انواع چاقی انواع چاقی شکمی – من و رژیم غذایی


آیا از چاقی رنج می برید؟ نمی توانید لباس های قدیمی خود را بپوشید زیرا وزن خود را افزایش داده اید و اعتماد به نفس کافی در جمع ندارید؟ اگر با این مشکلات روبرو هستید ، باید بدانید که به نقطه افسردگی رسیده اید. بنابراین فرصت را از دست ندهید و چاقی خود را تشخیص داده و درمان کنید. چاقی یکی از مشکلاتی است که تقریباً همه خانواده ها را درگیر می کند. یک یا دو نفر در هر خانواده به سر کار می روند و زمان زیادی را در خارج از خانه می گذرانند ، بنابراین نمی توانند از وقت خود برای تهیه غذاهای سالم صرف کنند. در نتیجه وزن آنها افزایش می یابد.

چرا همه نوع چاقی داریم؟

قبل از اینکه به انواع مختلف چاقی نگاه کنیم ، باید از خود بپرسیم که علت افزایش وزن من چیست. آیا فقط با خوردن زیاد و افزایش کالری روزانه وزن اضافه می کنم؟ نکته این است که اگر فردی مقدار زیادی چربی در بدن خود ذخیره کرده باشد ، کالری بیشتری از نیاز روزانه دریافت می کند و ورزش نمی کند. هیچ فرد چاقی در جهان وجود ندارد که از ظاهر خود خوشش بیاید. با این حال ، سلامتی در درجه اول اهمیت قرار دارد زیرا ممکن است احتمال بیماری های جسمی مانند دیابت نوع 2 ، بیماری های قلبی ، فشار خون بالا ، آرتروز و سکته مغزی وجود داشته باشد.

آشنایی با انواع چاقی و روش های درمانی

برای مبارزه با چاقی و رسیدن به وزن ایده آل ، ابتدا باید همه آنها را شناسایی کرده و درمان مناسب را انتخاب کنید. آگاهی از انواع چاقی و درمان آن به طور کلی یکی از مهمترین راه های از بین بردن چربی شکم است.

آیا با خوردن زیاد وزن اضافه می کنید؟

یکی از رایج ترین انواع چاقی که به وفور در جوامع دیده می شود ، افزایش وزن به دلیل پرخوری است. شاید ندانید که قند و چربی موجود در غذا چقدر برای شما مضر است ، اما غذاهای حاوی قند و چربی آنقدر خطرناک هستند که نه تنها شکل و فرم بدن را مخدوش می کنند ، بلکه سلامت را نیز به خطر می اندازند.
برای درمان این نوع چاقی ، توصیه می شود روزانه 30 دقیقه ورزش کنید و مصرف قند و غذاهای چرب را به حداقل برسانید.

عصبانیت خود را کنترل کنید

وقتی تحت فشار یا استرس هستید ، میل شما به خوردن شیرینی بیشتر می شود. در این نوع چاقی باید تا حد ممکن استرس خود را کاهش داده و به آرامش نسبی دست یابید.
یوگا بهترین گزینه برای از بین بردن استرس و کاهش هوس های شیرین است.

ژنتیک را فراموش نکنید

برخی افراد دچار چاقی مبتنی بر ژنتیک می شوند. در این حالت ، فرد باید مصرف غذاهای چرب و شیرینی ها را به حداقل برساند و همیشه باید به گونه ای ورزش کند که متابولیسم بدن همیشه در زندگی فعال باشد. بنابراین ابتدا تمرینات بیشتری مانند ایروبیک و وزنه های آزاد را انجام دهید و تا جایی که می توانید سیگار و الکل را ترک کنید. برخی از زنان نیز بعد از بارداری و زایمان دچار چاقی پا می شوند. همچنین توصیه می شود که به جای آسانسور از پله ها استفاده کنند و به جای راه رفتن تمرینات وزنه رایگان انجام دهند.

بی حرکتی
معمولاً افرادی که در شرکت ها و ادارات کار می کنند و بیشتر از دیگران می نشینند از این نوع چاقی رنج می برند. چون فعالیت بدنی ندارند. به طور کلی ، این افراد غذاهای شیرین بیشتری مصرف می کنند. به این گروه توصیه می شود که یک رژیم غذایی سالم تهیه کنند و همراه با آن از وب سایت هایی مانند من و رژیم غذایی ورزش کنند.
البته برخی از ورزشکاران ممکن است با ترک ورزش به دلیل صدمات بدنی یا مشکلات دیگر دچار چاقی بی تحرک شوند.

معرفی انواع چاقی شکمی

اگر شکم بزرگی دارید ، خجالتی نباشید زیرا من و رژیم غذایی رژیم کاهش وزن را ارائه می دهیم و راه را برای از بین بردن چربی شکم هموار می کنیم. شناخت و درمان انواع چاقی شکمی کافی است. نیازی به سخت کوشی ندارید ، کافی است نیروی اراده خود را تقویت کرده و مدام به رژیم پایبند باشید.

شما چربی در ناحیه شکم و سینه دارید
اگر شما از آن دسته افرادی هستید که چربی در ناحیه شکم و زیر سینه شما جمع کرده اند و بافت و ظاهر ناراحت کننده ای ندارند ، باید استرس خود را کاهش دهید.
استرس باعث ترشح هورمون کورتیزول می شود. این هورمون برای کنترل استرس در بدن نیز تولید می شود. اما مواقعی وجود دارد که استرس آنقدر زیاد است که افراد برای بهبود روحیه خود به شیرینی ، قهوه و فست فود روی می آورند. این باعث تجمع چربی بیشتر در بدن می شود. برای کاهش استرس:

  • قبل از خواب استراحت کنید
  • ورزش را فراموش نکنید
  • از تماشای فیلم های احساسی و ناراحت کننده خودداری کنید
  • تمرکز کنید و آرام فکر کنید

آیا شکم شما مانند یک توپ رشد کرده است؟
ممکن است مردانی را در خیابان دیده باشید که علیرغم لاغری اندام های دیگرشان ، چاق هستند ، شکمشان شکم دارد ، غذاهای پرچرب می خورند و به جای نوشیدنی های سالم ، الکل می نوشند.

اگر نمی خواهید از بیماری کبد یا کلیه رنج ببرید ، نوشیدن الکل را کنار بگذارید.

قسمت پایینی شکم شما چاق است
زنان اغلب بعد از زایمان شکم زشتی دارند زیرا جنین را هشت تا نه ماه در رحم خود نگه می دارند تا زمانی که رشد کند. مشاهده شده است که زمان زیادی طول می کشد تا شکم حتی پس از تولد کوچک شود. این نوع چاقی شکمی معمولاً در قسمت تحتانی شکم یافت می شود زیرا رحم نسبت به قبل از تولد سنگین تر می شود و بنابراین سقوط می کند. به همین دلیل توصیه می شود که فرد از رژیم غذایی مناسب مانند من و رژیم استفاده کند و حین شیردهی ورزش هایی مانند پیلاتس را انجام دهد.

آیا معده شما بعد از غذا برجسته می شود؟
ممکن است شما بارها غذا خورده باشید و معده یا معده شما بلافاصله برجسته شود. این به سادگی به دلیل نفخ و سوء هاضمه غذا است. این نوعی چاقی شکمی است که برای از بین بردن و جلوگیری از بیماری هایی مانند یبوست و مشکلات غذایی باید به پزشک مراجعه کنید.

  • از حبوبات و شیر کمتر استفاده کنید
  • شیرینی ها را بیرون بیاورید
  • غذاهای ناسالم را با سبزیجات ، مرغ و ماهی جایگزین کنید
  • پروبیوتیک ها را شناسایی و مصرف کنید
  • صبحانه را حذف نکنید ، یک ناهار زود هنگام ، یک شام سبک و اوایل شب بخورید.

آیا چربی در کمر شما ذخیره می شود؟
اگر چربی در کمر و معده شما ذخیره شده است ، باید بدانید که به دلیل مصرف زیاد قند است. بنابراین وقت آن رسیده که از شر این ماده مضر و خطرناک خلاص شوید. اگر شیرینی و بیسکویت می خورید ، از سوپرمارکت ها فاصله بگیرید و به مغازه های سبزی و میوه بروید.

شکر و نوشیدنی های قندی به دلیل فروکتوز باعث افزایش وزن می شوند.

باسن و باسن دارید؟
برخی از افراد چاقی در ران و باسن را به ارث برده اند و برای از بین بردن چربی های اطراف خود نیاز به ورزش و رعایت رژیم غذایی سالم دارند. با این حال ، اکثر زنان در زمان رسیدن به سن یائسگی چاق می شوند و این به دلیل کاهش سطح استروژن است.
نکته مهم این است که به دلیل کاهش سطح این هورمون ، تجمع بیشتر چربی در بدن و کاهش متابولیسم. بنابراین ، این گروه از زنان ، اگر حوصله رفتن به باشگاه را ندارند ، بهتر است پیاده روی کرده و 30 دقیقه از روز را به فعالیت بدنی اختصاص دهند. آنها همچنین ممکن است از قرص های مختلف چاقی استفاده کنند.

رژیم چاقی و کاهش وزن

انواع چاقی در طب سنتی چیست؟

چاقی یکی از پرطرفدارترین موضوعات در طب سنتی است. به لطف این روش ، افراد بی شماری وزن خود را کاهش داده و به وزن ایده آل خود رسیده اند. افرادی که در این زمینه فعالیت می کنند انواع چاقی را به دو دسته کلی تقسیم می کنند:

  • چاقی چرب
  • چاقی چربی

هر دو نوع برای سلامتی مضر هستند و باید درمان شوند. در این بخش ، هر یک را جداگانه بررسی می کنیم.
فرد مبتلا به چاقی جذامی هنگام ورزش یا ورزش دارای استخوان های بزرگ ، پوست چرب و عرق در بدن است. او اغلب از چاقی شکمی رنج می برد و می تواند با نخوردن ناهار مقداری تناسب اندام را به دست آورد. این به معنی صبحانه کامل و شام سبک است.

اما فردی که از چاقی رنج می برد بدن متورم و به اصطلاح چاقی خلطی دارد. این افراد به طور کلی چاق با استخوان های نازک هستند ، این گروه به دلیل سرد مزاج بودن و مصرف غذاهای سرد است. به افراد مبتلا به بلغم توصیه می شود غذاهای گرم مانند زنجبیل و عسل بخورند. البته برخی از مردان و زنان برای کاهش وزن از قرص های مختلف چاقی گیاهی و پودرهای چاقی گیاهی استفاده می کنند. این نکته را نیز در نظر بگیرید.

استراتژی های مبارزه با چاقی را بشناسید

کارشناسان معتقدند که شما به عنوان فردی که از انواع مختلف چاقی رنج می برید ، باید خود را با راهکارهای افزایش وزن آشنا کرده و شیوه زندگی خود را به طور کلی تغییر دهید.

  • رژیم غذایی سالم داشته باشید
  • استرس خود را کاهش دهید
  • خواب کافی
  • ورزش منظم
  • انواع قرص های چاق کننده را فراموش نکنید
  • از پرخوری خودداری کنید
  • اهداف کوچک و دست یافتنی در زندگی تعیین کنید
  • تمام غذای خود را بخورید
  • برای چاقی بیشتر از جراحی استفاده کنید و از قبل با پزشک مشورت کنید
  • هوس های غذایی را مدیریت کنید
  • برای کاهش استرس محیط خود را کنترل کنید

راه حل

به یاد داشته باشید ، شما همان چیزی هستید که می خورید ، زیرا غذا شکل بدن انسان ما را تشکیل می دهد. درست است که ورزش تأثیر بسزایی دارد ، اما می توان گفت که حدود 70 درصد از تاثیر کاهش وزن را از رژیم دریافت می کنیم. به همین دلیل ما باید در مورد رژیم لاغری و انواع رژیم هایی که می خوریم بسیار مراقب باشیم.
به یاد داشته باشید که رژیم غذایی و برنامه های غذایی من تمام مواد مغذی مورد نیاز بدن شما را در نظر می گیرد و تمام مواد معدنی مورد نیاز را تأمین می کند. اگر می خواهید نکات رژیم را خودتان رعایت کنید ، متن زیر را بخوانید.

  • انواع غذاها را بخورید.
  • غذاهایی را که می خورید با فعالیت بدنی متعادل کنید
  • رژیم غذایی غنی از غلات کامل ، سبزیجات و میوه ها را انتخاب کنید
  • رژیم کم چربی با میزان مناسب چربی اشباع و کلسترول انتخاب کنید
  • مصرف نمک را کاهش دهید
  • مکمل های ویتامین و امگا 3 را فراموش نکنید

دیدگاهتان را بنویسید