با نوترینت توتال سی برای فصل تب یونجه آماده شوید



میلیون ها نفر هر ساله از تب یونجه رنج می برند، اما مکمل های جدید عالی مانند کل مواد مغذی ج می تواند امید جدیدی برای مبتلایان به عطسه ایجاد کند.

با توجه به اداره هواشناسی، سه فصل اصلی گرده افشانی وجود دارد، بنابراین اگر تب یونجه تقریباً در همان ماه (ماه‌های) هر سال می‌افتد، می‌توانید به راحتی نوع گرده‌ای را که بدنتان به آن واکنش نشان می‌دهد اندازه‌گیری کنید.

  • فصل گرده درختان معمولاً از اواخر مارس تا اواسط می باشد. گرده درختان معمولی که مردم با آن تعامل دارند عبارتند از: فندق، سرخدار، توسکا، سنجد، بید، صنوبر، توس، زبان گنجشک، چنار، بلوط، آهک و کاج.
  • فصل گرده چمن آنها معمولاً از اواسط ماه مه تا جولای هستند و همه علف های هرز برای خانواده ورمیشل مناسب هستند. ۹۵ درصد افراد مبتلا به تب یونجه به گرده چمن آلرژی دارند.
  • فصل گرده علف های هرز آنها معمولاً از اواخر ژوئن تا سپتامبر هستند و علف های هرز معمولی که باعث تب یونجه می شوند عبارتند از وان، گزنه، گزنه، کلزا و چنار.

اتصال هیستامین

هیستامین در ماست سل های بسیار تخصصی که در بافت های مخاطی راه های هوایی یافت می شود ذخیره می شود. ماست سل ها در برابر پاتوژن های مهاجم محافظت می کنند و هنگامی که فعال می شوند مقادیر زیادی هیستامین آزاد می کنند تا بدن را آگاه کنند که یک ماده بالقوه خطرناک راه خود را به بدن پیدا می کند. تب یونجه یک واکنش آلرژیک استاندارد است که زمانی رخ می دهد که سطح گرده توسط ماست سل های پوشاننده راه های هوایی شناسایی شود.

آزاد شدن هیستامین سلول های ایمنی خاصی را به داخل راه های هوایی جذب می کند که برای از بین بردن گرده و دفع هرچه سریعتر گرده از بدن کار می کنند. مخاط برای شستن گرده از چشم و بینی استفاده می شود و عطسه شروع به دفع گرده از ریه ها می کند. هیستامین همچنین باعث التهاب و تورم می شود که گرده را به دام می اندازد و از رسیدن آن به سایر نقاط بدن جلوگیری می کند. این باعث قرمزی، درد و حتی سردرد می شود.

حمایت از سیستم ایمنی

ویتامین C به دلیل کمک به عملکرد طبیعی سیستم ایمنی و توانایی آن در محافظت از سلول ها در برابر استرس اکسیداتیو، شهرت زیادی برای محافظت در طول فصل تب یونجه دارد. خواص آنتی اکسیدانی ویتامین C به محافظت از سلول های ایمنی در برابر رادیکال های آزاد که در طی یک پاسخ التهابی آلرژیک ایجاد می شوند، کمک می کند.

اگرچه هیستامین یک مولکول پیام رسان مهم در زمان بهبودی است، هیستامین اضافی ممکن است تأثیر منفی بر تعادل ایمنی داشته باشد و ممکن است شرایطی مانند تب یونجه را تشدید کند.

خارش چشم، گلودرد، آبریزش بینی و حملات عطسه همه نشانه‌های یک پاسخ التهابی هستند که نشان می‌دهد فصل تب یونجه شروع شده است – این هیستامین است که باعث واکنش‌های آلرژیک به گرده می‌شود.
با این حال، برخی از مواد مغذی مانند ویتامین B6 و ویتامین C به عنوان کوفاکتورهای آنزیمی برای ماده‌ای به نام دیامین اکسیداز (DAO) عمل می‌کنند که به تجزیه هیستامین اضافی کمک می‌کند و بنابراین ممکن است حمایت غذایی ارزشمندی را همراه با رژیم آنتی‌هیستامینی در طول تب یونجه ارائه دهد. فصل

تغذیه شبانه روزی

وقتی نوبت به انتخاب یک محصول ویتامین C خوب برای جعبه ابزار تب یونجه می رسد، حتماً نوعی ویتامین C را انتخاب کنید که به راحتی در طول روز مصرف شود. Nutrient Total C ترکیبی از آسکوربات معدنی ذخیره شده با فرم محلول در چربی ویتامین C به نام آسکوربیل پالمیتات است. این دارو برای معده ملایم است و تمایلی به تحریک جریان معمول روده مرتبط با مصرف دوزهای بالای اسید اسکوربیک (ویتامین C استاندارد) ندارد.

کوئرستین و بیوپرین

Nutrient Total C همچنین حاوی مواد مغذی مفید دیگری مانند D-ribose، DHQuercetin و عصاره فلفل سیاه به نام bioperine است. DHQuercetin یک فلاونوئید است که به طور گسترده در میوه ها و سبزیجات یافت می شود، که مکمل اثرات ویتامین C است و Bioperine یک عصاره فلفل سیاه ثبت شده است که ممکن است به حمایت از جذب ویتامین C کمک کند.

شش نکته برای راحت تر شدن فصل تب یونجه

۱. از مانع استفاده کنید

تقریباً غیرممکن است که گرده‌ها را از هوایی که تنفس می‌کنید، فیلتر کنید، اما کاهش مقدار گرده‌ای که وارد راه هوایی می‌شود غیرممکن نیست.
بسیاری از کرم‌های محافظ طبیعی موم زنبور عسل وجود دارند که می‌توان از آنها در داخل سوراخ‌های بینی استفاده کرد که گرده‌ها را وارد بینی می‌کند و از تماس آن با سلول‌های شما جلوگیری می‌کند. بسیاری از مبتلایان این را راهی خوب برای کاهش علائم خود می دانند.

۲. عسل شیرین

یک سنت قدیمی برای مبارزه با تب یونجه این است که عسل تولید شده محلی را در رژیم غذایی خود بگنجانید. این به بدن شما کمک می کند تا یک دفاع طبیعی در برابر گرده هایی که در ناحیه محلی خود در معرض آن قرار دارید، بسازد.

۳. الکل را کاهش دهید

شراب، الکل و آبجو علائم تب یونجه را تشدید می کنند، زیرا همه این نوشیدنی های الکلی حاوی هیستامین شیمیایی هستند که به طور طبیعی باعث ایجاد حساسیت به گرده می شود.

۴. غلظت امگا ۳

بر اساس تحقیقات منتشر شده در مجله اروپایی تغذیه بالینی، رژیم غذایی غنی از چربی های امگا ۳ خطر ابتلا به تب یونجه را کاهش می دهد. این امر برای شما مهم است که ماهی های روغنی، گردو، دانه کتان و دانه چیا را در رژیم غذایی روزانه خود بگنجانید تا امگا ۳ در فصل تب یونجه افزایش یابد!

۵. آرام باشید!

همچنین شایان ذکر است که استرس می‌تواند حساسیت بدن را افزایش دهد، به این معنی که سطوح پایین گرده‌ای که معمولاً قابل تحمل است، ناگهان شروع به ایجاد علائم می‌کند. سایر آلاینده‌های هوا مانند دودهای ترافیکی می‌توانند مجاری بینی را تحریک کنند و کنترل تب یونجه را آسان‌تر کنند.

۶. کنترل لبنیات

غذاهایی مانند لبنیات بدن شما را به تولید مخاط بیشتر تشویق می کند که می تواند واکنش آلرژیک شما را بدتر کند.

برای این فصل تب یونجه آماده شوید تا بتوانید واقعاً علائم خود را مدیریت کنید و تابستان را به عقب برگردانید!

سوزی دیبز BA Hons، Deep Aeon
دانشمند مواد غذایی و غذاساز

بازبینی کننده

  • یزدانی شیک BD، Conti P. رابطه بین ویتامین C، ماست سل ها و التهاب. J Nutr Food Sci. علوم غذایی. ۲۰۱۶; ۶:۴۵۶.
  • جانستون CS (1996) اثر اسید اسکوربیک بر آنتی هیستامین ها. در: Harris JR (Eds.) Sub-Cellular Biochemistry. بیوشیمی نیمه سلولی (اسید اسکوربیک: بیوشیمی و زیست شناسی سلولی بیوشیمیایی)، جلد ۲۵. اسپرینگر، بوستون، ماساچوست.
  • https://mthfrsupport.com.au/2016/09/dao-deficiency-and-histamine-the-unlikely-connection/
  • https://www.clinicaleducation.org/resources/reviews/histamine-histamine-degradation-and-histamine-intolerance/
  • Janeway CA Jr، Travers P، Walport M، و همکاران. ایمونوبیولوژی: سیستم ایمنی در سلامت و بیماری. ویرایش پنجم. نیویورک: Garland Science; 1380. مکانیسم های موثر در واکنش های آلرژیک.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/
رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر

رژیم لاغری سریع