ارتباط بین اضطراب و التهاب

من بارها در گذشته گفته ام که التهاب ریشه اکثر، اگر نگوییم همه بیماری های مزمن است. می دانیم که خوردن غذاهای بسته بندی شده، فرآوری شده و تقلبی، و همچنین استفاده از روغن های گیاهی و دانه ها، چربی های ترانس، گلوتن، شکر و شربت ذرت با فروکتوز بالا و گوشت های فرآوری شده، التهاب را افزایش می دهد.

با این حال، در اینجا یک چیز دیگر وجود دارد که التهاب مخرب را تحریک می کند که ممکن است شما را شگفت زده کند. ترس

به گفته دکتر دیوید هانسکام: “اضطراب یک پاسخ فیزیولوژیکی به یک تهدید است. تمام بدن شما در آتش است. شما باید از شر اضطراب خلاص شوید، سیتوکین ها را کاهش دهید، پاسخ استرس را کاهش دهید. وقتی بدن شما ملتهب شود، احساس اضطراب خواهید کرد.” “

هر سلول بدن حاوی سیتوکین است. اصطلاح “سیتوکین” از ترکیب دو کلمه یونانی – “cyto” به معنای سلول و “kinos” به معنای حرکت مشتق شده است. سیتوکین‌ها مولکول‌های سیگنال‌دهنده سلولی هستند که از ارتباط سلول-سلول در واکنش‌های ایمنی حمایت می‌کنند و حرکت سلول‌ها را به محل‌های التهاب، عفونت و تروما تحریک می‌کنند.

با کاهش یا رفع استرس و اضطراب، سطح سیتوکین های التهابی را کاهش می دهید. این نه تنها به سیستم ایمنی شما اجازه می دهد تا بهتر عمل کند، بلکه درد را نیز تسکین می دهد. اضطراب یکی از علائم التهاب است. التهاب از علائم اضطراب است. یک دور باطل کاملا شما مستقیماً متصل هستید.

پادزهر ترس کنترل است. وقتی کنترل خود را از دست می دهید، بدن شما هورمون های استرس بیشتری ترشح می کند، سیتوکین های بیشتری که باعث خشم و ترس می شود. وقتی عصبانی یا استرس دارید، دائما در حالت تهدید هستید. وقتی در خانه‌تان به دام هر چیزی، به‌ویژه دردهای مزمن یا حتی کووید، می‌افتید، ناامید می‌شوید، که سیتوکین‌های التهابی شما را افزایش می‌دهد. در حالی که موقعیت هایی وجود دارد که نمی توانید آنها را کنترل کنید، می توانید یاد بگیرید که چگونه به آنها پاسخ دهید.

دعا، مدیتیشن، گذراندن وقت در طبیعت، EFT (تکنیک های آزادی عاطفی) همگی راه های اثبات شده و موثری برای مقابله با اضطراب و استرس و همچنین حمایت و بهبود سیستم ایمنی بدن شما هستند.

سیستم عصبی سمپاتیک شما (جنگ یا گریز) در پاسخ به تهدیدها فعال می شود، در حالی که سیستم عصبی پاراسمپاتیک شما (استراحت و هضم) با پاسخ آرامش فعال می شود. عصب واگ محل اتصال است. راه‌های ساده‌ای برای فعال کردن عصب واگ و تحریک پاسخ آرامش وجود دارد، مانند: ب- تنفس عمیق، زمزمه کردن، دوش آب سرد، پروبیوتیک ها، تمرینات EFT، دعا، مدیتیشن، روزه های متناوب و شکرگزاری.

از آنجایی که بیشتر مردم حتی در بهترین زمان، روزهای خود را در یک وضعیت استرس مزمن دائمی می گذرانند، پاسخ آرامشی که باید پس از تهدید ایجاد شود، گیر می کند. تسلط سمپاتیک واکنش‌های استراحت و گوارش، سم‌زدایی و التیام را ضعیف می‌کند و بسیاری دیگر نمی‌توانند آن‌ها را در زمان نیاز به طور موثر فعال کنند. نکته دیگری که باید در نظر داشت این است که چگونه EMF بر همه ما تأثیر می گذارد. قطعاً با عصب واگ همبستگی وجود دارد.

از آنجایی که بخش عمده ای از سیستم ایمنی شما در روده شما قرار دارد، انجام اقدامات خاص برای سالم نگه داشتن سیستم گوارش بسیار مهم است. مسلم است که اضطراب و استرس عملکرد روده را مختل می کند.

اگر به طور مزمن استرس دارید، احتمال بسیار خوبی وجود دارد که عملکرد واگ شما مختل شود. اگر به سادگی گام هایی برای حمایت و بهبود تن واگ خود بردارید و عمداً به دنبال راه هایی برای کاهش اضطراب و استرس باشید، التهاب را کاهش خواهید داد که به بهبود عملکرد ایمنی شما کمک می کند.

https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر