اگر یک فرد بالغ تحمل لاکتوز ندارد و در هضم محصولات لبنی مشکلی ندارد ، آیا خوردن شیر کامل علفی به جای جایگزین های لبنی برای آن فرد مفید خواهد بود؟ : تغذیه


به نظر می رسد جایگزین های لبنی بیشتر از آب طعم دار غنی شده نیستند.

من این را دوست دارم. من به خصوص دوست دارم شیر بادام را انتخاب کنم زیرا یک مثال عالی است. یک لیتر (4 فنجان) شیر بادام تقریباً ارزش تغذیه ای یک پیمانه بادام را دارد (27 پوند بادام کامل ؛ تقریباً یک مشت). بقیه پرکننده و آب است.

برخی از “جایگزین های شیر” با ویتامین D و کلسیم غنی شده اند ، اما مقدار آن معمولاً کمتر از مقدار موجود در شیر است. شیر به طور طبیعی یک ماده غذایی غنی از مواد مغذی است. (من نمی توانم در مورد تفاوت های تغذیه ای بین علفی و غیر علفی صحبت کنم ، زیرا در مورد تفاوت ها اطلاعات کافی ندارم.)

(گاو) شیر به وضوح در رژیم غذایی انسان ضروری نیست ، اما می تواند منبع خوبی از مواد مغذی مانند کلسیم ، ویتامین D و پتاسیم باشد. جایگزین های شیر ممکن است سطوح تغذیه ای مشابهی داشته باشند یا نداشته باشند. اگر نوشیدن شیر به شما در دریافت مواد مغذی توصیه شده کمک می کند ، آن را بنوشید.

نکته ای که باید به خاطر داشته باشید این است که مصرف کلسیم می تواند جذب آهن را کاهش دهد و بنابراین مصرف بیش از حد لبنیات می تواند خطر کمبود آهن را افزایش دهد. محدود کردن مصرف شیر به 1-2 فنجان در روز معمولاً به حدی کم است که با جذب آهن مشکل ایجاد نکند. به طور مشابه ، افرادی که توصیه می شود (توسط متخصص) مصرف مکمل های آهن را انجام دهند ، باید از خوردن شیر در عرض 2-4 ساعت (قبل یا بعد) اجتناب کنند تا جذب آهن کاهش نیابد.

دیدگاهتان را بنویسید