آیا شما می توانید یک غذای سالم باشید یا این یک اکسیمورون است؟

برخی از مردم می گویند که سلامت و گوشت خوار نمی توانند در کنار هم زندگی کنند. گوشت باعث سرطان، بیماری قلبی، سکته می شود. محتوای چربی اشباع آن منجر به کلسترول بالا و چاقی می شود. علاوه بر این، نسبت به موجودات زنده ظالمانه است. آیا تا به حال چنین جملات و جملات دیگری را شنیده اید؟

به گفته دکتر تی کالین کمپبل در کتاب جامع خود به نام «مطالعه چین»، «افرادی که بیشترین غذاهای حیوانی را مصرف می‌کردند، بیشترین بیماری‌های مزمن را داشتند… افرادی که بیشترین غذاهای گیاهی را مصرف می‌کردند، سالم‌ترین افراد بودند و تمایل داشتند از بیماری‌های مزمن اجتناب کنند. این نتایج را نمی‌توان نادیده گرفت.»

در حالی که من دکتر در حالی که با کمپبل در مورد برخی نکات موافق هستم، استدلال می‌کنم که برخی از افراد به یک رژیم غذایی با کربوهیدرات بالاتر و گیاهی واکنش نشان می‌دهند، در حالی که برخی دیگر در رژیم غذایی با پروتئین بالاتر بسیار بهتر عمل می‌کنند.

اول از همه با دکتر موافقم کمپبل اذعان می کند که هر کسی بهتر است مقدار غذاهای تازه، خام و گیاهی را در رژیم غذایی خود افزایش دهد، از جمله سبزیجات و میوه ها، همچنین لوبیا، آجیل و دانه ها.

دوم، من شما را تشویق می‌کنم که یک رژیم گیاه‌خواری و سپس یک رژیم غذایی همه چیزخوار را تجربه کنید. کدام یک به شما انرژی بیشتری می‌دهند، غذایتان را بهتر هضم می‌کنند (یعنی علائمی مانند نفخ، گرفتگی عضلات، اسهال یا یبوست بعد از خوردن غذا ندارید) و برای مدت طولانی‌تری احساس سیری می‌کنید؟

دکتر جوزف مرکولا، صاحب وب‌سایت سلامت طبیعی جهان، mercola.com، در وب‌سایت خود خاطرنشان می‌کند که «…داده‌ها… به هیچ وجه ارتباط آماری معنی‌داری بین مصرف پروتئین حیوانی و بیماری‌هایی مانند سرطان نشان نمی‌دهند». بر عکس. به نظر می رسد که قند و کربوهیدرات با سرطان مرتبط هستند – نه پروتئین حیوانی. همچنین، داده ها نشان می دهد که چربی با مرگ و میر ناشی از سرطان همبستگی منفی دارد، که باز هم با ادعاهای مضر بودن گوشت در تناقض است. (http://articles.mercola.com/sites/articles/archive/2010/09/08/china-study.aspx).”

به طور خلاصه، این قند و کربوهیدرات های ساده هستند که منجر به جدی ترین بیماری ها و چاقی در این کشور می شوند، نه گوشت. وقتی به یک رژیم غذایی با پروتئین بالا پاسخ خوبی می دهید، برای بدن شما بهترین کار را دارد. در ادامه بخوانید تا بدانید چه نوع پروتئینی باید مصرف کنید تا مطمئن شوید که یک رژیم غذایی سالم و سازگار با محیط زیست دارید. اگر به رژیم غذایی مبتنی بر کربوهیدرات، یعنی سبزیجات، میوه‌ها و غلات به خوبی پاسخ می‌دهید، این مسیر برای شما مناسب است! اما به بدن خود گوش دهید. این حکمت ذاتی دارد که هیچ پزشکی نمی تواند به شما منتقل کند.

در نهایت، من معتقدم که به عنوان یک گوشت خوار، باید تمام تلاش خود را برای خوردن گوشت با کیفیتی که می توانید بخرید انجام دهید. گاوها در این کشور به شدت مورد سوء استفاده و سوء استفاده قرار می گیرند. آنها پر از هورمون هستند تا سریعتر چاق شوند و در شرایط شلوغ و پر استرس زندگی کنند. آنها از غلات بی کیفیت تغذیه می شوند که مناسب سیستم آنها نیست. گاوها نشخوارکنندگان هستند – حیواناتی با معده های تخصصی که برای هضم علف ها به جای غلات طراحی شده اند – بنابراین اغلب بیمار می شوند و در نتیجه به گاوها مقدار زیادی آنتی بیوتیک داده می شود. اگر همان چیزی هستید که می خورید، اگر به خوردن گوشت غیر ارگانیک ادامه دهید، پر از هورمون، استرس، بیماری و آنتی بیوتیک هستید.

گوشت های بدون هورمون و آنتی بیوتیک و/یا ارگانیک را در منطقه خود به صورت آنلاین جستجو کنید. نکته پایانی این است که اگر انتخاب می‌کنید گوشت‌خوار باشید، فکر نمی‌کنم که خوردن مقادیر زیادی گوشت در هر وعده غذایی سالم یا پایدار (برای محیط‌زیست یا کیف پول شما) باشد. از گوشت بیشتر به عنوان غذای جانبی در کنار غذا استفاده کنید و بشقاب خود را با سبزیجات بیشتری پر کنید. در طول وعده‌های غذایی کاملاً بدون گوشت، از منابع پروتئینی گیاهی مانند غلات مانند کیونا و فارو، لوبیا، و مغزها و دانه‌ها استفاده کنید. لذیذ!

https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر