در این تابستان چربی بسوزانید و نفخ را از بین ببرید



داستان موفقیت تابستانی خود را با ال کارنیتین کامل کنید. تابستان تمام نشده است! اگر هنوز رویای پوشیدن شورت تابستانی و لباس شنای جذاب را دارید، وقت آن است که دست به کار شوید!

کارنیتین را با ماده مغذی «چربی سوز» قدرتمند شروع کنید و برنامه ۸ مرحله ای ما را دنبال کنید تا قبل از اینکه آفتاب تابستان تمام شود، وزن اضافی خود را کاهش دهید.

در اینجا ۸ بهترین راه برای به نظر رسیدن و احساس خنکی در آخرین آفتاب تابستانی آورده شده است!

۱. اجازه دهید کارنیتین کمی برای کاهش وزن تلاش کند

احتمالاً هرگز نام کارنیتین را نشنیده اید – و اگر اینطور است، وقت آن است که بنشینید و یادداشت برداری کنید. کارنیتین با انتقال اسیدهای چرب به داخل میتوکندری (نیروگاه های سلولی) نقش کلیدی در مدیریت متابولیسم انرژی شما دارد تا بتوان از آنها به عنوان سوخت استفاده کرد.

به بیان ساده تر، کارنیتین به دلیل نقشی که در چربی سوزی برای انرژی دارد، پتانسیل کاهش وزن را دارد. این در یک مطالعه مقدماتی روی نوجوانان دارای اضافه وزن که در یک برنامه رژیم غذایی و ورزش شرکت کردند نشان داده شد. مشخص شد افرادی که روزانه ۱۰۰۰ میلی گرم ال کارنیتین به مدت ۳ ماه مصرف می کردند نسبت به افرادی که دارونما مصرف می کردند وزن بیشتری کاهش دادند.

*نکته سریع: طبق تحقیقات استیل ال کارنیتین بهتر از ال کارنیتین جذب می شود.

۲. سطح قند خون خود را در طول روز متعادل نگه دارید

از مصرف غذاهای شیرین و تصفیه شده و کربوهیدرات های ساده مانند نان سفید، برنج سفید، ماکارونی سفید و سیب زمینی خودداری کنید. این نوع غذاها جدا از تأثیری که بر سطح قند خون دارند، باعث بالا و پایین شدن ناگهانی که منجر به گرسنگی و میل بیشتر به شیرینی می شود، سریع ترین راه برای افزایش وزن هستند.

مطالعات گذشته نگر نشان داده است که کربوهیدرات های ساده در مقایسه با چربی یا پروتئین، احتمال افزایش تدریجی وزن در طول زمان بیشتر است.

در واقع، افزودن کمی پروتئین در هر وعده غذایی باعث کاهش ترشح قند از سایر غذاها می‌شود که به ثابت نگه داشتن سطح قند خون در طول روز کمک می‌کند و برای مدت طولانی‌تری احساس سیری می‌کند و هوس غذا را از بین می‌برد. غذاهای پرفیبر مانند جو و برنج قهوه ای نیز همین تاثیر را دارند.

۳. محرک ها را کاهش دهید

سیگار، الکل، قهوه و چای تاثیر زیادی بر تعادل قند خون دارند، بنابراین ممکن است زمان آن رسیده که برخی از جایگزین های گیاهی را امتحان کنید. می توانید قهوه را با چای سبز که یکی دیگر از چربی سوزهاست جایگزین کنید. حاوی ترکیبی به نام اپی گالوکاتچین گالات است که به طور موقت متابولیسم شما را تسریع می کند، پس تمام روز را جرعه جرعه بنوشید!

اگر نمی توانید در برابر یک لیوان شراب عجیب و غریب مقاومت کنید، مطمئن شوید که آن را با غذا می نوشید و نه قبل از آن، زیرا این کار باعث کاهش قند آزاد شده در خون شما می شود. صرف نظر از هر چیز دیگری، نوشیدن الکل با معده خالی به احتمال زیاد منجر به خوردن تصادفی می شود!

۴. کنترل بخش را تمرین کنید!

خوردن منظم بیش از حد مورد نیاز در نهایت باعث بزرگ شدن معده شما می شود. سپس بعد از کلاس های معمولی احساس گرسنگی می کنید. عادت کنید که از بشقاب های کوچک غذا بخورید و به محض اینکه احساس سیری کردید به جای سیری، غذا خوردن را متوقف کنید. قرار دادن باقیمانده غذا در یخچال برای مدتی دیگر می تواند احساس گناه مرتبط با ضایعات مواد غذایی را از بین ببرد.

۵. بنوشید

به راحتی می توان تشنگی را با گرسنگی اشتباه گرفت، بنابراین در طول روز علاوه بر چای و قهوه جایگزین های گیاهی یا بدون کافئین، آب فراوان بنوشید. نوشیدن یک لیوان کامل آب درست قبل از غذا می تواند به میزان قابل توجهی میزان غذایی که در طول آن غذا می خورید را کاهش دهد و به شما کمک کند وزن خود را کنترل کنید.

۶. وقت بگذارید و خوب بجوید

به غذای خود توجه کنید. با آهسته غذا خوردن، در نهایت غذای کمتری می خورید اما احساس سیری می کنید. جویدن آهسته به مغز شما فرصت می دهد تا سیر را ثبت کند. حدود ۲۰ دقیقه طول می کشد تا غذا به معده شما برسد، بنابراین قبل از اینکه به کمک دیگری فکر کنید کمی صبر کنید. قرار دادن چاقو و چنگال بین لقمه ها می تواند از خوردن ناخودآگاه شما جلوگیری کند.

۷. خود را سازماندهی کنید

با تمام اراده ای که در دنیا وجود دارد، اگر مواد لازم را تهیه نکنید، نمی توانید رژیم غذایی سالمی داشته باشید. برنامه ریزی از قبل تضمین می کند که همه چیزهایی را که برای وعده های غذایی متعادل نیاز دارید و همچنین یک منبع خوب از میان وعده های اضطراری سالم در اختیار خواهید داشت.

۸. حرکت کنید

ورزش منظم بخشی ضروری از یک برنامه کاهش وزن موفق است، اما مزیت دیگری نیز دارد که خلق و خوی شما را بهبود می بخشد و استرس را در این معامله کاهش می دهد. اگر عادت ندارید ورزش خود را به آرامی شروع کنید و سپس به تدریج آن را افزایش دهید، ۳۰ دقیقه در روز می تواند تفاوت بزرگی ایجاد کند. در مورد چربی سوزی – ترکیب کمی تمرین با وزنه با ورزش های کم شدت مانند دوچرخه سواری، پیاده روی در سربالایی یا شنا بهترین نتیجه را می دهد.

منتظر چی هستی؟ برای تغییر جهت و بیرون کشیدن پلان B از کیف هیچ وقت دیر نیست!

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/
رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر