بیشتر بروید – این باعث صرفه جویی در پول شما می شود و ممکن است زندگی شما را نجات دهد

با افزایش قیمت بنزین به بیش از ۴.۱۰ دلار به ازای هر گالن در سراسر کشور (در برخی جاها بسیار بالاتر است)، همه ما در حالی که به انجام فعالیت های روزانه خود ادامه می دهیم، در کیف پول خود احساس فشار می کنیم. بسیاری از ما برای رسیدن به محل کار یا حتی رفتن به فروشگاه برای خرید مواد غذایی ضروری نیاز به یک سواری داریم. با این حال، در طول سال‌ها، بسیاری از ما عادت کرده‌ایم که در اطراف بلوک یا گاهی اوقات در خیابان رانندگی کنیم. در واقع ما همه جا می رویم. بسیاری از این عادات را می توان برای صرفه جویی در هزینه تغییر داد.

تصور کنید چقدر بنزین می تواند صرفه جویی شود اگر در اطراف بلوک پیاده روی یا دوچرخه سواری کنید یا “در پایین خیابان”. صرفه جویی در فرسودگی خودرو را تصور کنید. حتی اگر در سفرهای کوتاه پیاده روی فقط ۲ دلار در روز پس انداز کنید، به سرعت به ۱۴ دلار در هفته یا ۷۳۰ دلار در سال اضافه می شود. بسیاری از ما با پیاده روی روزانه بیش از ۲ دلار پس انداز می کنیم که به هزاران دلار در سال تبدیل می شود. آیا اگر سالیانه ۱۰۰۰ یورو اضافی در حساب پس انداز، سی دی یا مستمری قرار دهید، عالی نیست؟

با این حال، صرفه جویی در پیاده روی یا دوچرخه سواری بسیار فراتر از ارزش پولی آن است. آیا می دانستید که فقط پیاده روی می تواند زندگی شما را نجات دهد؟ بیایید آماری به شما بدهیم. بر اساس گزارش مرکز کنترل بیماری ها (CDC)، جمعیت آمریکایی های مسن تا سال ۲۰۳۰ دو برابر خواهد شد و به حدود ۷۰ میلیون نفر خواهد رسید. در این گروه جمعیتی، عوارض بیماری های مزمن همه گیر شده و می تواند منجر به ناتوانی یا حتی مرگ شود. با این حال، بسیاری از این مشکلات بیماری را می توان از طریق اقدامات محافظتی از جمله فعالیت بدنی اجتناب کرد. فقط ۳۰ دقیقه در روز برای بهبود دیابت، کاهش فشار خون، بهبود عملکرد قلب، از بین بردن افسردگی و بهبود عملکرد کلی سیستم گردش خون ثابت شده است. اگرچه بسیاری از عوامل دیگر در اینجا نقش دارند، پیاده روی منظم سلامت کلی را بهبود می بخشد.

اجازه دهید چند مثال خاص برای شما بیاورم. در زندگی خود من، ورزش به میزان قابل توجهی کلسترول را که یکی از علل شایع بیماری قلبی است، کاهش داده است و به دلیل افزایش کارایی سیستم گردش خون و قلب در پمپاژ خون در بدن، فشار خون و ضربان نبض من را کاهش داده است. این تغییرات ساده هر شاخص امید به زندگی را در زندگی من بهبود بخشید. این مزایای سلامتی همچنین می تواند از طریق پس انداز در حق بیمه عمر، کاهش هزینه های دارویی یا پزشکی و بهبود توانایی راه رفتن (شاید حتی بیشتر از یک بلوک)، ارزش بیشتری به جیب شما بیافزاید.

یک مزیت پنهان که اغلب در مورد آن بحث نمی شود، «بالا بودن دونده» است. هورمون‌ها و آنزیم‌هایی که در طول ورزش آزاد می‌شوند، حتی برای بسیاری از افراد مزایای سلامتی بیشتری نسبت به علائم فیزیکی که قبلاً ذکر شد، دارند. ورزش نه تنها سلامت شما را افزایش می دهد، بلکه باعث افزایش شادی، “بهزیستی” و سطح انرژی شما نیز می شود. پس از غلبه بر درد ناشی از شروع یک برنامه ورزشی جدید، اکثر مردم خود را به عنوان “فقط احساس بهتر” توصیف می کنند. این احساس تقویت‌شده، لذتی را به زندگی شما می‌افزاید که به شما کمک می‌کند از تمام جنبه‌های زندگی خود لذت ببرید. بنابراین به شما کمک می کند طولانی تر زندگی کنید و از هر دقیقه آن زندگی طولانی تر لذت ببرید.

اکنون که به ارزش پیاده‌روی فکر می‌کنید، می‌خواهم چند نکته مهم را برای اطمینان از ایمنی و سلامت خود در طول این فعالیت یادآوری کنم:

۱) کفش مناسب مهم است. پابرهنه رفتن یا با دمپایی توصیه نمی شود زیرا خطر آسیب دیدگی یا درد پا را افزایش می دهد. کفش هایی که به کفش های پیاده روی یا دویدن معروف هستند بهترین گزینه برای این فعالیت هستند.

۲) به آرامی راه رفتن را شروع کنید. بار اول عجله نکنید و خیلی دور نروید. همانطور که به فعالیت عادت می کنید، بدن بهتر آماده می شود و عضلات با موفقیت بیشتری عمل می کنند تا سرعت یا مسافت مورد نظر را فراهم کنند.

۳) از مناظر خود لذت ببرید. یکی از موهبت هایی که با یک پیاده روی ساده می توانید از آن لذت ببرید، دنیای زیبایی است که در آن زندگی می کنیم. چیزهایی را در اطراف محله خود خواهید دید که در ماشین دلتان برایشان تنگ شده است.

پیاده روی یک فعالیت عالی است و مزایایی دارد که قبلاً حتی به آنها اشاره نکرده بودیم. پس مقداری پول پس انداز کنید و یک زندگی را نجات دهید. از امروز شروع به دویدن کنید.

https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر