آیا ویتامین های B می توانند به خلاص شدن از شر بلوز فوریه کمک کنند؟



شما فکر می کنید که تا فوریه، اکثر ما با نزدیک شدن به بهار کمی شادتر می شویم. اما طبق آمار، فوریه در واقع ماهی است که تعداد مبتلایان به افسردگی به اوج خود می رسد. این ماهی است که ممکن است متوجه شوید که راهبردهای معمول مقابله با استرس، روابط ناپایدار، ساعات کمتر نور روز و هوای سرد به نظر نمی رسد کارساز باشد.

اگر بلوز فوریه روحیه شما را تحت الشعاع قرار می دهد، ایده خوبی است که سبک زندگی خود را سبک کنید. با پرهیز از الکل شروع کنید، زیرا این یک کاهش دهنده خلق طبیعی است، سپس مطمئن شوید که هر روز بیرون بروید، حتی اگر فقط برای یک پیاده روی سریع ۱۵ تا ۳۰ دقیقه ای، در اطراف بلوک قدم بزنید و سپس برای بررسی عادات غذایی و وضعیت تغذیه خود وقت بگذارید. .

آیا به اندازه کافی ویتامین B دریافت می کنید؟

وقتی صحبت از غذاها و مواد مغذی می شود که به خلق و خو و شادابی کمک می کنند، بسیاری از متخصصان تغذیه احتمالاً شما را به سمت ویتامین های B راهنمایی می کنند. این خانواده از ویتامین‌ها به طور طبیعی در کربوهیدرات‌های پیچیده و غلات کامل یافت می‌شوند، اما این ویتامین‌ها اغلب در مواقع استرس یا زمانی که شمع در هر دو انتها می‌سوزد، کاهش می‌یابد.

۳ دلیل خوب برای بررسی مدرک لیسانس

دلیل اول: برای شروع، ویتامین های B در غذاهای تهیه شده با غلات کامل یافت می شود، بنابراین اگر تمایل به خرید مواد سفید (نان سفید، ماکارونی سفید، برنج سفید) به جای گزینه های غلات کامل دارید، می توانید وضعیت ویتامین B خود را کاهش دهید. ویتامین‌های B را می‌توان در قارچ، عدس و حبوبات نیز یافت، بنابراین افزودن آن‌ها به فروشگاه هفتگی یک حرکت هوشمندانه است.

دلیل ۲: ویتامین های B محلول در آب هستند، به این معنی که می توانند به سرعت از مواد غذایی در حین پخت و پز خارج شوند. به عنوان مثال، هنگامی که غلات را در آب می جوشانید و آب پخت را تخلیه می کنید، برخی از ویتامین های B از بین می روند.

دلیل ۳: از آنجایی که ویتامین های B محلول در آب هستند، در بدن ذخیره نمی شوند، به این معنی که ممکن است به راحتی تخلیه شوند. از آنجایی که این ویتامین ها نقش مهمی در سلامت و فیزیولوژی ما دارند، بدن به منابع فراوانی نیاز دارد. این بدان معناست که مصرف روزانه ویتامین های B بسیار مهم است، به خصوص اگر می خواهید انرژی و خلق و خوی خود را تقویت کنید زیرا برخی از ویتامین های B در شیمی مغز و متابولیسم نقش دارند. این فواید شگفت انگیز انواع مختلف ویتامین های B برای سلامتی را بررسی کنید…

  • ویتامین های B1، B2، B5، B6، B12 و نیاسین به متابولیسم طبیعی انرژی کمک می کنند.
  • ویتامین های B2، B6، B12، نیاسین و اسید فولیک به کاهش خستگی و خستگی کمک می کنند.
  • ویتامین های B1، B6، B12، بیوتین، فولات و نیاسین به عملکرد روانی طبیعی کمک می کنند.
  • ویتامین های B1، B2، B6، B12، بیوتین، فولات و نیاسین به عملکرد طبیعی سیستم عصبی کمک می کنند.
  • ویتامین B5 به عملکرد طبیعی ذهنی و سنتز طبیعی انتقال دهنده های عصبی کمک می کند.

در مورد مکمل های ویتامین B، آیا مکمل های چربی بهترین هستند؟

یک مکمل چربی با کیفیت بالا مانند آلترینت طیف کاملی از ویتامین های B و مواد معدنی مهم از جمله روی، سلنیوم و کروم را ارائه می دهد. این مواد معدنی خاص با دقت انتخاب شده اند تا خلق و خوی را تقویت کنند و انرژی را تقویت کنند. روی به دلیل نقشش در عملکرد شناختی، سلنیوم برای کمک به عملکرد تیروئید و کروم برای کمک به حفظ سطح طبیعی قند خون – اگر می‌خواهید سطح انرژی خود را در طول روز حفظ کنید، ضروری است.

مهمتر از همه، مکمل لیپوزوم آلترینت به شکل بسیار قابل جذب برای یک مسیر سریع به جریان خون و انتقال سریع به سلول هایی که بیشتر به آن نیاز دارند، به بدن تحویل داده می شود.

نکات مهم برای آفتابی بودن

نکته ۱ – مغز خود را تقویت کنید!

مغز یک دیگ ذوب فعالیت مغز است که سیگنال ها و دستورالعمل های مهمی را به صورت ۲۴ ساعته ارسال می کند، و برخی از فعل و انفعالات پیچیده وجود دارد که به ایجاد حالات، احساسات، عواطف و حس خوب کمک می کند. همه آنها از تعادل ظریف مواد شیمیایی مغز به نام انتقال دهنده های عصبی تشکیل شده اند و همه دارای ویژگی های “احساس” منحصر به فردی هستند – شادی، آرامش، اضطراب، هوشیاری، استرس، به نام چند.

از آنجایی که ویتامین B5 به سنتز طبیعی برخی از انتقال دهنده های عصبی کمک می کند، استفاده از مزایای آن برای سلامت مغز منطقی است. علاوه بر این، ویتامین‌های B1، B6، B12، بیوتین، اسید فولیک و نیاسین همگی به عملکرد طبیعی روان‌شناختی کمک می‌کنند، بنابراین اگر می‌خواهید در سمت راست مکمل‌های «خوشحال» با ویتامین‌های B چرب بمانید، ممکن است پاسخ مناسبی باشد. .

نکته ۲ – استرس را از بین ببرید

شکی نیست که دوز زیادی از استرس می تواند باعث ایجاد احساس خستگی و استرس طولانی مدت شود. متأسفانه، ما در حال حاضر به مراتب بیشتر از آنچه بدن فیزیکی اجدادمان برای تحمل آن طراحی شده بود، داریم.

هیچ خانه ای با پاسخ فشار در نیمه راه نیست – هنگامی که این سوئیچ فشار غیرفعال شود، پاسخ کلی جنگ یا گریز فعال می شود! خوشبختانه، ویتامین B خاصی به نام پانتوتنیک اسید یا B5 وجود دارد که ممکن است روز را نجات دهد. ویتامین B5 به سنتز و متابولیسم طبیعی هورمون‌های استروئیدی کمک می‌کند، که به حمایت از غدد فوق کلیوی در تولید هورمون‌های استرس کمک می‌کند.

علائم خستگی آدرنال عبارتند از: انرژی کم، خلق و خوی پایین، تپش قلب، سبکی سر، اضطراب، بی حالی و کم خوابی. مراقبت از غدد آدرنال در حین انجام اقداماتی برای کاهش عوامل استرس زا گام خوبی به جلو در مسیر خلق و خوی بهتر و روشن تر است.

نکته ۳ – هورمون های ماهانه

بیشتر اوقات، خلق و خوی ما در درجه اول تحت تأثیر عوامل خارجی قرار می گیرد، اما برای برخی از زنان، افت و خیز هورمون های ماهانه می تواند منجر به نوسانات خلقی دوره ای شود که مقابله با آن دشوار است. در واقع، زیرگروه خاصی از PMS وجود دارد که به نام PMS-D شناخته می شود که علامت غالب آن افسردگی است که تا ۷ تا ۱۰ یا در برخی موارد شدید، ۱۴ روز قبل از پریود طول می کشد. محققان کشف کرده اند که برای زنان مبتلا به سندرم پیش از قاعدگی (PMS-D)، نوسانات سطوح استروژن باعث حساسیت زدایی گیرنده های سروتونین (انتقال دهنده عصبی شاد) در مغز می شود که تجربه افسردگی در این مرحله از چرخه را توضیح می دهد. مشخص شده است که مواد مغذی مانند ویتامین B6 به تنظیم فعالیت هورمونی کمک می کند، که ممکن است در طول علائم دوره ای کمک کند.

نکته ۴ – متابولیسم وظیفه

ارتباط مستقیمی بین ورزش و خلق و خوی وجود دارد، به همین دلیل است که ورزش این حس خوب را به شما می دهد. ورزش به کاهش استرس، حمایت از متابولیسم، تامین اکسیژن به سلول های بدن و تشویق گردش خون در مغز کمک می کند. چندین ماده مغذی به ویژه ویتامین‌های B1، B2، B5، B6، B12، نیاسین و بیوتین به متابولیسم طبیعی انرژی کمک می‌کنند، این همان چیزی است که برای کمک به ایجاد حرکت و رسیدن به “کار” به آن نیاز دارید.

اگر احساس افسردگی می کنید آخرین کاری که می خواهید انجام دهید ضربه زدن به تردمیل یا دوی ماراتن است، اما تحرک بیشتر حتی با یک پیاده روی سریع در اطراف بلوک واقعا می تواند به افزایش متابولیسم و ​​روحیه شما کمک کند.

نکته ۵ – سحر روز

شما نمی توانید انتظار داشته باشید که همه همیشه خوشحال باشند! این جمله برای کسانی که از اختلال عاطفی فصلی به نام SAD رنج می برند بسیار صادق است. افراد مبتلا به اختلال عاطفی فصلی نسبت به کاهش ساعات روز بسیار حساس هستند، که قطب نمای خلقی آنها را برای نشان دادن افسردگی از ابتدای زمستان تا بهار تعیین می کند. این یک وضعیت واقعاً تأثیرگذار است که در آن افسردگی اغلب می تواند در توانایی آنها برای انجام کار، معاشرت و مدیریت موقعیت های استرس زا اختلال ایجاد کند.

استفاده از لامپ روز می تواند به افزایش سطح سروتونین کاهش یافته ای که از این وضعیت پشتیبانی می کند کمک کند. علاوه بر این، رژیم غذایی سرشار از سبزیجات سبز برگ، لوبیا، آجیل و غلات کامل ممکن است به تقویت خلق و خوی شما کمک کند. ویتامین های B1، B6، B12، بیوتین، فولات و نیاسین از اجزای مهم این نوع غذاها به دلیل کمک به عملکرد روانی طبیعی هستند.

سوزی دبیس BSc Hons، Dip ION، دانشمند مواد غذایی و درمانگر غذا

بازبینی کننده

  1. Eva Calvarisi، Janet Bryan، ویتامین های B، شناخت و پیری: مروری، مجلات پیری ۲۰۰۱; ب، ۵۶، ۶: ۳۳۷-۳۳۹، https://doi.org/10.1093/geronb/56.6.P327.
  2. Payne ME، Jamerson BD، Potocky CF، Ashley-Koch AE، Speer MC، Steffens DC. اسید فولیک طبیعی و افسردگی در اواخر عمر [published correction appears in J Nutr Elder. 2010 ;29(1):113]. جی کلین الدر. ۲۰۰۹; ۲۸ (۴): ۳۴۸-۳۵۸. doi: 10.1080/01639360903417181

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/
رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر

رژیم لاغری سریع