حقایق تغذیه شلغم و مزایای سلامتی


انتخاب و ذخیره سازی

شلغم تازه ممکن است در تمام طول سال در دسترس باشد. با این حال ، ریشه های تازه و شیرین از اکتبر تا مارس به شدت به فروشگاه ها سرازیر می شود. قطر غده های کامل رشد شده حدود دو تا سه اینچ و وزن آنها 60 تا 250 گرم است.

غده های تازه معمولاً به صورت دسته ای با سبزیجات بالا یا بالای آن فروخته می شوند. در بازارها به دنبال غده های متوسط ​​، سفت و گرد با طعم شیرین ظریف باشید.

از ریشه های بزرگتر و بیش از حد بالغ اجتناب کنید زیرا آنها سخت ، چوبی و فیبری هستند و بنابراین اشتها آور نیستند.

هنگامی که در خانه هستید ، سبزیجات بالایی را از ریشه جدا کنید زیرا سبزیجات مواد مغذی را از غده ها جدا می کنند.

ریشه ها را می توان چند هفته در سردخانه (32 تا 35 درجه فارنهایت) و رطوبت نسبی زیاد (95 درصد یا بالاتر) ذخیره کرد. از بهترین سبزیجات در اسرع وقت استفاده کنید ، زیرا مواد مغذی را به سرعت از دست می دهند.

روش های تهیه و سرو

در آشپزی از هر دو سبزی ریشه و رویی می توان استفاده کرد. ریشه ها را در آب سرد سرد بشویید تا ماسه سطحی ، خاک و بقایای قارچ کش را از بین ببرید. انتهای بالا و پایین را قطع کنید. اگر ریشه ها جوان هستند ، ممکن است لایه برداری لازم نباشد. با این حال ، شلغم های بزرگ پوست سختی دارند و نیاز به لایه برداری دارند.

در اینجا برخی از نکات خدمات ارائه شده است:

  • شلغم جوان با کلم ، جعفری ، هویج و چغندر به دلیل طعم شیرین یکی از محصولات مورد علاقه در سالاد خام است.

  • مکعب های آن را می توان به خوبی با سایر سبزیجات مانند سرمه ، سیب زمینی ، هویج در تهیه خورش های مختلف مخلوط کرد.

  • شلغم خرد شده را می توان به مرغ ، گوسفند و گوشت خوک اضافه کرد.

  • برش های شلغم بچه خام را با زیتون و گوجه گیلاسی اضافه کنید تا یک پیش غذای خوشمزه آماده شود.

  • مکعب های شلغم را می توان در بسیاری از مناطق شمال هند ، ایران و پاکستان ترشی کرد ، مانند سبزیجات دیگر مانند تربچه ، فلفل چیلی ، هویج.
  • سبزیجات برتر با سایر سبزیجات و سبزیجات در سوپ ، کاری و خورشت استفاده می شود.

مشخصات امنیتی

خوردن شلغم و سبزیجات بالا از جمله زنان باردار بسیار بی خطر است.

با این حال ، ریشه و سبزیجات بالای آن حاوی مقدار کمی اسید اگزالیک (0.21 گرم در 100 گرم) هستند ، یک ماده طبیعی موجود در برخی از سبزیجات متعلق به خانواده Brassica که می تواند به عنوان سنگ اگزالات در کلیه ها و مجاری ادراری متبلور شود. در برخی افراد به همین دلیل ، افرادی که دارای سنگ اگزالات مجاری ادراری هستند ممکن است بخواهند از آنها در غذا اجتناب کنند.

برای به حداقل رساندن خطر تشکیل سنگ ، به مردم توصیه می شود آب کافی برای حفظ خروجی طبیعی ادرار بنوشند. (سلب مسئولیت پزشکی).

بازگشت به سبزیجات از جانب شلغمبه برای مشاهده یک لیست چشمگیر از سبزیجات با تصاویر کامل از ارزش تغذیه ای و مزایای سلامتی آنها ، اینجا را ببینید.

≺≺ بخوانید روتاباگا ارزش غذایی.

بازگشت به صفحه نخست.

خواندن بیشتر:

  1. اطلاعات سرطان دانشکده پزشکی استنفورد- تغذیه برای کاهش خطر ابتلا به سرطان.

  2. پایگاه ملی تغذیه USDA.

  3. مراقب رشد باغ خود باشید – پسوند دانشگاه کشاورزی.



دیدگاهتان را بنویسید