با کمک کمی گلوتاتیون یک حافظه عالی را حفظ کنید



آیا در مورد گلوتاتیون چیزی نشنیده اید؟ افراد زیادی این کار را نمی کنند، اما یکی از مهم ترین مولکول هایی است که برای سالم ماندن و عاری از بیماری به آن نیاز دارید.

در اینجا امیدواریم مزایای گلوتاتیون و اینکه چگونه می تواند به افزایش حافظه شما کمک کند را با شما در میان بگذاریم.

آیا تا به حال شده که وارد اتاقی شوید و بعد از خود فکر کنید که وقتی به آنجا رسیدید چه می خواهید؟ یا متوجه می شوید که در یک مهمانی با کسی صحبت می کنید که ناامیدانه سعی می کند نام او را به خاطر بسپارد قبل از اینکه کاملاً مشخص شود که شما هیچ سرنخی ندارید!

فراموش کردن نام مکان‌ها و افراد بخش رایج و اجتناب‌ناپذیر فرآیند پیری است، اما نترسید، لزوماً به این معنا نیست که شما در یک شیب لغزنده برای ابتلا به زوال عقل یا بیماری آلزایمر قرار دارید.

روند پیری به این معنی است که ذهن شما و همچنین بدن شما کند می شود و از نظر جسمی و ذهنی انعطاف پذیری کمتری خواهید داشت. بنابراین هر چه بیشتر در حافظه پیشرفت کنید،

چه چیزی مغز را پیر می کند؟

عوامل زیادی در پیدایش و توسعه زوال شناختی نقش دارند. در این میان استرس اکسیداتیو و التهاب نقش مهمی دارند.

اکسیداسیون چیست؟ با توجه به فرهنگ لغت پزشکی مریام وبستر، آن را به صورت زیر تعریف می کنند:

استرس فیزیولوژیکی بر بدن ناشی از آسیب تجمعی ناشی از رادیکال های آزاد است که به اندازه کافی توسط آنتی اکسیدان ها خنثی نمی شود و با افزایش سن همراه است.

به بیان ساده تر، نتیجه استفاده از اکسیژن برای تنفس و بسیاری از عملکردهای دیگر بدن است. اکسیدان ها؛ اینها به سلول های مغز حمله می کنند و اگر دائماً توسط آنتی اکسیدان ها خنثی نشوند، می توانند آسیب جدی وارد کنند.

مغز به ویژه در برابر استرس اکسیداتیو آسیب پذیر است. این با افزایش سن افزایش می یابد و یکی از عوامل اصلی بدتر شدن عملکرد مغز است.

دانشمندان بر این باورند که با افزایش سن، دفاع آنتی اکسیدانی شما به خوبی عمل نمی کند و توانایی تولید سطوح بالای آنتی اکسیدان هایی را که برای مقابله با عوامل محیطی فزاینده مانند آلودگی، غذاهای فرآوری شده، آلاینده ها و استرس امروزی نیاز دارید، از دست می دهید.

علاوه بر این، با افزایش سن، التهاب در مغز شما افزایش می یابد. پاسخ بدن شما به این امر انتشار ترکیبات التهابی برای کمک به بهبودی است. با این حال، می تواند برای سلول های سالم شما نیز مخرب باشد – منجر به تحریک و زوال بافت شود.

اگرچه از دست دادن حافظه ممکن است بخشی جدایی ناپذیر از پیری مغز باشد، اما می توان توانایی های ذهنی رو به زوال را کاهش داد یا حتی معکوس کرد و مغز شما را کاملاً در حال کارکردن و در فرم خوب نگه داشت.

تحقیقات علمی فزاینده شواهدی را ارائه می دهد که بسیاری از مواد مغذی موجود در غذا عوامل محافظتی را برای حمایت از پیری مغز فراهم می کنند. گلوتاتیون، به ویژه، محافظ نهایی مغز است.

گلوتاتیون برای مغز مفید است

همانطور که می توانید تصور کنید، مغز شما احتمالاً برای انجام بسیاری از کارهای پیچیده به مقدار کافی اکسیژن نیاز دارد. در واقع، حدود ۲۰ درصد از اکسیژنی را که بدن استفاده می کند استفاده می کند.

نتیجه این وابستگی زیاد به اکسیژن، پتانسیل آسیب اکسیداتیو توسط مولکول هایی است که به عنوان گونه های اکسیژن فعال (ROS) شناخته می شوند. بسیاری از محققان بر این باورند که استرس اکسیداتیو مسئول طیفی از اختلالات مغزی و روانی از جمله اختلال در حافظه و تمرکز است.

مغز شما باید قادر به مقابله با این اثرات مضر باشد و برای انجام این کار به منبع خوبی از آنتی اکسیدان ها متکی است، اما در درجه اول از گلوتاتیون استفاده می کند.

گلوتاتیون یک پروتئین بسیار کوچک است که در داخل سلول های شما از سه اسید آمینه تولید می شود که معمولاً از غذا یا مکمل ها به دست می آید.

او نام “مستر سم زدا” را گرفت و بیهوده! خواص آنتی اکسیدانی برتر آن برای محافظت از مغز در برابر مولکول های آسیب رسان ضروری است.

گلوتاتیون این مزیت را دارد که می‌تواند سایر آنتی‌اکسیدان‌های کلیدی را که واقعاً برای سلامت مغز شما مهم هستند، مانند ویتامین C و E بازیافت کند. بنابراین، نه تنها مستقیماً برای جلوگیری از آسیب اکسیداتیو کار می‌کند، بلکه از تیم قدرتمندی از آنتی‌اکسیدان‌ها نیز پشتیبانی می‌کند.

اهمیت این ماده مغذی قدرتمند را نمی توان نادیده گرفت. مطالعات بی‌شماری نشان داده‌اند که سطح گلوتاتیون در افراد مسن و مبتلایان به بیماری‌های روانی مانند آلزایمر به میزان قابل توجهی کاهش می‌یابد.

اگر می خواهید از مغز خود محافظت کنید، عملکرد را بهبود بخشید و خاطرات خود را حفظ کنید، حفظ سطح گلوتاتیون ضروری است!

با گلوتاتیون به مغزتان کمک کنید

مغز شما مانند هر بخش دیگری از بدن شماست که به توهین‌هایی مانند استرس، ورزش نکردن، رژیم غذایی نامناسب، سموم و کمبود خواب پاسخ می‌دهد.

مطالعات نشان می دهد که تغییرات در رژیم غذایی، ورزش و فعالیت ذهنی همگی به کاهش خطر ابتلا به اختلالات شناختی کمک می کنند.

حالا این به شما بستگی دارد – اگر مصمم هستید که حافظه خود را تیز نگه دارید و ذهن خود را فعال نگه دارید، این نکات مهم را دنبال کنید:

۱. ورزش روزانه منظم داشته باشید (۳۰ دقیقه در روز توصیه می شود) – این در واقع تولید گلوتاتیون را در بدن افزایش می دهد و سیستم ایمنی شما را تقویت می کند.

۲. از یک رژیم غذایی متعادل با مقدار زیادی میوه و سبزیجات سرشار از آنتی اکسیدان استفاده کنید.

۳. استرس را در زندگی خود کاهش دهید مدیتیشن یا یوگا برای این کار عالی است.

۴. ترویج خواب آرام از سرگرمی هایی که فعالیت مغز را قبل از خواب افزایش می دهد مانند تماشای تلویزیون، مطالعه یا کار با رایانه خودداری کنید.

۵. چیزی را پیدا کنید که مغز شما را به چالش بکشد – یک موضوع کاملاً جدید مانند یک زبان یا یک آلت موسیقی را مطالعه کنید.

۶. غذاهایی بخورید که تولید گلوتاتیون را تشویق می کنند مانند: سیر، پیاز، کلم، کلم پیچ و کلم بروکلی.

۷. اگر رژیم غذایی شما کوتاه است، با گلوتاتیون مکمل مصرف کنید، اما مطمئن شوید که یکی را انتخاب کنید که واقعاً خوب جذب شود. Altrient Liposomal Glutathione با اختلاف قابل دسترس ترین محصول موجود در بازار است و تقریباً ۱۰۰٪ جذب را تضمین می کند!

هیچ وقت برای ایجاد تغییرات مثبت برای بهبود سلامت مغز دیر نیست. همین حالا شروع کنید و به حفظ خاطرات فوق العاده ای که سلول ها را می سازند کمک کنید.

بازبینی کننده

  • Busu C، Circu ML، Wei L و همکاران. گلوتاتیون در زیست شناسی اندوتلیال میکروواسکولار و پاتوبیولوژی: پیامدهایی برای هموستاز مغز Int J Cell Biol. ۲۰۱۲: ۴۳۴,۹۷۱.
  • Dringen R. متابولیسم و ​​عملکرد گلوتاتیون در مغز.پیشرفت در علوم اعصاب.۲۰۰۰; ۶۲، ۶: ۶۴۹-۶۷۱
  • متابولیسم گلوتاتیون در دوران پیری و در بیماری آلزایمر http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/15247041.
  • میکروب های روده متابولیسم آنتی اکسیدان را تنظیم می کنند. https://sciencedaily.com/releases/2015/11/151106062708.htm [Accessed 20.12.16].
  • Holford B & Cas H (2002). ارتفاعات معمولی Piatkus Ltd: لندن.

ژاکلین نیوزون لیسانس (Hons) در تغذیه درمانی

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/
رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر