توصیه های تغذیه ای برای حمایت از آرتروز در ماه های سرد و مرطوب زمستان



بر اساس تحقیقات آرتریت بریتانیا، ۱۰ میلیون نفر از آرتریت رنج می برند، یک بیماری دردناک که می تواند در ماه های سرد سال بدتر شود. انواع مختلفی از آرتریت و روماتیسم مفصلی وجود دارد، اما وجه مشترک بین همه آنها آرتریت است. یافتن راه هایی برای کنترل سطح التهاب و محافظت از غضروف، کلید مدیریت علائم و حفظ توانایی شما برای حرکت است.

تحت تاثیر آب و هوا

بسیاری از ما عاشق بیرون رفتن و چرخیدن در زیر آفتاب تابستان هستیم، اما زمانی که ماه‌های خنک‌تر می‌آیند، کفش‌های کتانی یا کفش‌های پیاده روی خود را با کفش یا دمپایی سالم عوض می‌کنیم و کمتر مضطرب می‌شویم تا با هوای آزاد روبرو شویم! بنابراین، ماه های پاییز و زمستان می توانند پایدارتر باشند و این می تواند باعث سفت شدن و سفت شدن ماهیچه ها، تاندون ها، رباط ها و مفاصل شود. شرکت در یک فعالیت داخلی مانند یوگا، پیلاتس، رقص، شنا، یا یک کلاس تناسب اندام مناسب با سن و توانایی شما راهی عالی برای انعطاف پذیر نگه داشتن بدن و جلوگیری از گرفتگی عضلات و مفاصل است. اگر تنش عضلانی را تجربه می کنید، این منیزیم معدنی است که به روان شدن و شل شدن فیبرهای عضلانی کمک می کند.

لیپومنیزیم – قهرمان واقعی مفاصل

این ماده معدنی نقش های زیادی را در بدن ایفا می کند و جدای از نقش مفیدی که در تسکین عضلات خسته و سفت دارد، به حمایت از سلامت مفاصل نیز کمک می کند. غضروف که به عنوان یک بالشتک بین فضاهای مفصلی عمل می کند از ماده ژل مانندی به نام اسید هیالورونیک ساخته شده است که مانند یک اسفنج عمل می کند و آب را جذب می کند و بالشتک غضروف را پر می کند. استرس، مسمومیت و افزایش سن سطوح اسید هیالورونیک را کاهش می دهد که باعث نازک شدن کارتریج و در نتیجه درد مفاصل و مشکلات حرکتی می شود. ما اغلب می شنویم که کلسیم چقدر برای استخوان های قوی مفید است، اما منیزیم قهرمان واقعی مفاصل و غضروف است. منیزیم به فعال شدن آنزیمی به نام هیالورونان سنتاز موجود در غضروف کمک می کند که بیوسنتز اسید هیالورونیک را افزایش می دهد. استرس بدن را از منیزیم تخلیه می کند، بنابراین ممکن است متوجه شوید که درد مفاصل شما در زمان استرس طولانی بدتر می شود. مکمل منیزیم مانند لیپوزومال آلترینت B برای حمایت از سلامت و حرکت مفاصل به شدت توصیه می شود. غذاهای غنی از منیزیم شامل سبزیجات برگ سبز، آجیل و دانه ها هستند، بنابراین فراموش نکنید که آنها را به لیست خرید خود اضافه کنید!

لیپوزومال ویتامین C – کیت ترمیم مفاصل

وقتی صحبت از پوکی استخوان به میان می آید، ویتامین C چرب آن چیزی است که تیم تعمیر را رهبری می کند. این آنتی اکسیدان های قوی برای محافظت از غضروف شناخته شده اند، به این معنی که از سلول های تخصصی به نام کندروسیت ها که در غضروف یافت می شوند محافظت می کنند. ویتامین C همچنین از فعالیت سلول‌های غضروفی حمایت می‌کند و به عملکرد مؤثر آنها کمک می‌کند. کندروسیت‌ها کلاژن و پروتئوگلیکان‌هایی تولید می‌کنند که غضروف را مایع نگه می‌دارند، ژله‌مانند و می‌توانند به عنوان ضربه‌گیر عمل کنند و از مفاصل در برابر سایش و پارگی محافظت کنند. نشان داده شده است که ویتامین C لیپوزومال آلترینت یک مکمل ضروری برای افزایش سطح کلاژن سلولی پوست است و این مکمل ویتامین C را به یک انتخاب واضح برای حمایت از تولید کلاژن در غضروف و ارائه محافظت آنتی اکسیدانی ارزشمند برای سلامت مفاصل تبدیل می کند.

داروی تغذیه – شب بو، امگا و فیبر

بادمجان بد…

خانواده شب بو که شامل گوجه فرنگی، سیب زمینی سفید، فلفل دلمه ای و بادمجان است، ممکن است لازم باشد در برخی از افراد مبتلا به آرتروز از مصرف آن اجتناب شود. این سبزیجات حاوی سمی به نام سولانین هستند که می تواند در عملکرد ماهیچه ها اختلال ایجاد کند و باعث درد و ناراحتی شود.

حقایق فیبر

مطالعه‌ای در دانشگاه ایلینوی گزارش می‌دهد که فیبر محلول با افزایش تولید پروتئین ضد التهابی اینترلوکین ۴، التهاب را کاهش می‌دهد. منابع خوب فیبر محلول شامل میوه‌ها، سبزیجات، آجیل، دانه‌ها، جو دوسر، سبوس جو، بلغور جو، جو، حبوبات است. (لوبیا، نخود و عدس)، و دانه کتان. این غذاها علاوه بر اینکه منبع خوبی از فیبر هستند، منبع عالی آنتی اکسیدان نیز هستند. مطمئن شوید که ۵ بار در روز به هدف خود می رسید یا در صورت امکان به ۸ بار در روز می رسید. توت های قرمز و بنفش و سایر میوه ها مانند توت سیاه، تمشک، توت سیاه و زغال اخته به ویژه غنی از گروهی از آنتی اکسیدان ها به نام آنتوسیانیدین و پروآنتوسیانیدین هستند که دارای خواص ضد التهابی بسیار قوی هستند.

امگا ۳ مفید است

مطالعات نشان داده است که افزایش چربی‌های امگا ۳ موجود در ماهی‌های روغنی مانند سالمون، ماهی خال مخالی، تن، قزل‌آلا و ساردین همراه با گردو، کتان و دانه‌های شاهدانه نیز برای کنترل درد و التهاب بسیار مفید است. محدود کردن غذاهای سرشار از چربی‌های اشباع شده ضد التهابی مانند کره، پنیر، بستنی، خامه، گوشت قرمز و چربی‌های ترانس موجود در محصولات پخته شده تجاری، غذاهای فرآوری شده و برخی از انواع مارگارین نیز توصیه‌های تغذیه‌ای خوبی برای مبتلایان به آرتریت است.

سوزی دیبز BA Hons، Deep Aeon

منابع

  • گاریما شارما، دی اس راتور. بررسی مقاله – نقش بالقوه مواد مغذی در مدیریت آرتروز زانو و هیپ علوم و مهندسی زیست پزشکی – جلد. ۳، ص ۱، ۲۰۱۵، ص ۲۳-۲۹. doi: 10.12691/bse-3-1-5

  • Moscatelli D, Rubin HJ کنترل هورمونی تولید اسید هیالورونیک در فیبروبلاست ها و ارتباط آن با سنتز DNA و پروتئین. سلول فیزیول آوریل ۱۹۷۷; ۹۱ (۱): ۷۹-۸۸.

  • هوانگ TL1,2, Yang CH3, Yanai G4, Liao JY1,2, Sumi S4, Yang KC4,5. اثر هم افزایی اسید اسکوربیک و اسید هیالورونیک بر بیان ماتریکس ماده معدنی ۳ و -۹ در سلولهای غضروفی انسانی. J Biomed Mater Res B Appl Biomater. ژوئیه ۲۰۱۸; ۱۰۶ (۵): ۱۸۰۹-۱۸۱۷. doi: 10.1002/jbm.b.33988. Epub 2017 15 سپتامبر.

  • شری کریستینا ال. شری، استفانی اس. کیم، رایان ان. دلگر، لورا ال. پاور، مورگان ال مون، ریچارد آی. تبینگ، جورج سی. فاهی جونیور، کلی آ. تابیندن، گریگوری جی. فروند. رفتار پاتولوژیک ناشی از اندوتوکسین ممکن است توسط فیبر غذایی محلول، پکتین، از طریق افزایش تنظیم قطبش IL-4 و Th2 کاهش یابد. رفتار و ایمنی مغز، ۲۰۱۰; DOI: 10.1016 / j.bbi.2010.01.015

  • کونیسوکه ایزاوا و موتوناکا کورودا. سولانین – اکولوژی شیمیایی و سم شناسی. محصولات طبیعی جامع II، ۲۰۱۰ https://www.sciencedirect.com/topics/pharmacology-toxicology-and-pharm Pharmaceutical-science/solanine

  • فیلیپو E1، نیکیفورو E2 آیا ما واقعا همان چیزی هستیم که می خوریم؟ تغذیه و نقش آن در بروز آرتریت روماتوئید نوامبر ۲۰۱۸; ۱۷ (۱۱): ۱۰۷۴-۱۰۷۷. doi: 10.1016/j.autrev.2018.05.009. Epub 2018 10 سپتامبر.

  • Van de Vyver A1، Clockaerts S2،۳، van de Lest CHA4، Wei W2، Verhaar J2، Van Osch GJVM2،۵، Bastiaansen-Jenniskens YM2. پروفایل اسیدهای چرب مایعات سینوویال بین بیماران پوکی استخوان و سالم متفاوت است. غضروفی. ۱۱ سپتامبر ۲۰۱۸: ۱۹۴۷۶۰۳۵۱۸۷۹۸۸۹۱. doi: 10.1177/1947603518798891. [Epub ahead of print]

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/
رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر

رژیم لاغری سریع