دفاع قوی بسازید: ۱۰ مکمل برای تقویت سیستم ایمنی بدن


با گذشت بیش از یک سال از غلبه بر همه‌گیری ویروس کرونا، آمریکایی‌ها هنوز تمام تلاش خود را می‌کنند تا سالم بمانند و زندگی خود را به مسیر درست برگردانند.

اکنون زمان آن نیست که کسی مراقب خود باشد.

در عوض، افراد باید سیستم ایمنی خود را تقویت کنند از یک رژیم غذایی سالم پیروی کنید و ده مکمل اصلی در زیر.

قبل از مصرف مکمل های غذایی با پزشک خود مشورت کنید!

۱. ویتامین A

ویتامین A به دلیل توانایی آن در تحریک تولید لنفوسیت ها به عنوان یک تقویت کننده سیستم ایمنی شناخته شده است.

گلبول های سفید برای محافظت از بدن در برابر عفونت ها ضروری هستند. هر دو آنتی بادی تولید می کنند و مستقیماً به ویروس ها و باکتری های خارجی حمله می کنند تا در برابر طیف وسیعی از عوامل بیماری زا محافظت کنند.

ویتامین A همچنین یک آنتی اکسیدان شناخته شده است، بنابراین در TerraOrigin.com به دنبال مکمل هایی باشید که حاوی غلظت بالایی از ویتامین A طبیعی و گیاهی هستند که می تواند از عملکرد سیستم ایمنی بدن پشتیبانی کند.

۲. ویتامین C

ویتامین C به تولید کلاژن کمک می کند که برای حفظ سلامت پوشش های بینی، ریه ها و معده و جلوگیری از نفوذ ویروس ها ضروری است. ویتامین C یک آنتی اکسیدان شناخته شده است.

این به محافظت از بدن در برابر استرس اکسیداتیو کمک می کند، فرآیندی که در اثر آزاد شدن بیش از حد رادیکال های آزاد، اغلب در طی یک پاسخ ایمنی سالم ایجاد می شود.

استرس اکسیداتیو می تواند ایمنی را کاهش دهد و همچنین ممکن است منجر به روند پیری شود، بنابراین عاقلانه است که از اثرات آنتی اکسیدانی و ضد التهابی ویتامین C استفاده کنید.

منابع گیاهی ویتامین C شامل انواع توت ها، اسفناج، مرکبات و فلفل است، بنابراین به دنبال مکمل های طبیعی حاوی این مواد باشید.

۳. ویتامین E

ویتامین E یک آنتی اکسیدان قوی مانند ویتامین های A و C است. ویتامین E دیواره های سلولی را تقویت و محافظت می کند، دفاع آنها را در برابر نفوذ ویروسی بهبود می بخشد و التهاب را کاهش می دهد.

همچنین از عملکرد سلول‌های T پشتیبانی می‌کند، نوعی از گلبول‌های سفید خون که به تشکیل a کمک می‌کنند پاسخ ایمنی قوی.

سلول‌های T با شناسایی پاتوژن‌ها کار می‌کنند، سپس به طور مکرر خود را شبیه‌سازی می‌کنند تا سلول‌های مهاجم را گیج کنند. این پاسخ ایمنی در افراد دارای سطوح پایین استرس اکسیداتیو موثرتر است.

۴. ویتامین D

ویتامین D برای حمایت از سیستم ایمنی بسیار ضروری است به طوری که بسیاری از سلول های ایمنی گیرنده هایی دارند که به آنها متصل می شوند.

در صورت نیاز سلول های T را فعال می کند، اما از واکنش بیش از حد آنها جلوگیری می کند. ویتامین D همچنین تولید سیتوکین را تنظیم می کند و به سلول های ایمنی بدن کمک می کند تا به آنتی ژن های روی سطح باکتری ها یا ویروس ها متصل شوند تا بتوانند سلول های مهاجم را از بین ببرند.

از آنجایی که منابع غذایی ویتامین D محدود است، بیشتر افراد باید مکمل حاوی این ماده مغذی ضروری تقویت کننده سیستم ایمنی مصرف کنند.

۵. ویتامین B2

ویتامین B2 که به آن ریبوفلاوین نیز گفته می شود از سلامت گلبول های قرمز خون حمایت می کند.

همچنین یک آنتی اکسیدان است که می تواند از استرس اکسیداتیو جلوگیری کند و سیستم ایمنی شما را تقویت کند به جلوگیری از عفونت کمک می کند.

ریبوفلاوین را می توان در چند نوع غذا، از جمله سبزیجات، تخم مرغ، و گوشت بدون چربی یافت، اما بسیاری از مردم همچنین مصرف مکمل های طبیعی را انتخاب می کنند که سطح ویتامین B2 را برای حداکثر محافظت افزایش می دهد.

۶. ویتامین B6

ویتامین B6 حداقل دو نقش حیاتی در حمایت از ایمنی قوی ایفا می کند.

ارتباط بین سیتوکین‌ها و نوع دیگری از پروتئین سیگنال‌دهنده را که سیستم ایمنی افراد به نام کموکاین‌ها برای ایجاد دفاع قوی‌تری در برابر سلول‌های خارجی استفاده می‌کند، بهبود می‌بخشد.

ویتامین B6 همچنین می تواند تعداد آنتی بادی های موجود برای مبارزه با عفونت را افزایش دهد.

۷. ویتامین B9

ویتامین B9 که به نام فولات نیز شناخته می شود، در درجه اول با حمایت از عملکرد سالم ایمنی با افزایش سن مرتبط است.

افراد مسن تر سلول های T کمتری تولید می کنند، که ایجاد یک پاسخ ایمنی سالم را دشوارتر می کند. اسید فولیک به تولید سلول‌های T کمک می‌کند، که به تکثیر آن‌ها کمک می‌کند تا افراد بتوانند با افزایش سن، عفونت‌های ویروسی و باکتریایی را به طور مؤثرتری دفع کنند.

۸. روی

افراد مسن نیز بیشتر مستعد کمبود روی هستند، که ممکن است به زوال سریع‌تر غده تیموس کمک کند.

این غده در کودکان فعالیت بیشتری دارد. تا زمان بلوغ، به عنوان یک منبع اضافی از سلول های T برای دفع عفونت عمل می کند، اما زمانی که کودکان بالغ می شوند، تیموس به آرامی عملکرد خود را از دست می دهد.

غدد تیموس تا زمانی که به سن پیری می رسند کمک چندانی نمی کنند یا کاری انجام نمی دهند تقویت ایمنیبا این حال، مصرف مکمل های روی می تواند به حمایت از سلامت این غده ضروری کمک کند.

هیچ راهی برای جلوگیری کامل از کوچک شدن تیموس وجود ندارد، اما مصرف مکمل های طبیعی که حاوی مقدار زیادی روی هستند می تواند به افراد کمک کند تا با افزایش سن، عفونت ها را بهتر دفع کنند.

۹. سلنیوم

سلنیوم شناخته شده ترین ماده مغذی نیست، اما برخی از پزشکان اکنون معتقدند که ممکن است کلید ایجاد یک پاسخ ایمنی موثر در برابر عفونت های ویروسی باشد.

تحقیقات اخیر رابطه ای بین کمبود سلنیوم و اختلال در پاسخ های ایمنی را نشان داده است.

به عبارت دیگر، افرادی که سلنیوم کافی دریافت نمی کنند، سلول های T مفید یا سیتوکین های زیادی تولید نمی کنند، بنابراین بدن آنها نمی تواند به خوبی به عفونت های ویروسی پاسخ دهد.

۱۰. اسیدهای چرب امگا ۳

انواع خاصی از اسیدهای چرب امگا ۳ برای حفظ یک سیستم ایمنی سالم ضروری هستند.

مهمترین آنها در این زمینه دوکوزاهگزانوئیک اسید (DHA) و ایکوزاپنتانوئیک اسید (EPA) هستند که هر دو به کاهش التهاب و بهبود بهبود پس از حملات باکتریایی یا ویروسی کمک می کنند.

از آنجایی که اسیدهای چرب امگا ۳ را فقط در انواع خاصی از ماهی ها، غذاهای دریایی و جلبک ها می توان یافت، اکثر مردم تنها از طریق رژیم غذایی به اندازه کافی از آنها را مصرف نمی کنند. آنها باید مکمل های غذایی مصرف کنند.

در یک ضمیمه به دنبال چه چیزی هستید؟

بهترین مکمل ها حاوی ویتامین ها و مواد مغذی هستند که از طبیعت مشتق شده اند و در آزمایشگاه فرموله نشده اند. به دنبال لیست‌های دقیق مواد باشید که نه تنها مواد مغذی موجود در مکمل را توضیح می‌دهند، بلکه از کجا آمده‌اند.

دریافت تمام مواد مغذی کلیدی که در بالا توضیح داده شد تنها از طریق رژیم غذایی بسیار دشوار است، اما این بدان معنا نیست که وقتی مکمل های طبیعی به طور گسترده در دسترس هستند، مردم باید به استفاده از آنالوگ های شیمیایی متوسل شوند.

خط پایین

حفظ یک سیستم ایمنی قوی فقط به خوردن غذای سالم بستگی ندارد.

اکثر مردم نمی توانند به اندازه کافی از تمام آنتی اکسیدان ها و سایر ترکیبات تقویت کننده سیستم ایمنی مورد نیاز خود به این روش استفاده کنند. مصرف کنندگان مراقب سلامتی می توانند برای حمایت از ایمنی به مکمل های غذایی طبیعی روی آورند. منتظر نباشید تا یک عفونت ویروسی یا باکتریایی سر زشت خود را بالا ببرد تا به فکر چگونگی حفظ سلامت باشید.

مکمل‌های تقویت‌کننده سیستم ایمنی زمانی بهترین عملکرد را دارند که روزانه به عنوان بخشی از یک سبک زندگی سالم مصرف شوند.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/
رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر