خواص و فواید مصرف خرمالو این میوه بی نظیر هدیه خداوند است!


در فرهنگ چینی، خرمالو هدیه ای از سوی خدایان است. با توجه به خواص خرما، این تصور چندان هم دور از ذهن نیست.

خواص و فواید مصرف خرمالو

خرمالو از چین است، میوه ای نارنجی است که در زمان رسیدن طعم شیرین و عسلی دارد. می توان آن را به صورت تازه، سرخ شده یا پخته مصرف کرد. این میوه حاوی مواد مغذی ضروری است. خرما حاوی آنتی اکسیدان های قوی و کم کالری است و همین ویژگی این میوه را به غذایی مناسب برای کاهش وزن تبدیل می کند. خواص و فواید مصرف خرمالو در مجله دلتا بخوانید.

سلامت قلب

خرما برای سلامت قلب مفید است. مقدار بالای ویتامین E و سایر ترکیبات مقوی موجود در این میوه، آن را به انتخابی عالی برای تقویت سلامت قلب به طور طبیعی تبدیل کرده است. خرمالو حاوی آنتی اکسیدان های فلاونوئیدی از جمله کورستین و کامفرول است که با کاهش خطر بیماری قلبی مرتبط است. تانن موجود در خرمالو به کاهش فشار خون و پتاسیم آن به حفظ ضربان قلب سالم کمک می کند.

خرمالو رسیده

سلامت چشم

این میوه رنگارنگ از سلامت چشم حمایت می کند. خرما سرشار از ویتامین A و آنتی اکسیدان های کاروتنوئیدی مانند لوتئین و زآگزانتین است که سلامت چشم را بهبود می بخشد. ویتامین A برای عملکرد غشای ملتحمه و قرنیه ضروری است. این میوه همچنین حاوی پروتئین است که برای بینایی طبیعی ضروری است. مصرف روزانه این میوه شیرین از بیماری های چشمی مانند آب مروارید، دژنراسیون ماکولا (AMD) وابسته به سن (AMD) و آب مروارید محافظت می کند.

سلامت پوست

خرما بافت پوست شما را بهبود می بخشد. این میوه سرشار از ترکیبات جوان کننده پوست است و از عفونت های پوستی نیز جلوگیری می کند. ویتامین‌های C و E و آنتی‌اکسیدان‌های کاتچین موجود در آن دارای خواص ضدالتهابی هستند که به بهبود جای زخم، آکنه، اگزما و پوست تیره کمک می‌کنند. همچنین چین و چروک و خطوط ریز را کاهش می دهد و چهره ای شفاف، روشن و بدون لک به شما می بخشد.

سلامت پوست با خرما

سلامت دستگاه گوارش

خرما مشکلات گوارشی را درمان می کند. این میوه سرشار از ویتامین های گروه B مانند B1، B2 و B3 و فیبر محلول است و برای سلامت دستگاه گوارش بسیار موثر است. فیبر موجود در آن حرکات روده را برای دفع مواد جامد از بدن تسهیل می کند و از مشکلاتی مانند نفخ جلوگیری می کند. ویتامین های B موجود در آن تجزیه مواد گوارشی از جمله پروتئین ها، چربی ها و کربوهیدرات ها را تنظیم می کند و برای متابولیسم مطلوب و سطح انرژی مفید است. مواد مغذی گیاهی موجود در خرما نیز از عفونت معده جلوگیری می کند.

سوزش

این میوه خوشمزه التهاب را کاهش می دهد. خرمالو سرشار از ویتامین C و فلاونوئیدها است که التهاب را کاهش داده و از بدن در برابر بسیاری از میکروب های بیماری زا محافظت می کند. ویتامین C موجود در آن به محافظت از بدن در برابر رادیکال های آزاد مضر و سموم کمک می کند و در نتیجه با التهاب مبارزه می کند. این میوه از عفونت های فصلی که در فصل پاییز بسیار شایع است جلوگیری می کند. اگر به سلامت استخوان های خود اهمیت می دهید، این ۱۱ نکته برای حفظ سلامت ستون فقرات خود را از دست ندهید.

خواص و فواید استفاده از خرما، میوه پاییزی

مطالعات پیشنهادی: مقاله سبزیجات مغذی و سالم را بشناسید.