ترفندهایی برای افزایش امید به زندگی افزایش امید به زندگی زندگی سالم


سیگار کشیدن، نوشیدن الکل زیاد، ورزش نکردن و مصرف نکردن میوه و سبزیجات کافی عواملی هستند که عمر را کوتاه می کنند. در ادامه با راهکارهایی برای افزایش طول عمر آشنا خواهید شد.

ترفندی برای افزایش طول عمر

شاید همه ما می خواهیم بیشتر زندگی کنیم! اما امروزه با تغییر سبک زندگی، میانگین طول عمر افراد کاهش یافته است. در این مقاله از مجله دلتا، ما چیزی می خواهیم ترفندی برای افزایش طول عمر برای تحقیق

زیاد نخورید

اگر می خواهید عمر طولانی تری داشته باشید، مقدار کمی غذا در ظرف غذای شما ممکن است ایده خوبی باشد. محققان دانشگاه سنت لوئیس تایید کرده اند که خوردن غذای کمتر می تواند به شما کمک کند دیرتر پیر شوید، در یک مطالعه در سال ۲۰۰۸ آنها دریافتند که محدود کردن کالری باعث کاهش تولید تری گلیسیرید، هورمون تیروئیدی که متابولیسم را تنظیم می کند، روند پیری را کند و تسریع می کند.

زیاد نخورید

به زندگی زناشویی اهمیت دهید

داشتن رابطه جنسی رضایت بخش دو تا سه بار در هفته می تواند سه سال به زندگی شما اضافه کند. رابطه جنسی منظم همچنین می تواند فشار خون شما را کاهش دهد، خواب شما را بهبود بخشد، ایمنی شما را تقویت کند و قلب شما را سالم نگه دارد.

حمام آفتاب بگیرید اما زیاده روی نکنید

اگر از نور خورشید دوری کنید، احتمالاً خطر ابتلا به سرطان پوست را کاهش می دهید و می تواند با جلوگیری از چین و چروک صورت، شما را جوان کند. برای افزودن کرم ضد آفتاب به برنامه روزانه مراقبت از پوست خود (به دنبال SPF 30 یا بالاتر باشید.) هرگز زود یا دیر نیست و فقط روی صورت خود تمرکز نکنید. لکه ها و کک و مک های آسیب دیده در اثر نور خورشید روی سینه و گردن می تواند شما را پیرتر نشان دهد.

تلویزیون را خاموش کن

صرف زمان زیاد جلوی تلویزیون می تواند عواقب جدی برای سلامتی شما داشته باشد. در واقع، یک مطالعه در سال ۲۰۱۰ نشان داد افرادی که چهار ساعت یا بیشتر در روز تلویزیون تماشا می‌کنند، ۴۶ درصد بیشتر از افرادی که کمتر از دو ساعت در روز تلویزیون تماشا می‌کنند، در معرض ابتلا به هر گونه بیماری هستند.

اجتماعی شدن

تحقیقات نشان می دهد که بدون داشتن یک شبکه قوی از دوستان و خانواده، شما در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به بیماری قلبی هستید. تنهایی می تواند باعث التهاب شود و در افراد سالم می تواند به اندازه کلسترول بالا یا سیگار کشیدن خطرناک باشد. به نظر می رسد که تنهایی برای افراد مسن که مستعد افسردگی نیز هستند خطرناک ترین است.

سیگار نکش

ترک سیگار احتمالاً مهمترین کاری است که می توانید برای سلامتی و طول عمر خود انجام دهید. مطالعه ای که در مجله سلامت عمومی آمریکا منتشر شد نشان داد که زنانی که سیگار را تا سن ۳۵ سالگی ترک می کنند حدود ۶ تا ۸ سال به زندگی خود اضافه می کنند.

غذاهای فرآوری شده نخورید

تحقیقات آژانس بین المللی تحقیقات سرطان (IARC) نشان می دهد که هر وعده ۵۰ گرم گوشت فرآوری شده خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ را ۱۸ درصد در روز افزایش می دهد. یافته های IARC همچنین بیان می کند که مصرف گوشت قرمز ممکن است با سرطان روده بزرگ، پروستات و پانکراس مرتبط باشد.

نسبت به رفاه خود حساس باشید

ورزش روزانه نزدیکترین چیز به چشمه معجون جوانی است. یک مطالعه در سال ۲۰۰۸ نشان داد که ورزش منظم با شدت بالا (مانند دویدن) می تواند ۴ سال به زندگی شما اضافه کند.

سایر عوامل موثر در افزایش امید به زندگی

  • به اندازه کافی خوابیدن
  • میوه و سبزیجات بخورید
  • از شر اضطراب و استرس خلاص شوید
  • به دیگران کمک کن

ترفند افزایش طول عمر چیست؟

مطالعات پیشنهادی: مقاله بهترین طرز تهیه زعفران را بخوانید.

برنامه را دانلود کنید