آیا شش وعده غذا خوردن در روز، متابولیسم را بالا می برد؟


وقتی اکثر مردم رژیم جدیدی را شروع می کنند ، از هر 10 نفر 9 نفر با 3 وعده غذایی استاندارد و 2 میان وعده یا 3 وعده غذایی اصلی و 3 میان وعده شروع می کنند. چرا؟ زیرا این چیزی است که در جهان رژیم به ما توصیه می شود. با این حال ، ثابت نشده است که این الگوی غذا خوردن مثرترین است.

تحقیقات در واقع نشان می دهد که اگر مقدار مشابهی از کالری در 24 ساعت مصرف شود ، بین متابولیسم فردی که در روز 6 غذا خورد و متابولیسم فردی که در روز سوم غذا خورد ، تفاوتی وجود ندارد!

بنابراین چرا “من روزانه شش وعده غذا می خورم تا متابولیسم را تسریع کنم؟” بسیاری از مشتریان شنیده اند که “اگر هر 2-3 ساعت غذا نخورید ، بدن شما به حالت گرسنگی در می آید و به جای استفاده از آن برای انرژی ، ذخیره مواد غذایی به شکل چربی را آغاز می کند.”

ما به شما اطمینان می دهیم که این اتفاق در مدت کوتاهی رخ نخواهد داد.

پاسخ ساده به اینکه چرا این موضوع اینقدر محبوب شده است؟ تعصبات تغذیه ای و افسانه هایی که هرگز نمی میرند!

بگذارید آنچه را که در بسیاری از مشتریانم در محل کار دیده ام به شما بگویم:

به نظر می رسد خوردن 3 وعده غذا در روز با یک میان وعده در صورت نیاز (صبح ، بعد از ظهر یا عصر) از نظر سازگاری و کاهش کلی احتمال پرخوری (یا کالری) بهترین کار را می کند.

حقیقت این است که هر بار که غذا می خوریم ، فرصتی برای پرخوری وجود دارد – مخصوصاً اگر در طول روز دائماً گرسنه باشیم. اگر تا زمانی که فرصت پیدا می کنیم تا زمانی که احساس سیری نمی کنیم (که معمولاً وقتی کمتر وعده های غذایی بزرگتر می خوریم) ، غذا می خوریم ، به احتمال زیاد کالری کمتری مصرف می کنیم.

اغلب اوقات ، وقتی افراد رژیم غذایی خود را تغییر می دهند ، به ما می گویند که در طول روز در مورد غذا فکر کرده اند.

تا وعده غذایی یا میان وعده بعدی چقدر زمان باقی است؟

آیا وقتی بعد از ظهر 5 ساعت به سر کار می روم باید 2 وعده غذایی تهیه کنم و با خود ببرم؟

آیا باید ساعتی را در گوشم بگذارم تا دقیقاً بدانم چه موقع باید غذا بخورم؟

به نظر می رسد زمانی که 3 وعده غذایی بزرگ در طول روز بخوریم بسیار مفید است. این باعث می شود به جای خوردن آنقدر که معده خود را نگه داریم ، احساس “سیری” و “سیری” کنیم. همچنین در مورد غذا از آزادی روانی بیشتری برخورداریم. بنابراین ما دائماً به وعده غذایی بعدی فکر نمی کنیم زیرا 6 تا 5 ساعت زمان داریم تا بدن ما این جمله را شروع کند. باز گرسنه ام!

این ممکن است برای شما نمایش باشد!

اما این آزادی! مخصوصاً برای کسانی که مدتهاست به فکر “رژیم” و “محدودیت” هستند!

با این حال ، ما هنوز مشتریان زیادی داریم که احساس می کنند باید 3 وعده غذا در روز بخورند. بزرگ و 2-3 میان وعده بخورید. اما اگر دائماً احساس می کنید غذا بر روز شما غالب است و احساس سیری نمی کنید ، شاید ارزش تغییر آن را داشته باشد!

چالش ما با شما:

به جای خوردن چند وعده غذایی کوچک در روز ، به وعده های غذایی بزرگتر و میان وعده بروید و احساس خود را ببینید! ممکن است متوجه شوید که این ترفند ساده برای شما تغییر دهنده بازی است!

شاد و سلامت باشید.

دیدگاهتان را بنویسید