احساس می کنید روی کتو گیر کرده اید؟ سریع امتحان کنید!


اکثر ما در مورد روزه داری چیزی شنیده ایم اما آیا در مورد روزه چربی چیزی شنیده اید؟ اگر به دنبال راهی برای افزایش کمی رژیم غذایی کتو هستید ، ممکن است بخواهید روزه چربی را امتحان کنید. حدس زده اید که چربی ناشتا عمدتا چربی مصرف می کند! بسیاری از مردم از این روش برای پرش از ارتفاعات کاهش وزن یا ورود به کتوز پس از یک روز لذت بردن استفاده می کنند.

این روش روزه داری فقط باید به عنوان مکمل کوتاه مدت برای تسریع کاهش وزن مورد استفاده قرار گیرد و چند قانون آسان را نیز باید رعایت کرد. در حالی که روزه داری چربی می تواند یک ابزار قدرتمند باشد ، مهم است که بدانید چگونه دستورالعمل ها را به درستی دنبال کنید تا مطمئن شوید که حداکثر استفاده را می برید. بیایید حفاری کنیم!

روزه چربی چیست؟

روزه سنتی به این معناست که شما معمولاً برای مدت معینی چیزی نمی خورید و فقط در طول پنجره های تغذیه خاص غذا می خورید. روزه چربی در این زمینه واقعا سریع نیست در حقیقت ، کاملاً برعکس است. در حالی که چربی ناشتا است ، از خوردن خودداری نمی کنید و در عوض ، غذاهایی را مصرف می کنید که به بدن شما کمک می کند تا به کتوز مبتلا شود. بنابراین ، از نظر تکنیکی سریع نیست ، بلکه به افزایش سطح مولکولهای کتون در خون کمک می کند ، که شما را به سرعت به کتوز می رساند. این به نوبه خود از واکنش بدن شما به روزه داری تقلید می کند. به عبارت دیگر ، شما را به یک دستگاه چربی سوزی تبدیل می کند!

روزه داری معمولاً حدود 2-5 روز طول می کشد و سرشار از غذاهای کم کالری و پرچرب است. شما بین 1000 تا 1200 کالری در روز می خورید و 80-90 درصد از این کالری از چربی های سالم تامین می شود. در اینجا چند نمونه از چربی های سالم آورده شده است.

  • ماهی سالمون
  • ساردین
  • تخم مرغ
  • روغن زیتون
  • روغن نارگیل
  • وکیل
  • روغن MCT
  • پنیرهای پرچرب
  • کره نارگیل و آجیل های پرچرب
  • شیر نارگیل
  • کره و خامه سنگین

روزه چربی و رژیم کتو به طور مشابه عمل می کنند اما تفاوت های کمی با هم دارند. به طور کلی ، هنگام پیروی از رژیم کتو ، نسبتهای درشت مغذی 75٪ چربی ، 20٪ پروتئین و 5٪ کربوهیدرات است. همانطور که در بالا ذکر شد ، بین 80 تا 90 درصد کالری شما از چربی هنگام چربی ناشتا تامین می شود.

فواید روزه چربی

وجود دارد مزایای زیادی برای چربی ناشتا شامل:

لیپولیز

یکی از بزرگترین مزایای شرکت در صخره های چربی این است که بدن شما را به لیپولیز می رساند. در طول لیپولیز ، بدن شما از چربی برای سوزاندن چربی به جای سوزاندن چربی از طریق گلوکز از غذاهای حاوی قند و کربوهیدرات بالا استفاده می کند.

شکستن وزن از طریق فلات

فلات های کاهش وزن نه تنها طبیعی هستند بلکه باید در هر سفر کاهش وزن مورد انتظار باشند. در نهایت ، بسیاری از افرادی که در مسیر کاهش وزن هستند ، صرف نظر از رژیم غذایی که دنبال می کنند ، به نوعی فلات می رسند که به نظر نمی رسد وزن بیشتری از دست بدهند. ما فلات کاهش وزن را به عنوان یک غرفه در کاهش وزن به مدت 4 هفته یا بیشتر در نظر می گیریم. مشارکت در چربی سوز می تواند به شما در برش فلات ، شروع به کاهش وزن و بازگشت به مسیر اصلی کمک کند.

با رژیم مشابهی ، اگر رژیم کتو دارید و یک روز افراط دارید ، می توانید از یک روزه کوتاه برای چربی استفاده کنید تا دوباره به کتوز بازگردد و میل را تحت کنترل داشته باشید.

نکات قبل Uیا شروع کنید روزه داری

قبل از شروع روزه ، آنجا هستید چندین چیز شما باید به خاطر داشته باشید که خود را ایمن نگه دارید و از روزه خود به بهترین نحو استفاده کنید.

اثرات جانبی

هنگام چربی سوزی سریع ، آگاهی از آنفلوآنزای کتو بسیار مهم است. علائم شبه آنفولانزا که ممکن است هنگام سازگاری با کتوز با آن مواجه شویم. اکثر رژیم گیرندگان کتو از این موضوع آگاه هستند و خوشبختانه راه هایی برای جلوگیری از آن وجود دارد. هیدراته ماندن خوب ، افزایش الکترولیت ها و استفاده از روغن MCT همه نکات مهمی برای جلوگیری از احساس ناخوشی است. اگر در حال حاضر مکمل مصرف نمی کنید ، باید مولتی ویتامین های با کیفیت بالا را نیز در نظر بگیرید.

بدون ورزش گسترده

در حالی که چربی خود را سریع می گیرید ، ممکن است بخواهید به راحتی تمرینات گسترده را انجام دهید. این بدان معناست که شما نباید برای انجام تمرینات گسترده در روزهای روزه داری برنامه ریزی کنید. این بدان معنا نیست که نمی توانید فعال باشید ؛ شما فقط می خواهید با یک تمرین سبک کار کنید.

به عنوان مثال ، می توانید کاردیوی سبک را با سرعت انجام دهید ، مانند راه رفتن. همچنین می توانید تمرینات قدرتی را در خانه ، با انجام حرکت های کششی و اسکوات انجام دهید. با این حال ، مطمئن باشید که این کار را راحت انجام می دهید و جلسات ورزشی خود را کوتاه نگه می دارید. شما بدن خود را بهتر می شناسید ، بنابراین گوش دهید و در مصرف آن زیاده روی نکنید.

ردیابی کالری

در حالی که پیگیری کالری شما ضروری نیست ، ما درک می کنیم که برخی از بیماران این روش را ترجیح می دهند. یک راه آسان برای اطمینان از اینکه به درستی از چربی پیروی می کنید این است که 4-5 وعده غذایی در روز با حدود 200-250 کالری در هر وعده مصرف کنید. اگر در یافتن کالری با مشکل روبرو هستید ، دریافت برنامه ای برای پیگیری مصرف غذای شما مفید خواهد بود. البته ، می توانید این کار را روی کاغذ انجام دهید ، اما استفاده از یک برنامه به این معنی است که اطلاعات را به راحتی از دست نمی دهید. صرف نظر از نوع دستگاهی که دارید ، برنامه های زیادی وجود دارد که می توانید از آنها برای پیگیری ماکروها و میزان کالری دریافتی خود استفاده کنید. حتی ممکن است بتوانید یکی را پیدا کنید که مخصوص چنین رژیم هایی باشد.

غذاهایی که باید در روزه داری بخورید و از آنها اجتناب کنید

وقتی در جعبه چربی شرکت می کنید ، غذاهای خاصی وجود دارد باید بخورد و نباید بخوردبه در اینجا لیستی از غذاهای موجود است خوب خوردن چربی ناشتا:

محصولات دارای چربی سالم

  • گوشت / غذاهای دریایی پرچرب مانند بیکن ، ساردین و ماهی آزاد
  • روغن هایی مانند روغن زیتون ، روغن نارگیل ، روغن آووکادو و روغن MCT
  • چربی هایی مانند کره و گوشت خوک
  • تخم مرغ (کامل) ، شامل تخم مرغ های تخم مرغ و زرده تخم مرغ
  • میوه های پرچرب مانند آووکادو و زیتون
  • کره نارگیل و آجیل های پرچرب مانند ماکادامی یا پیکان
  • سبزیجات کم کربوهیدرات اما فقط در مقادیر کم همراه با کره و روغن
  • شیر پرچرب ، شامل خامه زده شده و پنیر خامه ای
  • بمب های چربی

در اینجا چند نمونه از غذاهای مورد نظر شما آورده شده است اجتناب کردن هنگام چربی سوزی سریع

  • همه لوبیا
  • همه میوه ها به جز آووکادو و زیتون
  • همه غلات
  • گوشت بدون چربی یا ماهی بدون چربی
  • سبزیجات (به جز مقدار بسیار کمی و فقط با کره یا روغن مصرف می شود). کدو سبز ، کلم پیچ و اسفناج گزینه های قابل قبولی هستند
  • محصولات لبنی کم چرب مانند شیر بدون چربی ، پنیر کم چرب و ماست کم چرب

آیا باید روزه داری چربی را امتحان کنم؟

بستگی دارد. اگر در حال حاضر رژیم کتو را دنبال می کنید و کاهش وزن مداوم خود را تجربه می کنید ، به کتوز رسیده اید و احساس خوبی دارید ، ممکن است نیازی به روزه نداشته باشید. پس از همه ، روزه چربی به طور کلی تنها در چند مورد استفاده می شود. برای ورود سریع تر به سطوح عمیق کتوز پس از خروج یا قطع فلات یا غرفه برای کاهش وزن طولانی مدت.

این روش رژیم غذایی بین دو تا پنج روز طول می کشد و بر این نکته تأکید می کند که غذاهایی با چربی بالا می خورید. به یاد داشته باشید ، روزه داری چربی فقط برای یک دوره زمانی بسیار کوتاه است و از 5 روز تجاوز نمی کند. روزه گرفتن بیش از مدت زمان توصیه شده می تواند شما را در معرض کمبود مواد مغذی ضروری قرار دهد. با این حال ، هنگامی که چربی ناشتا به درستی انجام شود می تواند یک تقویت بزرگ باشد.

اگر هنوز مطمئن نیستید که آیا چربی ناشتا برای شما مناسب است ، لطفاً قبل از اجرای روزه داری با پزشک خود مشورت کنید. سلامتی شما از اهمیت بالایی برخوردار است. همه افراد منحصر به فرد هستند و برخی ممکن است برای کاهش وزن ایمن به راهنمایی تخصصی نیاز داشته باشند. ارائه دهندگان مجرب کاهش وزن ما برای راهنمایی شما در سفر شخصی کاهش وزن در دسترس هستند. در صورت داشتن هرگونه سوال یا تمایل به تعیین وقت قبلی با ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید