بی خوابی را به حد نهایی برسانید



نحوه بهبود خواب و درمان بی خوابی با مواد مغذی چرب

با تشدید هوای سرد و روزهای تاریک تر، بسیاری از ما به دنبال راه هایی برای خواب زمستانی هستیم، اما برای برخی از افراد تلاش برای خوابیدن می تواند یک کابوس کامل باشد!

خواه کمبود خواب شما به دلیل کار سخت، محیط پر استرس یا جت لگ باشد، نداشتن خواب با کیفیت کافی می تواند منجر به مشکلات سلامتی جدی از جمله افسردگی و بیماری قلبی شود. کمبود مداوم خواب همچنین بر نحوه تفکر، واکنش، کار، یادگیری و کنار آمدن با دیگران تأثیر می گذارد.

برای بسیاری از افراد، تغییر در ساعات روشنایی روز و روزهای سردتر می تواند به معنای تغییر در خلق و خوی بد، افزایش اضطراب و مشکل در خواب باشد.

طبیعت نه تنها غذاهای متنوعی را فراهم می کند که به شما کمک می کند احساس خواب آلودگی کنید، بلکه مکمل های غذایی زیادی نیز وجود دارند که حس آرامش را القا می کنند و کیفیت و کمیت خواب شما را بهبود می بخشند.

ویتامین B برای متعادل کردن قند خون

ذهن شما ممکن است در طول شب در حال استراحت باشد، اما بدن شما آنقدر مشغول است که سلول‌ها و سیستم‌های بدن را تنظیم کند تا برای روز آینده آماده شود.

سلول‌های ایمنی ایجاد و بازسازی می‌شوند، PH بدن به حالت قلیایی ترجیحی متعادل می‌شود، سلول‌ها و بافت‌های بدن ترمیم و بازسازی می‌شوند، سیستم عصبی تنظیم مجدد می‌شود و کوفاکتورهای تغذیه‌ای برای واکنش‌های متابولیک در سراسر بدن افزایش می‌یابد. این سطح بالای فعالیت متابولیک، ذخایر انرژی سلولی را کاهش می‌دهد و در نتیجه قند خون کاهش می‌یابد و در نتیجه الگوهای خواب مختل می‌شود.

تمرکز بر رژیم غذایی که به جلوگیری از مشکلات قند خون کمک می کند، نقطه خوبی برای شروع است و یک میان وعده سالم قبل از خواب نیز می تواند کمک کننده باشد – کلوچه آجیل و دانه ها، یا مافین بلغور جو دوسر با کره آجیل.

مکمل ها همچنین می توانند به مشکلات قند خون کمک کنند. کمپلکس ویتامین B و مواد معدنی آلترینت لیپوزومال حاوی کروم با ویتامین های گروه B و دارچین است که به انرژی و متابولیسم در روز و شب کمک می کند.

اطمینان حاصل کنید که چربی باکیفیت مانند آلترینت را انتخاب می کنید، زیرا بدن جذب بیشتری دارد. در واقع به جای اینکه فقط آن را به عنوان ضایعات از بین ببرد، به سلول های مورد نیاز شما می رسد!

ویتامین C استرس را از بین می برد

ذهن مضطرب ناشی از عدم تعادل هورمون های استرس می تواند تأثیر منفی بر الگوهای خواب داشته باشد.

یکی از راه‌های رفع عدم تعادل بین هورمون‌های استرس، انجام حداقل ۴۰ دقیقه ورزش قلبی عروقی در شب است که به افزایش سطح سروتونین و بهبود خواب کمک می‌کند.

ویتامین C لیپوزومی کاهش دهنده استرس و ویتامین C آلترینت C این توانایی سریع را دارد که سطح این ماده مغذی حیاتی را در خون بالا ببرد و به بازیابی و تنظیم مجدد غدد آدرنال خسته (غددهایی که به بدن شما کمک می کند پاسخ دهد و استرس را کنترل کند) کمک می کند.

اجتناب از محرک هایی مانند چای، قهوه و الکل نیز به آرام کردن هورمون های استرس و بهبود کیفیت خواب کمک می کند.

نوشیدن چای بابونه قبل از خواب، گوش دادن به سی دی مدیتیشن یا خواندن کتاب به جای ثابت کردن روی صفحه نمایش، همگی عاداتی هستند که خواب بهتر را تشویق می کنند.

کانی خواب طبیعت

به گفته متخصصان تغذیه، کمبود منیزیم اغلب با بی خوابی و بیدار شدن بیشتر در طول شب همراه است. منیزیم در مغزها، دانه ها و سبزیجات برگ سبز یافت می شود، بنابراین مطمئناً ارزش دارد که رژیم غذایی شما به طور منظم این غذاها را شامل شود!

حمایت از کبد برای خواب مناسب

کبد یک عضو بسیار فعال است که مسئول انجام بیش از ۴۰۰ واکنش است که به سم زدایی مواد شیمیایی مضر و پردازش بسیاری از هورمون ها و چربی های بدن گسترش می یابد.

کبد بیشترین فعالیت را در شب دارد، به خصوص بین ساعت ۲ تا ۴ صبح. برخی از متخصصان طبیعی معتقدند که اگر در این مدت از خواب بیدار شوید، می تواند نشانه کم آبی بدن یا راکد بودن کبد باشد.

کاهش عادات سبک زندگی سمی و غذاهای فرآوری شده گامی در مسیر درست است. مکمل‌های آلترینت گلوتاتیون همچنین ممکن است به حمایت از عملکرد کبد و بهبود چرخه خواب شما کمک کند.

راه های ساده برای شاد خوابیدن!

سوزی پری دبس

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/
رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر