در رژیم گیاهخواری چه بخوریم



گیاهخواران از رژیم غذایی بسیار سخت پیروی می کنند. با وگان بسیار متفاوت است. وقتی کسی را به خوردن وگان دعوت می کنید، باید چیزهای زیادی را در هر چیزی که درست می کنید ببینید. گیاهخواران غذاهای گیاهی می خورند. این بدان معنی است که غذاهای مربوط به حیوانات ممنوع است، چه تخم مرغ، شیر یا حتی پنیر. برای شروع یک رژیم گیاهخواری باید بدانید در رژیم گیاهخواری چه می خورید؟

مردم برای سالم بودن و بیشتر اوقات برای نجات دنیا از ظلم به حیوانات به گیاهخواری روی می آورند. رژیم غذایی گیاهی سالم است و می تواند خطر بسیاری از مسائل مربوط به سلامتی را در بدن شما کاهش دهد. بنابراین، اگر قصد دارید وگان شوید، در اینجا چند منو آورده شده است در رژیم گیاهخواری چه بخوریم:

انواع غذاها برای خوردن:

  • میوه ها و سبزیجات.
  • حبوبات، عدس، حبوبات و لوبیا.
  • آجیل و دانه ها.
  • نان، برنج و ماکارونی.
  • جایگزین های لبنی – شیر سویا، شیر بادام، شیر نارگیل.
  • روغن های گیاهی؛

غذاهایی که می توانید تهیه کنید:

  • وگان مک و پنیر.
  • برنج سرخ شده با مقدار زیادی سبزیجات مانند هویج، ذرت، توفو و غیره درست شده است.
  • توفو یا کاسه رامن را با توفو به جای گوشت مخلوط کنید
  • کاری گل کلم با شیر نارگیل (شما متعجب خواهید شد)
  • تاکوهایی که با کینوآ تیره یا حتی توفو درست می شوند
  • سالاد ماکارونی سالم با مقدار زیادی سبزیجات
  • برگر گیاهی فلافل
  • آبگوشت عدس (یکی از سالم ترین و در عین حال خوشمزه ترین رژیم های گیاهی).

چه چیزی را نمی توان خورد رژیم گیاهخواری:

گیاهخواران نمی توانند غذاهایی را بخورند که از حیوانات تهیه شده است، از جمله:

  • مرغ، اردک و سایر طیور
  • ماهی یا صدف مانند صدف، خرچنگ و صدف
  • تخم مرغ
  • گوشت گاو، بره، خوک و سایر گوشت های قرمز
  • پنیر، کره
  • سس مایونز (چون حاوی زرده تخم مرغ است)
  • عسل
  • شیر، بستنی، خامه و سایر محصولات لبنی

فواید رژیم گیاهخواری برای سلامتی:

بنابراین مزایای سلامتی رژیم گیاهخواری که در آن هیچ تداخلی با گوشت که منبع عالی پروتئین و فیبر است، وجود ندارد. مطالعات نشان داده است که گیاهخواران خطر چاقی کمتری دارند که می تواند منجر به خطرات زیادی برای سلامتی مانند کلسترول بالا، فشار خون بالا و سایر بیماری های قلبی شود.

۱. کاهش خطر ابتلا به سرطان:

خوردن سبزیجات و تغییر رژیم غذایی گیاهخواری می تواند شانس ابتلا به سرطان را تا ۵۱ درصد کاهش دهد. رژیم غذایی گیاهی سرشار از مواد مغذی، فیبر و ویتامین است که به کاهش خطر ابتلا به سرطان کمک می کند.

۲. کاهش وزن:

گیاهخواران نیز نسبت به افرادی که گوشت مصرف می کنند، شاخص توده بدنی کمتری دارند. رژیم های غذایی گیاهی می توانند بهتر از سایر رژیم ها به حفظ وزن کمک کنند. غذای حیوانی حاوی کالری و چربی بالایی است که می تواند به افزایش وزن کمک کرده و گاهی باعث چاقی شود. نه تنها این، بلکه اغلب چربی های حیوانی برای بدن انسان نیز چندان سالم نیستند.

۳. سلامت قلب بهتر:

گیاهخواران نیز کمتر به دیابت و برخی از انواع سرطان ها مانند سرطان تخمدان و سینه در زنان مبتلا می شوند. رژیم گیاهخواری شامل میوه ها، مغزها، دانه ها و حبوبات است که بسیار مغذی و برای سلامتی مفید هستند. رژیم گیاهخواری با ارزش غذایی روزانه شما مناسب است. شروع به عنوان یک گیاهخوار می تواند دشوار باشد، اما به آرامی در افراد رشد می کند. گیاهخواران سلامت قلب بهتری دارند.

۴. انتخاب های سلامت و سبک زندگی:

برای برخی، گیاهخواری می تواند یک انتخاب مرتبط با سلامتی باشد، اما برای برخی، انتخاب سبک زندگی است. آیا می دانستید که حدود ۳ درصد از آمریکایی ها از رژیم غذایی گیاهی پیروی می کنند؟ برای شروع به عنوان یک رژیم گیاهخواری، بهتر است ابتدا با پزشک یا متخصص تغذیه خود صحبت کنید تا متوجه شوید که چه تغذیه ای برای سلامتی خود ندارید. دوری از گوشت می تواند شما را گیج کند، بنابراین ایده خوبی است که بدون تغییر مستقیم به رژیم غذایی گیاهخواری شروع کنید.

یک گزینه کمتر سختگیرانه را امتحان کنید، و با شروع به این صورت به تدریج می توانید گیاهخوار شوید:

  • آفت خوار: بدون گوشت یا مرغ، اما همچنان می توانید ماهی بخورید
  • این لاکتو گیاهی است: رژیم گیاهخواری با لبنیات حیوانی
  • انعطاف پذیریوعده های غذایی را بر اساس ترجیحات خود تغییر دهید، چه سبزیجات باشد و چه گوشت
  • گیاه خواری: وگان شدن ممکن است زمان ببرد، اما آنقدرها هم سخت نیست

برای گیاهخوار شدن، باید انگیزه خود را درک کنید. چرا گیاهخوار شدن را انتخاب کنید؟ آیا این یک انتخاب سالم است یا یک انتخاب سبک زندگی؟ هرچه بیشتر درک کنید که چرا باید از یک رژیم غذایی وگان پیروی کنید، بهتر است که گیاهخواری را انتخاب کنید. برای گیاهخوار شدن، باید فداکار باشید.

یک زندگی سالم را به عنوان یک گیاه انتخاب کنید.

رژیم گیاهخواری سالم است، البته زمانی که به روش صحیح مصرف شود، سلامت شما بهتر باقی می ماند. برای حفظ یک رژیم غذایی گیاهی سالم، حتما حداقل غذا بخورید

  • ۵ وعده میوه و سبزیجات متنوع هر روز
  • تا حد امکان غلات کامل را انتخاب کنید. سبزیجاتی مانند سیب زمینی، برنج و پاستا (غذاهایی که نشاسته بالایی دارند) را انتخاب کنید.
  • جایگزین های روزانه برای لبنیات
  • برای هیدراته ماندن مایعات فراوان بنوشید

نتیجه:

در رژیم گیاهخواری چه می خورید؟ با درک خوب رژیم غذایی سالم مورد نیاز بدن ما، یک رژیم غذایی وگان متعادل می تواند تمام مواد مغذی بدن را در اختیار شما قرار دهد. افراد غیر گیاهخوار نیز سرشار از محصولات لبنی برای کلسیم هستند. بنابراین، یک رژیم گیاهخواری باید حاوی مقدار زیادی سبزیجات و سبزیجات برگدار باشد تا منبع خوبی از کلسیم و آهن باشد. همچنین، ورزش های کوچک را به برنامه روزانه خود اضافه کنید، از رژیم غذایی وگان خود لذت ببرید و سالم بمانید.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/
رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر