دکتر متخصص تغذیه باورهای غلط انوشه در مورد اندازه و اندازه بدن


باورهای غلط در مورد اندازه گیری و اندازه گیری بدن

افراد بسیار دقیق و دقیق ، بدترین دشمنان آنها هستند زیرا همیشه درباره خود حرف های منفی می زنند. آنها از بدن خود خجالت می کشند و فکر می کنند تناسب اندام ارزش یا قیمت آنها را پایین نمی آورد. چنین افرادی فکر می کنند ارزش آنها بستگی به ترازویی دارد که در آن راه می روند یا آینه ای که در آن نگاه می کنند. ارزش آنها در چیزی است که برای آنها واقعی است یا آنچه انجام می دهند.

آنها از نظر اندازه بدن و مقیاس برآوردی خود دچار مشکل هستند و این بر روابط اجتماعی ، کار و تصمیمات روزانه آنها تأثیر می گذارد.

در جامعه ای که کاهش وزن مورد توجه و تشویق قرار می گیرد ، جای تعجب نیست که نارضایتی از فرم بدن در میان افرادی که اضافه وزن یا چاقی دارند رایج باشد.

تفاوت بین “ایده آل” و “واقعی” اغلب بر اساس اندازه بدن ، ظاهر ظاهری و اجتناب از موقعیت ها و مکان های اجتماعی تعریف می شود.

غمگین ترین نواحی بدن معمولاً در ناحیه کمر ، شکم ، ران و باسن است. نارضایتی از اندازه و ابعاد بدن اغلب با عزت نفس پایین و حتی علائم افسردگی همراه است.

خوشبختانه درک نادرست از اندازه بدن برای اقلیتی از افراد مشکل ساز است و اغلب شامل افرادی می شود که قصد دارند وزن زیادی از دست بدهند یا اندامی بسیار مناسب و استاندارد دارند.

نارضایتی شدید از شکل ، شکل و اندازه بدن یک عارضه بالینی به نام اختلال بدشکلی بدن (BDD) است که در درصد کمی از زنان چاق رخ می دهد.

افرادی که دید منفی نسبت به بدن خود دارند در برنامه های کاهش وزن موفق تر از کسانی هستند که دیدگاه مثبتی نسبت به بدن خود دارند. مطالعه بر روی دو گروه از افرادی که از فرم بدن خود ناراضی و راضی بودند ، نشان داد که تنها 26 درصد از افرادی که از بدن خود ناراضی هستند ، توانستند BMI خود را دو واحد کاهش دهند. در حالی که این مقدار در گروه مقابل 63 درصد بود.

برنامه های کاهش وزن که بر بهبود ظاهر بدن تمرکز می کنند معمولاً پس از مدتی دنبال نمی شوند. در حالی که برنامه های کاهش وزن که بر تغییر رژیم غذایی و موفقیت در سلامت متمرکز است بیشتر دنبال می شود ، افرادی که از آن پیروی می کنند تغییرات رفتاری مثبتی را نشان می دهند.

مسائل مربوط به اندازه بدن می تواند بزرگترین مانع برای کاهش وزن و حفظ وزن باشد. زیرا نارضایتی از بدن در پایان برنامه کاهش وزن (در حالی که فرد در برنامه موفق است) می تواند منجر به رفتارهای بیش از حد و اشتباه در نتیجه افزایش وزن شود.

رژیم گیران سخت گیر نسبت به افرادی که با رژیم غذایی خود سازگارتر هستند از شکل و اندازه بدن خود ناراضی هستند.

افرادی که سابقه رژیم غذایی سختی دارند نوسانات خلقی و علائم نارضایتی از اندازه بدن خود را تجربه می کنند.

در مورد فرم بدن خود واقع بین باشید.

برای برخی افراد اندازه گیری دور کمر و باسن و اندازه گیری میزان کاهش وزن بسیار مهمتر از کاری است که برای یک زندگی سالم انجام می دهند. این می تواند به یک چرخه اشتباه و منفی تبدیل شود. تصویر کاذب از بدن منجر به تصور اشتباه از خود ، عزت نفس پایین و احساس عدم کفایت می شود. عزت نفس پایین می تواند مانعی برای هر شیوه زندگی سالم باشد.

شکستن این چرخه می تواند با واقع بینی در مورد اندازه بدن شروع شود.

تفاوت زیادی بین “ظاهر ظاهری” (یعنی ظاهر یک فرد) و “درک فیزیکی” (نحوه فکر فرد در مورد بدن خود) وجود دارد.

معمول است که هر کس از جنبه های خاصی از بدن خود ناراضی باشد. اما اگر این نارضایتی باعث شود فرد نتواند خود و ارزش و قیمتی را که برای خود تعیین کرده است درک کند و تعاملات اجتماعی او را مختل کند ، به درمان و مشاوره نیاز دارد.

در اینجا چند پیشنهاد در مورد نحوه ظاهر شدن یا قرار ملاقات برای درمان آکنه وجود دارد ، مانند:

  • لیستی از ویژگیهای خوب یک فرد در زندگی خود تهیه کنید که می تواند به آنها افتخار کند. زیرا اینها ارزشهای واقعی هستند ، نه تصویر بدن فرد یا تعداد ترازو.
  • برای لحظه ای تصور کنید که به دنیای کارل محور ارل منتقل می شوید.
  • کنترل بدن خود را متوقف کنید. کنترل روزانه بدن را متوقف کنید ، مانند نگه داشتن پهلوها با انگشتان دست یا حساسیت به ران ، باسن و شکم جلوی آینه. (این منجر به درک غلط و منفی از بدن می شود).
  • از تمرکز روی یک نقطه تماس خودداری کنید و در عوض روی کل بدن بچرخید.
  • پهلوها و شکم را بین دو انگشت نگه ندارید یا اندازه نگیرید. زیرا این عمل صحیح نیست و باعث تخیل کاذب بعدی می شود.
  • سعی کنید چشمان خود را روی بدن نگه دارید و آن را جلوی آینه بچرخانید.
  • مثبت فکر کنید. اظهارنظرهای انتقادی درباره ظاهر بدن مانند “من چاق هستم” یا “من زشت و ترسناک به نظر می رسم” فقط درک منفی شما از بدن را افزایش می دهد. آن مکالمات منفی را به مثبت تبدیل کنید (این رفتار آگاهانه افکار را بر اساس دانش ، آگاهی و واقعیت بازسازی می کند). لیستی از کلمات مثبت مربوط به افکار و احساسات در مورد بدن تهیه کنید و از به کار بردن زبان منفی خودداری کنید. کلمات انتقادی اغلب گفته می شود. آنها باورپذیرتر می شوند و آثار آنها دائمی می شود. هنگام توصیف بدن خود ، از اصطلاحات دیگر مانند بزرگ و بزرگ به جای کلمات منفی مانند چاق یا زشت استفاده کنید. به جای این که بگویید بدن من شبیه یک توده چربی است ، مثلاً بگویید ، من 90 کیلوگرم هستم یا همیشه مرتب و مرتب لباس می پوشم ، امیدوارم لباس های شیک تر و شیک تری بپوشم.
  • همانطور که با یک دوست محترم رفتار می کنید ، با احترام رفتار کنید.
  • از بدن خود لذت ببرید و غیره تعامل اجتماعی بیشتر ، اعتماد به نفس و تشویق ، خرید لباس جدید ، ایجاد روابط جدید اهداف مهمی برای افرادی است که از فرم بدن خود ناراضی هستند. هدف گذاری آگاهانه به شما کمک می کند احساس بهتری نسبت به بدن خود داشته باشید. به سایر نکات مثبت و برجسته در ظاهر خود مانند مدل مو ، آرایش جدید ، لباس های زیبا توجه کنید.
  • به فعالیتها و کارهایی که قبلاً از آنها لذت می بردید و اکنون آنها را رها کرده اید و دوباره انجام می دهید ، فکر کنید و کنار بگذارید.
  • مواردی را که می تواند به شما در لذت بیشتر از بدن کمک کند ، بنویسید ، مانند ورزش ، شرکت در کلاس یوگا ، گوش دادن به موسیقی آرامش بخش ، حمام گرم ، استفاده از عطر. این به شما کمک می کند احساس کنید بدن خوبی دارید.

دیدگاهتان را بنویسید