اثرات فیبر بر بیماری آلزایمر بیماری آلزایمر دمانس فیبر محلول در آب


با ایجاد تغییراتی در سبک زندگی، از نحوه ورزش گرفته تا نحوه خوابیدن، می توانیم به کاهش خطر مرگ کمک کنیم.

تاثیر فیبر بر بیماری آلزایمر

میلیون ها نفر در سراسر جهان به بیماری آلزایمر مبتلا هستند. در واقع، این شکل از زوال عقل ششمین علت مرگ و میر است و پیش بینی می شود تعداد موارد در سراسر جهان تا سال ۲۰۵۰ سه برابر شود. این مقاله توسط مجله دلتا بررسی شده است تاثیر فیبر بر بیماری آلزایمر پرداخت خواهد شد.

فیبر و آلزایمر

نتایج یک مطالعه جدید نشان می دهد که تغییرات کوچک در رژیم غذایی می تواند به طور قابل توجهی خطر ابتلا به بیماری آلزایمر را کاهش دهد. بر اساس نتایج این تحقیق، مصرف روزانه غذاهای پرفیبر مانند بلغور جو دوسر می تواند خطر ابتلا به بیماری آلزایمر را کاهش دهد.

تحقیقات جدید نشان می دهد که اگر روز خود را با یک رژیم غذایی پرفیبر مانند بلغور جو برای صبحانه شروع کنیم، می توانیم خطر ابتلا به بیماری آلزایمر را بیش از یک چهارم کاهش دهیم.

انواع فیبرهای غذایی

فیبر غذایی یک ماده مغذی و ضروری برای بدن است، فیبر غذایی به دو نوع رایج فیبر محلول و فیبر نامحلول تقسیم می شود، هرچند هر دو دارای خواصی برای بدن هستند و هر دو برای بدن ضروری هستند.

فیبر محلول در آب حل می شود و تبدیل به ژله می شود. از جمله این منابع فیبر می توان به بلغور، جو، لوبیا قرمز و برخی میوه ها و سبزیجات اشاره کرد. اما فیبر نامحلول نامحلول است و در دستگاه گوارش تبدیل نمی شود. این فیبر می تواند تا ۲۰ برابر وزن خود آب جذب کند. از منابع این فیبر می توان به سبوس گندم، غلات کامل، مقدار زیادی پوست سبزیجات و میوه اشاره کرد.

نتایج جستجوی جالب

در مطالعه فوق، محققانی که ۳۷۳۹ بزرگسال را در یک دوره ۲۰ ساله مورد بررسی قرار دادند، دریافتند افرادی که رژیم غذایی پرفیبر مصرف می‌کنند کمتر به زوال عقل مبتلا می‌شوند. این داوطلبان سالم بین ۴۰ تا ۶۴ سال سن داشتند و بین سال های ۱۹۸۵ تا ۱۹۹۹ نظرسنجی هایی را برای ارزیابی رژیم غذایی خود انجام دادند.

سپس محققان این افراد را تا سال ۲۰۲۰ دنبال کردند و مشخص کردند که کدام یک از آنها زوال عقل دارند و نیاز به مراقبت دارند. آنها دریافتند افرادی که بیشترین فیبر را در این مطالعه مصرف می‌کردند نسبت به شرکت‌کنندگانی که فیبر کمتری مصرف می‌کردند، ۲۶ درصد کمتر در معرض خطر زوال عقل بودند.

اما این ارتباط در افرادی که فیبر محلول بیشتری مصرف می کردند، آشکارتر بود. علاوه بر جو، نخود، لوبیا، عدس و بادام زمینی نیز حاوی فیبر محلول هستند. در این مطالعه، محققان خاطرنشان کردند که جو دوسر یک غذای مفید است زیرا سرشار از فیبر محلول است که از بیماری های دژنراتیو جلوگیری می کند.

آنها دریافتند فیبر که سطح باکتری های خوب را افزایش می دهد، التهاب مغز را کاهش می دهد. یاماگیشی گفت، یک احتمال این است که فیبر محلول تشکیل باکتری های روده را تنظیم می کند، که می تواند بر التهاب عصبی تأثیر بگذارد، که در شروع زوال عقل نقش دارد.

فیبر چه تاثیری بر بیماری آلزایمر دارد؟

مطالعات پیشنهادی: قانون این کشور به شما اجازه می دهد برهنه رانندگی کنید! آنها را بخوان

برنامه را دانلود کنید