رابطه رژیم غذایی و خواب (مواد مغذی برای خواب راحت)


این مقاله را لیست کنید

تاثیر غذا بر خواب

غذاهایی که در طول روز می خورید تأثیر مستقیمی بر نحوه خواب شما دارد.
اگر از محصولات شیمیایی و مصنوعی بیش از حد استفاده می کنید ، ممکن است زمان آن فرا رسیده باشد که برخی محصولات طبیعی و سالم را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

مصرف قند ، چربی و مواد نگهدارنده را حذف یا کاهش دهید و جایگزین مناسب تری را انتخاب کنید.

این به شما کمک می کند شب ها بهتر بخوابید و همچنین سلامت کلی بدن شما را بهبود می بخشد.

سعی کنید رژیم متعادل داشته باشید.

برای خواب چه بخوریم؟

چی بخوریم؟

تا جایی که می توانید میوه ها و سبزیجات تازه بخورید کربوهیدراتهای مرکب استفاده کنید و پروتئین غذاهای کم چرب را انتخاب کنید.
برای این منظور ، می توانید از جایگزین های متعددی مانند توفو ، سویا ، همبرگر سبزیجات که امروزه در بازارها ارائه می شود استفاده کنید. برای اطمینان از سلامت عمومی بدن خود ، باید به غذاهایی که به آنها حساسیت دارید نگاه کنید و سعی کنید بعد از تشخیص آنها را از رژیم غذایی خود حذف کرده و جایگزین مناسبی برای آنها پیدا کنید.


بیشتر بخوانید:

رژیمهای کم کربوهیدرات خوب یا بد!

حساسیت به میوه: علائم ، تشخیص و مواد غذایی برای جلوگیری از آن


حساسیت به غذاهای خاص

اگر به غذا حساسیت دارید و از آن استفاده می کنید ، می تواند سیستم روانی و احساسی شما را تحت الشعاع قرار دهد و همچنین مشکلات جسمی ایجاد کند.

عامل فوق می تواند بر خواب شما تأثیر منفی بگذارد و برخی از مشکلات خواب را ایجاد کند.

برخی از غذاهای حساسیت زا که تصور می شود باعث بی خوابی می شوند عبارتند از ذرت ، گندم و شکلات.

غذای سبک

سعی کنید آخرین وعده غذایی خود را حداقل 4 ساعت قبل از خواب بخورید. در مورد شام سبک تر فکر کنید و غذاهای سالم و طبیعی بخورید. سعی کنید پرخوری نکنید زیرا احساس سنگینی و خواب آلودگی می کنید.

هنگام غروب

اگر هنگام غروب آفتاب و بعد از غذا یک چرت کوتاه بزنید ، خواب شبانه و خوابیدن در شب دچار مشکل خواهید شد.

بنابراین سعی کنید عصرها به اندازه کافی غذا بخورید تا دیرتر احساس گرسنگی نکنید بنابراین می خواهید به دنبال غذاهای شیرین و چرب باشید.

احساس گرسنگی قبل از خواب

با این حال ، اگر هنوز قبل از خواب احساس گرسنگی می کنید ، می توانید یک یا دو ساعت قبل از خواب یک میان وعده کوچک میل کنید.

در این دوره ، قطعاً باید از خوردن غذاهایی که دارای پروتئین زیاد ، قند و چربی زیاد هستند ، خودداری کنید. همچنین باید از غذاهای تند پرهیز کنید.

به عنوان مثال ، شما می توانید

از مخلوط غلات و شیر یا ماست کم چرب استفاده کنید. هنگام خوردن شام ، هدف شما این است که بدن خود را کمی تغذیه کنید تا به دلیل شدت گرسنگی دچار سوزش سر دل نشوید. نه این که بتوانید هرچه می توانید بخورید و معده خود را کاملاً پر کنید.

هدف شما باید از بین بردن احساس گرسنگی باشد. با این کار به بدن خود اجازه داده اید که آرامش و استراحت خوبی داشته باشد.

آب کافی در طول روز

اطمینان حاصل کنید که در طول روز آب کافی بنوشید.

مطالعات نشان می دهد که مصرف روزانه آب 8 لیوان یا 2 لیتر است. اگر در طول روز به اندازه کافی آب بنوشید و آب کافی در بدن خود داشته باشید ، شب ها برای نوشیدن آب بیدار نمی شوید.

ادرار قبل از خواب

سعی کنید حداقل یک ساعت قبل از خواب آب ننوشید ، زیرا برای ادرار کردن شب باید از خواب بیدار شوید.

هرچه غذاهای سالم تری بخورید ، تعادل بیشتری از نظر جسمی و روحی احساس خواهید کرد.

هدف این مقاله آموزش تکنیک هایی است که به شما کمک می کند بهتر بخوابید و بدون دلیل بیدار نشوید.


بیشتر بخوانید:

استقامت قلبی ریوی و آشنایی با آن

همه چیز درباره کافئین در زندگی و ورزش!

علائم سیروز کبدی چیست و چگونه درمان می شود؟


دیدگاهتان را بنویسید