اپیدمی ناگفته – کمبود ویتامین E

بر اساس داده های مطالعه فرزندان فرامینگهام دانشکده پزشکی هاروارد، واضح است که کمبود ویتامین D همه گیر وجود دارد که می تواند خطر بیماری قلبی را افزایش دهد. (موضوع مقاله دیگری؛ و همچنین در زیر در “به روز رسانی های” قبلی.) با این حال، تعداد کمی از مردم متوجه می شوند که کمبود شدید ویتامین E نیز وجود دارد. سرمقاله ای همراه با بزرگترین مطالعه ویتامین E در تاریخ پزشکی (Am J Clin Nutr 2006 نوامبر؛ ۸۴ (۵): ۱۲۰۰-۷) بیان کرد که ۹۳٪ از مردان آمریکایی و ۹۶٪ از زنان آمریکایی به این بیماری مبتلا بودند. [pathetically low] دوز توصیه شده روزانه ۱۵ واحد بین المللی ویتامین E.

واضح است که ما باید حداقل ۳۰ تا ۵۰ برابر این مقدار (۴۰۰ تا ۱۰۰۰ واحد بین المللی در روز) مصرف کنیم تا خطر ابتلا به بیماری های مزمن را کاهش دهیم. مصرف ویتامین E به شکل مناسب و در تعادل مناسب با سایر ویتامین ها هم بی خطر و هم موثر است. بیش از آن چیزی که شرکت های داروسازی دوست دارند باور کنند. با این حال، این به نفع اقتصادی شرکت‌های دارویی است که از مصرف مکمل‌ها توسط مردم جلوگیری کنند تا بتوانند داروهایی را مصرف کنند که اغلب در معکوس کردن بیماری تأثیر چندانی ندارند. سایر پزشکان از طریق «آموزش» دیگران امرار معاش می کنند تا بتوانند تمام نیازهای خود را تنها از طریق غذای خود دریافت کنند. تحقیقات پزشکی خلاف این را نشان می دهد. مقدار ویتامین E و سایر ویتامین های مهم مورد نیاز برای کاهش خطر ابتلا به بیماری های مزمن را می توان تنها از طریق مصرف مکمل به دست آورد.

متأسفانه، بسیاری از پزشکان و افراد عادی این تصور غلط را دارند که ویتامین هایی مانند به عنوان مثال، مکمل ویتامین E می تواند مضر باشد. به نظر می رسد رسانه های خبری و مجلات سلامت همچنان به اطلاعات نادرست درباره “خطرات” مکمل ها ادامه می دهند. یا از تحقیقات پزشکی بی اطلاع هستند یا عمداً به نفع خود افکار عمومی را گمراه می کنند. این تلاش بی وقفه برای متقاعد کردن مردم به عدم مصرف مکمل های غذایی و دریافت تمام آنتی اکسیدان های خود به تنهایی از غذا حداقل غیراخلاقی و در بدترین حالت خطرناک است. به نظر می رسد ویتامین E بیش از هر ماده مغذی دیگری مورد توجه این منتقدان باشد، احتمالاً به این دلیل که امروزه پرمصرف ترین مکمل غذایی است. چگونه است که با توجه به هزاران مطالعه پزشکی که مزایای مکمل های ویتامین E را نشان می دهد، هنوز اختلاف نظر و سردرگمی وجود دارد؟ تحقیقات دوز ویتامین E نشان داده است که فقط با مصرف مکمل کافی می‌توان به آن کمک کرد.

یک مطالعه جدید در مورد فواید ویتامین E تقریباً هر هفته منتشر می شود. تقریباً همه آنها فواید سلامتی یا مزایای بالقوه سلامتی را نشان می دهند. از آنجایی که ویتامین E یکی از محبوب‌ترین مکمل‌های تغذیه‌ای است، تنها زمانی پوشش رسانه‌ای را به خود اختصاص می‌دهد که یک مطالعه یا گزارش پزشکی، تأثیر منفی احتمالی را نشان دهد تا سرفصل‌ها شود و/یا مردم را از مصرف این ویتامین باورنکردنی منصرف کند. نتایج منفی برخی از گزارش‌های پزشکی در مورد ویتامین E یا ثابت شده است که بیش از حد مغرضانه، محدودکننده، طراحی ضعیف یا فاقد علت و تأثیر ویتامین E بر سلامتی است، ویتامین‌های کلیدی دیگری که به طور هم افزایی با ویتامین E کار می‌کنند. مطالعات کمی در مورد ویتامین E وجود دارد که اثرات منفی بالقوه واقعی را نشان داده باشد، اما مهمتر از آن، در مورد اثرات هم افزایی ویتامین های مختلف و همچنین اهمیت فرمولاسیون ویتامین E به ما وضوح داده است.

ویتامین ها باید با هم کار کنند تا فواید مطلوب داشته باشند:

مطالعاتی که سال‌ها پیش منتشر شد نشان داد برای اینکه ویتامین E به عنوان یک آنتی اکسیدان در بدن عمل کند، باید مقادیر کافی ویتامین C برای بازسازی ویتامین E (اهدا الکترون‌های بیشتر) وجود داشته باشد تا اکسید شود و از لیپیدها جلوگیری کند. ادامه دارد. هر مطالعه ای در مورد ویتامین E که شرکت کنندگان را از مصرف ویتامین C باز می دارد، این مطالعه را به گونه ای تنظیم می کند که نشان دهد ویتامین E چگونه به سرعت “مصرف” می شود، نه بازسازی، برای مزایای مداوم آنتی اکسیدانی. در مورد مزایای واقعی که می توان از مکمل های مناسب به دست آورد، چیزی به ما نمی گوید.

فرمولاسیون مناسب ویتامین E بسیار مهم است:

ویتامین E یک خانواده از مواد مغذی است. آلفا، دلتا و گاما توکوفرول ها و توکوترینول ها. بین ویتامین E مصنوعی (مشتق شده از نفت)، dl-apha-tocopherol و ویتامین E طبیعی (بر پایه مواد غذایی)، D-alpha-tocopherol تفاوت وجود دارد. گاما توکوفرول شکل مهمی از ویتامین E است که برای کاهش اکسیداسیون لیپیدها (کلسترول) مرتبط با آلفا توکوفرول مورد نیاز است. (J Am Copll Cardiol. 1999 Oct: 34 (4): 1208-15, Pro Natl Acad Sci USA, 1993 Mar 1:90 (5): 1771-5) علاوه بر این، مطالعات نشان داده است افرادی که فقط ویتامین E می خورند در شکل آلفا توکوفرول در معرض خطر کاهش سطح خونی یک فرم مهم ویتامین E، گاما توکوفرول هستند. (J Nutr. 2003 Oct: 133 (10): 3137-40; J Nutr. 1985 Jun: 115 (6): 807-13) جریان خون یک آمریکایی متوسط ​​از نظر آلفا توکوفرول پنج برابر غنی تر از گاما توکوفرول است. و این تفاوت در افرادی که ویتامین E را به صورت آلفا توکوفرول بدون گاما توکوفرول مصرف می کنند ۲۰ برابر می شود.

یک مطالعه منفی در سال ۲۰۰۷ در مورد ویتامین E (که به عنوان “توجیه” دعوای ویتامین E ادامه دارد) نشان می دهد که چگونه می توان مردم را در تصمیم گیری های اشتباه مکمل گمراه کرد. (جاما ۲۷ فوریه ۲۰۰۷). این یک مطالعه ناقص با داده های ناقص بود که به این نتیجه رسید که ویتامین های A و E “به طور قابل توجهی خطر مرگ را افزایش می دهند”. این متاآنالیز (گزارش) کمک چندانی به درک مزایای ویتامین E نکرد، بلکه به ما نشان داد که چگونه می‌توان داده‌ها و افکار عمومی را دستکاری کرد. نویسندگان این متاآنالیز (که به خودی خود یک مطالعه نیست، بلکه مروری بر مطالعات منتشر شده قبلی است) به ۸۱۵ مطالعه قبلی در مورد آنتی اکسیدان ها نگاه کردند، اما تنها نتایج ۶۸ مورد از آن مطالعات را در تجزیه و تحلیل گنجانده اند. برخی از مطالعاتی که از گزارش آنها حذف شدند، مزایای قابل توجه و کاهش مرگ و میر ناشی از مصرف مکمل ها را نشان دادند. سوگیری انتخاب آشکارا آشکار بود. نویسندگان اساساً مطالعاتی را که می‌خواستند «انتخاب» کردند و دیگران را نادیده گرفتند تا به نتیجه مطلوب برسند: ویتامین E می‌تواند شما را بکشد!

نویسندگان نتوانستند علت و اثری بین مصرف مکمل ویتامین E و افزایش خطر مرگ شناسایی کنند، بنابراین این مطالعه ضعیف طراحی شده بود. سالمندان متوفی می توانستند به همین راحتی در اثر تصادفات، داروها، عمل ها و غیره جان خود را از دست بدهند. …کی میدونه؟ یکی از محققین معروف این گزارش را روشی برای “انجام یک مطالعه کاهش دهنده کلسترول بدون اندازه گیری کلسترول” توصیف کرد. علاوه بر این، میانگین مدت مطالعات بررسی شده ۲.۷ سال بود، که نتیجه گیری مضحکی را ایجاد کرد که نویسندگان می خواستند عموم مردم باور کنند که ویتامین E می تواند شما را (به نحوی) در کمتر از ۳ سال بکشد!

دیگران بسیاری از مطالعات را که مزایای قابل توجهی از ویتامین E را به عنوان مکمل نشان می دادند نادیده گرفتند. یکی از این مطالعات که توسط این محققان نادیده گرفته شد، مطالعه منتشر شده در مجله آمریکایی تغذیه بالینی در ۱۰ نوامبر ۲۰۰۶ بود که بزرگترین تاریخ مطالعه ویتامین E روی آلفا توکوفرول در مردان سیگاری است. (در J Clin Nutr 2006 نوامبر؛ ۸۴ (۵): ۱۲۰۰-۷) این مطالعه ۲۹۰۰۰ بیمار را برای بیش از ۱۹ سال پیگیری کرد و بیش از ۱۳۰۰۰ مرگ را شامل شد.

این مطالعه کاهش قابل توجهی را در مرگ و میر ناشی از همه علل در بیماران با بالاترین سطح آلفا توکوفرول خون نشان داد. به طور خاص، مردانی که دارای بالاترین سطح آلفا توکوفرول در خون بودند، کاهش موارد زیر را در علل مرگ در یک دوره ۱۹ ساله نشان دادند:

سرطان پروستات ۳۲ درصد مرگ و میر کمتری دارد

سکته مغزی ایسکمیک ۳۷ درصد مرگ و میر کمتر

«سکته هموراژیک ۳۵ درصد کاهش مرگ و میر

سرطان ریه ۲۱ درصد مرگ و میر کمتری دارد

«بیماری های تنفسی ۴۲ درصد مرگ و میر کمتری دارند

نویسندگان این مطالعه مهم و آموزنده خاطرنشان کردند: آلفا توکوفرول به عنوان آنتی اکسیدان اصلی محلول در چربی که از لیپیدها در برابر پراکسیداسیون محافظت می کند، قادر است رادیکال های آزاد جهش زا را از بین ببرد و از اکسیداسیون کلسترول LDL جلوگیری کند و از سرطان زایی و تصلب شرایین جلوگیری کند. آلفا توکوفرول همچنین دارای چندین عملکرد مهم است که مستقل از فعالیت آنتی اکسیدانی آن است، از جمله تعدیل بیان ژن، افزایش پاسخ ایمنی و سرکوب رگزایی تومور.

محققان ادامه دادند که اگرچه بیمارانی که از بیشترین مزایای سلامتی برخوردار بودند سطوح بالاتر آلفا توکوفرول در خون خود داشتند، اما همان افراد دارای بالاترین سطح گاما توکوفرول بودند، به این معنی که آن افراد از فرمول طبیعی استفاده می کردند. ویتامین E مصرف شده، نه dl-alpha-tocopherol بدون گاما توکوفرول و توکوترینول ها. این مطالعه و سایر مطالعات مهم توسط رسانه ها و بدیهی است توسط پزشکانی که دائماً توسط شرکت های داروسازی ویزیت می شوند و آموزش می بینند نادیده گرفته می شود.

مطمئناً ده ها هزار مطالعه وجود دارد که مزایای مکمل های غذایی مختلف را نشان می دهد. آنها هر دو ایمن و موثر هستند. اگر پزشکان و مردم به سادگی از تجزیه و تحلیل های نادرست در مورد تحقیر مکمل ویتامین E و مطالعات قابل توجه در مورد فواید مصرف ویتامین E به شکل آلفا توکوفرول و گاما توکوفرول (همراه با دلتا توکوفرول) آگاه می شدند، توکوفرول و توکوترینول های مخلوط) همراه با ویتامین C و ویتامین K که توانایی های آنتی اکسیدانی ویتامین E را جبران می کند، پس من معتقدم که نه تنها مردم به داروی کمتری نیاز دارند و بحران اقتصادی مراقبت های بهداشتی را کاهش می دهند، بلکه مهمتر از همه، مردم می توانند از سلامتی واقعی لذت ببرند. شادی که با رژیم غذایی مناسب، ورزش و مکمل های غذایی مناسب با طیف کاملی از ویتامین ها و مواد معدنی با کیفیت بالا حاصل می شود.

ویتامین E در شکل طبیعی خود (همانطور که در بالا توضیح داده شد) به نظر می رسد تا حداقل ۲۰۰۰ IU در روز بی خطر باشد. من شخصا هر روز ۸۰۰ واحد ویتامین E از طیف کامل ویتامین E مصرف می کنم. زمانی که در مطب بودم، حداقل به همان اندازه (اگر نه تا ۱۲۰۰ واحد ویتامین E) به دیابتی ها توصیه می کردم. فرم طبیعی ویتامین E به همراه کوآنزیم Q10، عصاره انگور قرمز (عصاره هسته انگور و رسوراترول) و طیف کاملی از آنتی اکسیدان ها (کوئرستین، آلفا لیپوئیک اسید، عصاره زردچوبه، عصاره زیتون، عصاره چای سبز و غیره) است. ویتامین ها (B، C، D و K)، و مواد معدنی به شکل کلات، همگی به طور ایمن و قابل توجهی خطر ابتلا به بیماری های قلبی، سکته، سرطان، آلزایمر، بیماری های ریوی و تقریباً تمام بیماری های مزمن دیگر و بیماری های دژنراتیو را کاهش می دهند. روند پیری را کند کنید، همه بدون عوارض جانبی دارو.

https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر