التهاب خفیف بر سیستم ایمنی بدن شما فشار وارد می کند

هنگامی که ما دچار آسیب فیزیکی می شویم، بدن ما با ترشح موادی واکنش نشان می دهد که برای مبارزه با آسیب و ترمیم هر گونه آسیبی که ممکن است ایجاد کرده باشد، واکنش نشان می دهد. برخی از این مواد از بافت عضلانی آزاد می‌شوند، که این نظریه را توضیح می‌دهد که وقتی حرکت می‌کنیم سریع‌تر التیام پیدا می‌کنیم. برخی دیگر توسط اندام هایی مانند کبد آزاد می شوند و می توان آنها را با گرفتن نمونه خون اندازه گیری کرد. به همین ترتیب، بدن به هر التهابی واکنش نشان می دهد، نه فقط به آسیب. برای تحریک مکانیسم های دفاعی بدن، لازم نیست که التهاب نتیجه آسیب باشد.

سیستم ایمنی بدن ما در حفظ ما بدون علائم ظاهری موثر است، علیرغم مبارزه ای که ممکن است درونی باشد. بسیاری از مردم رژیم های غذایی ضعیفی دارند که دارای گلوکز بالا و مواد مغذی کم است. این منجر به چاقی، دیابت، و التهاب و بافت های آسیب دیده، که به عنوان محصولات نهایی گلیکاسیون پیشرفته شناخته می شود، را افزایش می دهد. گلیکاسیون فرآیندی است که در آن گلوکز با پروتئین های موجود در سلول ها ترکیب می شود و باعث آسیب اکسیداتیو می شود. متأسفانه، اگر مصرف گلوکز بالا را حفظ کنیم، تمایل زیادی به مبارزه با التهاب داریم. این می تواند منجر به عواقب جدی مانند تصلب شرایین، بیماری قلبی، دیابت و غیره شود.

یک نشانگر برای سطوح بالای التهاب در خون که در آزمایشگاه قابل اندازه گیری است، پروتئین واکنشی C است که توسط کبد در پاسخ به التهاب تولید می شود. متخصصان بهداشت از این پروتئین به عنوان پیش بینی کننده بیماری های قلبی عروقی و نارسایی قلبی استفاده می کنند. چاقی و دیابت از عوامل اصلی التهاب هستند و خطر نارسایی قلبی را تا حد زیادی افزایش می دهند. حفظ یک رژیم غذایی با قند و مواد مغذی کم، بدن ما را در وضعیت ثابتی از التهاب کم نگه می‌دارد، که در صورت آسیب دیدگی یا آسیب‌های داخلی فراتر از آنچه سیستم ایمنی ما می‌تواند تحمل کند، افزایش می‌یابد.

علاوه بر چاقی، سبک زندگی کم تحرک نیز می تواند به التهاب کمک کند. هنگامی که ما ورزش می کنیم، بافت های عضلانی مواد ضد التهابی را وارد خون می کنند. این نه تنها به بهبود بدن ما از استرس ورزش کمک می کند، بلکه به طور کلی به مبارزه با التهاب نیز کمک می کند. عوامل تغذیه ای شامل مصرف بالای گلوکز یا نشاسته و مواد مغذی ناکافی است که برای مبارزه با التهاب شناخته شده است، مانند ویتامین C، ویتامین E و سایر آنتی اکسیدان ها. کمبود ویتامین B، منیزیم و اسید فولیک می تواند منجر به آسیب رگ های خونی و استرس اکسیداتیو شود.

نکته قابل توجه نقش روغن امگا ۳ به عنوان یک ضد التهاب طبیعی است. اسیدهای چرب ضروری امگا ۳ از عملکرد مناسب غشای سلولی حمایت می کنند که به کاهش آسیب اکسیداتیو کمک می کند. منابع خوب غذا ماهی های روغنی مانند سالمون و ساردین، دانه ها و آجیل هستند. مکمل امگا ۳ همچنین در مبارزه با التهاب و تامین این اسیدهای چرب ضروری سلول ها مفید است.

برای تامین مواد مغذی مورد نیاز بدن برای عملکرد سالم بدن، از یک رژیم غذایی سرشار از سبزیجات سبز برگ، میوه ها و انواع توت ها، به ویژه پروتئین های سالم مانند ماهی استفاده کنید. هر روز ورزش کنید تا به عضلات کمک کنید تا مواد ضدالتهابی اضافی بسازند. همانطور که این پوندهای اضافی را از دست می دهید، سیستم ایمنی خود را تقویت می کنید تا به مبارزه با التهابی که در درون شما وجود دارد ادامه دهید. بچه های خود را فراموش نکنید چاقی در کودکان یک مشکل بزرگ است. شروع چرخه نبرد التهابی در چنین سنین پایینی فقط می تواند آنها را برای عوارض بعدی آماده کند.

https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر