آیا رژیم غذایی میوه ای برای کاهش وزن مفید است؟ | همه چیز در مورد رژیم میوه خواری است


رژیم میوه یک رژیم گیاهخواری بسیار محدود است. در این نوع رژیم غذایی ، تمام محصولات حیوانی ، حتی محصولات لبنی ، حذف می شوند. افرادی که این نوع رژیم را انتخاب می کنند از غذاهایی استفاده می کنند که حاوی میوه های خام هستند. در این نوع رژیم غذایی ، افراد مجاز به خوردن سبزیجات ، میوه های خشک ، آجیل و دانه ها در مقادیر مناسب هستند.

غذاهای دیگر از جمله غلات ، حبوبات و قارچ در این رژیم کم مصرف می شوند. علاوه بر این ، همه غذاهای پخته شده ، از جمله میوه های پخته شده ، در این رژیم ممنوع است.

به دلیل این محدودیت ها ، بحث های زیادی در مورد رژیم میوه وجود دارد ، برخی معتقدند که این رژیم دارای خطرات است و شخص از کمبودهای تغذیه ای رنج می برد ، و برخی دیگر معتقدند که رژیم میوه یک رژیم کاملا مناسب برای شرایط خوب و لاغر است. در ادامه مقاله رژیم میوه را به طور کامل معرفی می کنیم.

رژیم میوه خاصی وجود ندارد ، علاوه بر این ، تعریف خاصی از رژیم غذایی میوه وجود ندارد ، افرادی که این رژیم را انتخاب می کنند ، 70 تا 80 درصد کالری خود را روزانه از میوه دریافت می کنند.

انتخاب رژیم میوه ای خطرات خود را دارد که یکی از مهمترین آنها سوء تغذیه است ، بنابراین اگر قصد دارید رژیم میوه ای انتخاب کنید ، حتماً در این مورد با پزشک خود مشورت کنید. پزشک به شما کمک می کند رژیم غذایی خود را بدون به خطر انداختن سلامتی یا کمبود مواد مغذی ادامه دهید.

رژیم میوه چه فوایدی دارد؟

اگر میوه به اندازه کافی خورده شود ، بخشی سالم و مغذی از رژیم غذایی است. برخی از فواید خوردن میوه عبارتند از:

• میوه حاوی فیبر است که به کاهش منظم کلسترول و مدفوع کمک می کند. سیب ، گلابی ، تمشک و توت سیاه نمونه هایی از میوه های پر فیبر هستند.

پرتقال ، فلفل قرمز و توت فرنگی منابع خوبی از ویتامین C هستند. این میوه ها به سلامت دندان ها و لثه ها کمک می کند. علاوه بر این ، ویتامین C به حفظ سیستم ایمنی بدن کمک می کند.

موز ، طالبی و انبه نمونه هایی از میوه های غنی از پتاسیم هستند که به حفظ فشار خون سالم و تنظیم سطح مایعات بدن کمک می کند.

پرتقال و میوه هایی مانند انبه منابع غنی از فولات هستند. فولات به تولید گلبول های قرمز در خون کمک می کند و به رشد سالم جنین کمک می کند.

آلو و میوه های سیاه میوه های غنی از آنتی اکسیدان ها هستند. آنتی اکسیدان ها از تولید رادیکال های آزاد در بدن جلوگیری می کنند ، از پوست محافظت می کنند و با انواع بیماری ها مبارزه می کنند.

خطرات رژیم میوه

رژیم میوه چه خطری دارد؟

رژیم غذایی میوه فاقد برخی مواد مغذی ضروری است که بدن به آنها نیاز دارد ، از جمله:

• پروتئین
• چربی
• ویتامین B ، به ویژه ویتامین B12
• اهن
• کلسیم
• ویتامین دی.
• اسیدهای چرب امگا 3

این مواد مغذی و ویتامین ها نقش مهمی در عملکرد بدن ایفا می کنند. کمبود آنها در بدن منجر به مشکلات متعددی می شود ، از جمله:

پوست خشک و موهای شکننده
• خستگی شدید
• روحیه نامناسب
افسردگی
ضعف استخوان
کاهش ایمنی بدن
• ضعف عضلانی
• مشکلات شناختی
• سایر پیامدهای تهدید آمیز

کاهش سطح پروتئین در بدن

کمبود پروتئین یکی از مهمترین خطرات رژیم میوه خواری است. اگرچه بعد از انتخاب رژیم غذایی میوه ای می توانید هر روز چند آجیل و آجیل بخورید ، اما این پروتئین کافی برای حفظ سلامت بدن شما را تامین نمی کند.

بر اساس مطالعه انجام شده در سال 2016 ، میزان مناسب پروتئین مجاز برای بزرگسالان در رژیم غذایی به شرح زیر است:

بزرگسالان کم فعالیت: 0.8 تا 1 گرم پروتئین در هر کیلوگرم وزن بدن
بزرگسالان با فعالیت بدنی متوسط: 1.3 گرم پروتئین در هر کیلوگرم
بزرگسالان با فعالیت بدنی بالا: 1.6 گرم پروتئین در هر کیلوگرم وزن بدن

کمبود پروتئین در رژیم غذایی میوه منجر به مشکلاتی می شود ، از جمله:

• التهاب
• کم خونی
ضعف سیستم ایمنی بدن
• ضعف جسمانی
مشکلات وریدی و سیاهرگ ها منجر به مشکلات قلبی عروقی می شوند
• مشکلات رشد جسمی

با توجه به محدودیت های اعمال شده بر رژیم غذایی میوه ، تغذیه نامناسب یک نگرانی بسیار مهم است. علاوه بر این ، بدن می تواند بسیار گرسنه باشد. در این شرایط ، بدن سعی می کند مواد مغذی را ذخیره کرده و در نتیجه ، متابولیسم بدن کند می شود.

علاوه بر این ، رژیم میوه باعث کم خونی ، خستگی شدید و ضعف سیستم ایمنی بدن می شود. با گذشت زمان ، کمبود کلسیم می تواند منجر به پوکی استخوان شود.

نکته دیگر در مورد رژیم میوه این است که میزان قند بالایی دارد ، اگرچه این قندها طبیعی هستند ، اما این رژیم برای افراد مبتلا به دیابت ، افرادی که مستعد ابتلا به دیابت هستند و همچنین افراد مبتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک یا کسانی که دارای این رژیم هستند ، مناسب است. به مقاومت به انسولین مفید نیست

هیچ قانون خاصی در رژیم غذایی میوه وجود ندارد ، بنابراین باید بتوانید این رژیم را با نیازهای تغذیه ای خود تطبیق دهید. برای این کار ، مصرف میوه را به 50 درصد کاهش دهید و منابع پروتئینی مانند آجیل یا سبزیجات و مکمل های مختلف را به رژیم غذایی خود اضافه کنید ، بنابراین کمبودهای تغذیه ای در رژیم میوه جبران می شود.

رژیم میوه

رژیم غذایی میوه ای را شروع کنید

اگر می خواهید رژیم میوه ای را شروع کنید ، به تدریج شروع کنید. تغییر در رژیم غذایی به طور ناگهانی اتفاق نمی افتد ، به تدریج رژیم قبلی خود را رها کرده و رژیم غذایی خود را تغییر دهید. برای انجام این کار ، موارد زیر را به تدریج از رژیم غذایی خود حذف یا کاهش دهید:

• الکل
• محصولات حیوانی
• غلات
غذاهای فراوری شده
• کافئین
علاوه بر این ، باید غذاهای زیر را به رژیم غذایی خود اضافه کنید:
• میوه خام
• آجیل و آجیل
• دانه ها
• چمن

با شروع رژیم میوه ، می توانید میوه را در سه وعده آزادانه بخورید یا در وعده های بیشتر غذاهای سبک تر بخورید. گروه های مختلفی که می توانید میوه مورد نظر خود را از بین آنها انتخاب کنید عبارتند از:

میوه های اسیدی مانند پرتقال ، گریپ فروت ، گوجه فرنگی ، توت و آلو
میوه هایی با اسیدیته پایین مانند سیب ، زردآلو ، تمشک و گیلاس
میوه های چرب مانند آووکادو ، زیتون و نارگیل
• میوه های قندی مانند موز ، خرما ، انجیر و انگور
• میوه های نشاسته ای ، مانند کدو
• طالبی و خربزه
• میوه هایی که در گروه سبزیجات نیز هستند مانند خیار و فلفل دلمه ای

نوشیدنی های توصیه شده در این رژیم شامل آب ، شیر نارگیل و مقدار کمی آب طبیعی است.

نکته دیگر این است که فقط رعایت رژیم غذایی سالم کافی نیست ، فعالیت بدنی نیز یکی از مهمترین مسائل برای حفظ سلامتی است. رژیم میوه ای انرژی را کاهش می دهد و به شما اجازه نمی دهد انرژی کافی برای ورزش داشته باشید. اگر چنین شرایطی دارید ، بهتر است رژیم غذایی خود را کمی تغییر دهید ، کاهش انرژی بدن یک موضوع بسیار مهم است.
هدف شما از انتخاب رژیم غذایی خاص قطعاً یکی از این موارد است: کاهش وزن ، بهبود سلامت کلی خود ، یا انتخاب شیوه زندگی سالم و طبیعی. هدف هرچه باشد ، بهتر است قبل از شروع با پزشک مشورت کنید. اگر بیماری ، رژیم غذایی یا داروی خاصی دارید ، بسیار مراقب باشید زیرا این رژیم تأثیر دارو را معکوس می کند یا وضعیت را بدتر می کند.

برای کاهش وزن چه میوه هایی بخوریم؟

میوه یک میان وعده سالم است که سرشار از انواع ویتامین ها ، فیبر و سایر مواد مغذی است که مکمل رژیم غذایی سالم است.

علاوه بر این ، این میوه کم کالری و فیبر بالایی دارد که به کاهش وزن بسیار کمک می کند. در واقع خوردن میوه باعث کاهش وزن بدن می شود و خطر ابتلا به برخی بیماری های مزمن مانند دیابت را کاهش می دهد.
فشار خون بالا ، سرطان و بیماری های قلبی.

در اینجا چند میوه وجود دارد که به کاهش وزن کمک زیادی می کند:

گریپ فروت

گریپ فروت یکی از مهمترین میوه ها در کاهش وزن است. نیمی از گریپ فروت تنها 39 کالری دارد ، در حالی که 65 درصد از نیاز روزانه به ویتامین C و گریپ فروت قرمز 28 درصد از نیاز روزانه به ویتامین A را تامین می کند.

یکی دیگر از عوامل گریپ فروت این است که دارای شاخص گلیسمی GI پایین است ، به این معنی که با سرعت کمتری وارد جریان خون می شود. رژیم کم شاخص گلیسمیک به شما کمک می کند وزن خود را کاهش داده و حفظ کنید.
تحقیقات نشان داده است که خوردن گریپ فروت یا نوشیدن آب گریپ فروت قبل از هر وعده غذایی باعث کاهش قابل توجه کالری و وزن بدن در 12 هفته می شود و سطح کلسترول را بهبود می بخشد.

گریپ فروت را می توان به تنهایی یا همراه با سالاد میل کرد.

سیب

سیب یک میوه کم کالری و پر فیبر است ، هر سیب بزرگ دارای 116 کالری و 5.4 گرم فیبر است. این میوه همچنین به کاهش وزن کمک می کند.

میوه هایی مانند سیب به شما احساس سیری می دهند و در نتیجه تمایل کمتری برای خوردن در طول روز احساس می کنید. شایان ذکر است که یک سیب سه برابر بیشتر از یک تکه شکلات سیر کننده است. بهتر است میوه سیب کامل بخورید و فقط آب آن را ننوشید تا اشتهای شما کاهش یابد.

انواع مختلف توت

توت ها مواد مغذی کم کالری هستند. نصف یک برش زغال اخته (74 گرم) تنها 42 کالری دارد ، در حالی که 12 درصد ویتامین C و منیزیم و 18 درصد ویتامین K روزانه را تأمین می کند.
یک وعده توت فرنگی (معادل 152 گرم) حاوی 50 کالری و 3 گرم فیبر غذایی و همچنین 150 درصد ویتامین C و 30 درصد منیزیم مورد نیاز روزانه است.

توت ها پر می شوند ، علاوه بر این ، خوردن این میوه سطح کلسترول و فشار خون را کاهش می دهد و التهاب را کاهش می دهد ، که در کاهش همه این عوامل برای افرادی که اضافه وزن دارند بسیار مثر است.

میوه سنگی یا میوه آلو

میوه های سنگی یا میوه های آلو میوه های فصلی هستند که نمونه هایی از این نوع میوه ها هستند: آلو ، هلو ، گیلاس و زردآلو. این میوه ها دارای شاخص گلیسمی بالا ، کالری کم و سرشار از ویتامین A و C هستند که برای افرادی که سعی در کاهش وزن دارند انتخاب خوبی است.

کیوی

کیوی یک میوه مغذی است که سرشار از ویتامین C ، ویتامین E ، فولات و فیبر است و فواید سلامتی بسیار دیگری نیز دارد. کیوی به کاهش فشار خون و همچنین کاهش اندازه دور کمر کمک می کند. این میوه به کنترل قند خون ، بهبود کلسترول و محافظت از سلامت روده کمک می کند.

شاخص قند خون کیوی پایین است و این میوه حاوی فیبر زیادی است ، بنابراین در روند کاهش وزن بسیار موثر است.

رنگ

خربزه کالری کمی دارد و آب زیادی دارد ، به همین دلیل میوه موثری برای کاهش وزن است. خربزه کالری کمی دارد ، اما سرشار از مواد مغذی مانند فیبر ، پتاسیم ، آنتی اکسیدان ها ، ویتامین C ، بتاکاروتن و لیکوپن است. هندوانه یکی دیگر از میوه های خربزه مانند است.

علاوه بر همه موارد فوق ، هیدراتاسیون بیش از حد به کاهش وزن بدن کمک می کند. اما توجه داشته باشید که هندوانه دارای شاخص گلیسمی بالا است ، بنابراین باید آن را متعادل بخورید.

نارنجی

پرتقال مانند دیگر مرکبات ، کالری کمی دارد اما سرشار از ویتامین C و فیبر است. علاوه بر این ، مرکبات ، به ویژه پرتقال ، بسیار سیر کننده است ، اما بسیاری از مردم تمایل دارند آب پرتقال بنوشند ، در حالی که پرتقال کامل بسیار مغذی تر و مفیدتر از آب پرتقال است.

موز

در روند کاهش وزن ، بسیاری از مردم از خوردن موز به دلیل داشتن قند و کالری زیاد اجتناب می کنند. اگرچه موز کالری بیشتری نسبت به سایر میوه ها دارد ، این میوه مغذی منبع پتاسیم است و همچنین سرشار از منیزیم ، فیبر ، بسیاری از آنتی اکسیدان ها ، ویتامین A ، B6 و ویتامین C است.

شاخص قند خون پایین در موز به کنترل سطح انسولین و حفظ وزن کمک می کند – به ویژه در افراد مبتلا به دیابت – علاوه بر این ، اگر افراد دارای کلسترول بالا هر روز موز بخورند ، قند موجود در آنها. خون و کلسترول به میزان قابل توجهی کاهش می یابد.

در هر رژیم غذایی ، کاهش وزن موز یک میوه ضروری است.

دیدگاهتان را بنویسید