بهترین رژیم غذایی برای کاهش وزن در بین نوجوانان _ درمان لاغری و رژیم غذایی نوجوانان


هر مرحله از رشد انسان یک فرایند شگفت انگیز و تحسین برانگیز است و انسانها در هر دوره ای از زندگی برای مراقبت از سلامتی و شادی به مراقبت ویژه ای نیاز دارند. نوجوانی شاید یکی از حساس ترین دوره های زندگی باشد زیرا در این مرحله ، نوجوانان تغییرات جسمی زیادی را تجربه می کنند ، این تغییرات به این دلیل است که ریشه های درخت سلامت آینده را تقویت می کند ، مطمئناً به مراقبت و رژیم غذایی خاصی نیاز دارد. به

بنابراین دریغ نکنید و اگر نهال جدیدی در خانه دارید ، حتماً رژیم غذایی متنوع و متعادل برای آن در نظر بگیرید تا بتواند تمام انرژی و مواد مغذی مورد نیاز خود را از غذا و نوشیدنی به عادات رفتاری و خوردن برساند. برای اینکه بدانید چگونه می توانید بدن نوجوان خود را به درستی رشد دهید تا در سنین جوانی شکوفا شود ، مقاله زیر را حتما بخوانید.

امروزه ، به دلیل زندگی مدرن و صنعتی ، متأسفانه چاقی در بین کودکان و نوجوانان گسترش یافته است و بسیاری از خانواده ها نگران افزایش نوجوانان خود هستند ، به ویژه در این دوره ، به دلیل مرحله رشد و بلوغ ، حساسیت خاصی دارد و به نظر می رسد به نظر می رسد تنها کلید سلامت و جوانی جوانان می تواند تنها یک رژیم غذایی سالم و مغذی باشد. اگر می خواهید فرزندان خوب و سالم تربیت کنید ، با ما همراه باشید.

بهترین رژیم غذایی برای کاهش وزن در نوجوانان چیست؟

خوب است بدانید که غذای سالم به این معنی نیست که غذاهای خوشمزه و به خصوص مورد علاقه جوانان را کنار بگذارید. فقط به کودک خود بیاموزید که غذاهای چرب و نوشیدنی های شیرین مانند نوشابه های شیرین ، کیک و شکلات را کاهش دهد. به یاد داشته باشید که این غذا نباید برای یک نوجوان حذف شود ، فقط باید کمتر مصرف شود و در عوض از روش جایگزینی آنها با مواد مغذی و ویتامین استفاده کنید. برخی از مهمترین مواد مغذی برای رشد جوانان شامل آهن ، ویتامین D و کلسیم است. شما باید ببینید چه غذاهایی در رژیم غذایی شما وجود دارد که در کودکتان گنجانده شود.

اگر نگران وزن فرزند خود هستید ، رژیم غذایی سالم و متعادل برای کاهش وزن کودکان تنها راهی است که باید رعایت کنید. در اینجا نکاتی برای کمک به فرزند شما برای رسیدن به تغذیه سالم و کاهش وزن در دوران بلوغ آورده شده است:

صبحانه را از دست ندهید

رژیم غذایی صبحانه را حذف نمی کند و خود را گرسنه نمی کند. کنار گذاشتن غذا به کاهش وزن کمک نمی کند و همچنین در رشد شما در دوران نوجوانی و بلوغ مضر است ، زیرا مواد مغذی مهم را از دست می دهید و به دلیل گرسنگی ، ممکن است در طول روز بیشتر مستعد شوید. برو سراغ تنقلات. خوردن صبحانه همچنین به شما کمک می کند تا برخی از ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز برای سلامتی را دریافت کنید.

5 وعده میوه و سبزیجات در روز بخورید

میوه ها و سبزیجات منابع عالی بسیاری از ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن شما در دوران نوجوانی هستند. با خوردن حداقل 5 وعده میوه و سبزیجات در روز ، اشتهای شما کاهش می یابد. بنابراین بهترین وعده های غذایی برای رژیم گرفتن در سنین نوجوانی است.

میان وعده های سالم بخورید

غذاها و نوشیدنی های سرشار از چربی ، قند و نمک مانند شیرینی ، شکلات ، کیک ، بیسکویت و نوشیدنی های پر کالری را حذف کنید. مصرف بیش از حد کالری می تواند منجر به افزایش وزن و چاقی شود.

بدن خود را مرطوب کنید

به یاد داشته باشید که در دوران نوجوانی بدن شما نیاز به نوشیدن 6 تا 8 لیوان مایعات در روز دارد. آب و شیر کم چرب هر دو از نوشیدنی های سالم هستند. برای کاهش وزن در دوران نوجوانی ، در نوشیدن آب میوه مراقب باشید زیرا اگرچه طبیعی است اما دارای مواد قندی است. کل نوشیدنی مخلوط آب میوه ، آب سبزیجات و اسموتی نباید از 150 میلی لیتر در روز تجاوز کند ، که تقریباً به اندازه یک فنجان کوچک است.

رژیم چاقی برای نوجوانان

از آنجا که افزایش وزن در نوجوانی باید کنترل شود ، باید راهکارهای مناسبی برای مقابله با کاهش وزن نوجوانان در دوران نوجوانی و ضعف جسمانی جستجو شود. در زیر ذکر شده است.

آیا فرزند شما احساس خستگی می کند؟

یکی از مهمترین دلایل کاهش وزن و ضعف جسمانی نوجوانان ، به ویژه در دوران بلوغ ، فقدان آهن و سایر ویتامین های مورد نیاز بدن است. اگر نوجوانان شما ، به ویژه دختران نوجوان ، زود خسته شده اند ، ممکن است کمبود آهن داشته باشند. دختران نوجوان به ویژه در معرض کمبود آهن هستند زیرا در دوران قاعدگی آهن خود را از دست می دهند. بنابراین آنها باید سعی کنند آهن مورد نیاز خود را از منابع غذایی غنی از آهن تهیه کنند. برخی از این منابع خوب عبارتند از گوشت قرمز ، غلات و نان های صبحانه غنی شده با آهن. کلسیم و ویتامین D همچنین مواد مغذی بسیار مهمی برای درمان کاهش وزن و ضعف در نوجوانان هستند که در شیر و انواع محصولات لبنی یافت می شوند. همچنین ، منابع غنی ویتامین D را از دست ندهید علاوه بر نور خورشید ، غذاهای دریایی مانند ماهی و میگو نیز سرشار از ویتامین D هستند.

به طور کلی ، کمبود سه ویتامین یکی از دلایل کاهش وزن نوجوانان در نوجوانان است: (عکس اینفوگرافیک)

  • کمبود آهن ، به ویژه در بین دختران نوجوان
  • کمبود ویتامین D
  • کمبود کلسیم

از سرکوب رژیم های عجیب و غریب خودداری کنید!

رژیم های لاغری که نوید کاهش وزن سریع را می دهند امروزه به دلیل تبلیغات ناسالم در دنیای مد محبوبیت زیادی پیدا کرده اند. اما مراقب باشید زیرا اغلب از نظر تغذیه و مواد مغذی نامتعادل هستند. این بدان معنی است که شما می توانید ویتامین ها و مواد معدنی مهم را در نتیجه این رژیم ها از دست دهید. رژیم های مد روز نیز بیشتر بر نتایج کوتاه مدت تمرکز می کنند ، بنابراین در نهایت ، وزن شما باز می گردد. برای دریافت رژیم غذایی سالم ، خوشبختانه می توانید از سایت من و متخصصان رژیم کمک بگیرید ، آنها بسته به قد ، وزن ، جنسیت و سن شما رژیم های استاندارد و سالم را در اختیار شما قرار می دهند.

دیدگاهتان را بنویسید