بیدار شوید قبل از اینکه شما را خوشحال کند؟


زود در رختخواب ، زود برای بیدار شدن! آیا این کلمات می تواند درست باشد؟ آیا مردم صبح شادتر هستند و احتمال موفقیت آنها بیشتر است؟ بیایید دریابیم. چه پرنده اولیه باشید و چه جغد شب ، ادامه مطلب را بخوانید تا بفهمید صبح بیدار شدن از خواب چه تاثیری بر سلامتی شما می گذارد!

آنچه علم قبل از بیداری می گوید

اخیرا مطالعه ای در سال 2021 در Jama Psychiatry منتشر شد دریافتند کسانی که یک ساعت زودتر از حد معمول از خواب بیدار شده اند 23 درصد کمتر در معرض علائم افسردگی قرار دارند. این کاهش خطر ممکن است به دلایل مختلفی باشد. در ابتدا ، کسانی که زودتر از خواب بیدار می شوند تمایل بیشتری به نور خورشید دارند و آن خورشید طبیعی به تعادل مجدد و تعادل مجدد ما کمک می کند. ریتم شبانه روزیبه وقتی چرخه خواب و بیداری ما همزمان شود ، ما هم در خواب و هم در خلق و خوی خود فایده ای را مشاهده می کنیم – دو عاملی که مستقیماً بر افسردگی تأثیر می گذارند! بنابراین واقعاً ، هرچه بیشتر نور خورشید در طول روز داشته باشید ، شب ها بهتر می خوابید و بنابراین ، شادتر هستید!

ثانیاً ، کسانی که زودتر از خواب بیدار می شوند ، تمایل کمتری نسبت به صبح و استرس دارند. به هر حال ، بیدار شدن از قبل به شما زمان بیشتری می دهد تا قهوه صبحانه خود را (امیدوارم) در آرامش و سکوت بنوشید ، ناهار خود را آماده کنید ، و شاید حتی یک عرق سریع بخورید. مهم نیست که چگونه از وقت خود استفاده می کنید ، آن ساعت اضافی شادی محض است! علاوه بر این ، از احساس برانگیختن اضطراب که دیر برطرف می شود و آماده نیست اجتناب می کند.

بنابراین – آیا مردم صبح خوشحال هستند؟ فقط بر اساس این عوامل ، ما بله رای می دهیم! اما ، ارزش این را دارد که بفهمید قبل از بیدار شدن از خواب بیدار می شوید یا خیر. زیرا در پایان روز ، همه افراد متفاوت هستند. این در مورد پیدا کردن آنچه برای شما و شیوه زندگی شما مناسب است است!

مربوط: 9 نکته برای بازگشت به ریتم شبانه روزی

فرد صبح نیستی؟ این هک ها را امتحان کنید

همه افراد صبحگاهی نیستند و این خوب است! اگر خود را جغد شب می دانید ، از این ترفندها برای تربیت بدن خود استفاده کنید تا به برنامه صبحگاهی بیشتر عادت کند. قبل از اینکه بدانید زود بیدار خواهید شد!

شماره 1 با آن کافه های بعد از ظهر خداحافظی کنید

کافئین می تواند تا 8 ساعت در سیستم شما بماند ، این بدان معناست که قهوه های بعد از ظهر باید بروند. اگر در طول روز قهوه می نوشید ، خودتان را به چالش بکشید تا آخرین فنجان خود را حداکثر تا ساعت 1 یا 2 بعد از ظهر به دست آورید! در حالت ایده آل ، زمان قطع خود را ظهر تنظیم کنید! به این ترتیب ، تا ساعت 8 تا 10 شب واژگون می شود ، بدن شما در بهترین حالت برای یک خواب آرام قرار می گیرد.

اگر به افزایش انرژی در بعدازظهر نیاز دارید ، 20 دقیقه پیاده روی کنید ، یک میان وعده پر انرژی بخورید یا برای یک تمرین سبک وقت بگذارید!

شماره 2 شب قبل را آماده کنید

هنگام تلاش برای ایجاد عادات جدید ، آمادگی ضروری است! شب قبل ، هر چیزی را که برای بیداری زودهنگام نیاز دارید تنظیم کنید تا به نوبه خود به خواب راحت تری برسید.

  • ساعت زنگ دار خود را تنظیم کنید
  • لباسهایت را بپوش
  • یک صبحانه مقوی تهیه کنید
  • قهوه خود را طوری برنامه ریزی کنید که در زمان مشخص شده برای بیدار شدن آماده شود
  • زودتر بخوابید ، بنابراین حداقل 7 ساعت می خوابید!

غذای آماده؟ اطمینان حاصل کنید که اقدامات پیشگیرانه ای را برای ایجاد خوابی آرام انجام می دهید. به من اعتماد کنید ، وقتی این هک های ساده را دنبال می کنید ، صبح زود بیدار شدن آسان تر و آسان تر می شود!

شماره 3 متعهد به پیش از خواب مداوم باشید

خواب شما از قوام شکوفا می شود. هر شب ساعت مشخصی را شروع کنید و هر روز صبح در همان ساعت بیدار شوید. هرچه بیشتر به این روال پایبند باشید ، سازگاری بدن شما آسان تر خواهد بود. نتیجه؟ وقتی از خواب بیدار می شوید یک شادی است!

و بهترین راه برای هماهنگی با زمان خواب؟ یک برنامه عصرانه بسازید! با خاموش کردن تلفن خود شروع کنید ، چند نفس عمیق بکشید و واقعاً برای بالا بردن مغز در عصر قبل از خواب تلاش کنید.

شاید مدیتیشن ، ضبط یا نوشیدن مقداری چای آرامش بخش – آنچه را که با شما نقش دارد پیدا کنید. برنامه عصرانه نه تنها خواب زودتر را تشویق می کند بلکه به خواب سریعتر بدن نیز کمک می کند!

مربوط: بایدها و نبایدها برای بهترین شب خود طبق نظر متخصص خواب

شماره 4 کوچک شروع کنید

لازم نیست زود از خواب بیدار شوید. در حقیقت ، کمک به بدن به آرامی با برنامه خواب متفاوت راحت تر است ، نه اینکه یک ساعت زودتر از خواب بیدار شوید. برای مثال ، می توانید 15 دقیقه قبل از فردا از خواب بیدار شوید. سپس روز بعد ، 30 دقیقه قبل و غیره. به آرامی و پیوسته در مسابقه برنده شوید! ما باید سعی کنیم قیامت را در دراز مدت زودتر پیاده کنیم تا واقعاً از مزایای آن بهره مند شویم.

شماره 5 یک روال صبحگاهی ایجاد کنید

چرا مردم صبح ها شاد هستند؟ پرندگان اولیه اغلب یک برنامه صبحگاهی پربار دارند که به آماده سازی روز آنها برای موفقیت کمک می کند.

اگر نمی دانید از کجا شروع کنید ، روی لذت بردن از صبح تمرکز کنید تا انگیزه بیشتری برای بیدار شدن داشته باشید! به عنوان مثال ، می توانید یک برنامه روزانه صبحانه پر از چیزهایی که اهداف شما را پشتیبانی می کند و به شما در بهترین حالت ممکن کمک می کند ، ایجاد کنید ، مانند:

  • یک صبحانه مقوی بخورید
  • سلامت روانی و جسمی را با کار صبحگاهی سرگرم کننده در اولویت قرار دهید
  • تمرکز حواس را با مدیتیشن آرامش بخش تمرین کنید
  • مطالعه یا مجلات برای اطمینان خاطر شما
  • در حالی که چند قدم صبح را برمی دارید ، با سگ خود پیاده روی کنید تا کمی هوای تازه بگیرد
  • تنها کاری که باید انجام دهید این است که به شما کمک کند تا خود را برای یک روز عالی آماده کنید. 🙂

مربوط: من صبح را با 15 دقیقه پیاده روی صبحگاهی شروع کردم و در اینجا آنچه برای سلامتی من باید انجام دهم

شماره 6 خلق و خوی خود را دنبال کنید

حتی اگر مردم صبح خوشحال باشند ، آیا شما صبح خوشحال هستید؟ این همیشه باید اولویت شماره یک باشد! عادت کنید که هنگام بیدار شدن ، سطح خلق و خوی خود را بنویسید. به این ترتیب می توانید پیگیری کنید که آیا زودتر از خواب بیدار می شوید یا نه تا به شما کمک کند احساس بهتری داشته باشید! علاوه بر این ، همیشه خوب است که روی خود فکر کنید و ببینید کجا می توانید سلامت کلی خود را ارتقا دهید.

صبح مردم شاد هستند؟ قبل از اینکه بفهمید چه احساسی دارید ، برخیزید!

در پایان روز ، هر کس متفاوت است. مهمترین چیز این است که یک سبک زندگی سالم پیدا کنید که به شما بهترین احساس را می دهد. با این اوصاف ، تلاش هیچ ضرری ندارد! زنگ هشدار خود را 15 دقیقه زودتر از حد معمول تنظیم کنید و ببینید روزتان چگونه می گذرد! شما هرگز نمی دانید – بالاخره شما می توانید یک فرد صبح باشید!

دیدگاهتان را بنویسید