راه های ساده برای عبور از یائسگی!



ویتامین های B به جبران خستگی یائسگی کمک می کنند. یک مکمل خوب ویتامین B، محدود کردن کافئین و پیروی از یک رژیم غذایی متعادل با قند خون می‌تواند شما را از احساس گرما و تحریک ناشی از یائسگی جلوگیری کند.

با توجه به اینکه تقریباً همه زنان یائسه می شوند، شگفت انگیز است که چند زن برای این دوره از زندگی آماده بوده اند! برای اکثر زنان، یائسگی (مرحله اولیه یائسگی) حدود ۵۰ سالگی شروع می شود، اما برخی از زنان در سن ۴۵ سالگی کمی زودتر و برخی بسیار دیرتر در ۵۵ سالگی شروع می شوند.

کسانی که آن را یاد می گیرند و تلاش می کنند تا در طول دهه ۴۰ خود تغییراتی در رژیم غذایی و سبک زندگی خود ایجاد کنند، احتمال یائسگی خفیف تر، کوتاه تر (۴ ساله) و قابل کنترل تری دارند.

با این حال، آن دسته از زنانی که سر خود را در ماسه فرو می‌کنند، احتمال بیشتری دارد که یائسگی طولانی‌تر (۱۰ سال) و مختل‌کننده‌تری را تجربه کنند که در زندگی روزمره آنها اختلال ایجاد می‌کند.

تغییرات هورمونی

در دوران یائسگی، تخمدان ها تولید استروژن، پروژسترون و تستوسترون را متوقف می کنند. این مرحله خاموشی کمی پر از دست انداز است و روزهایی وجود دارد که سطوح هورمون ها بدون هیچ دلیل مشخصی کاهش می یابد و باعث ایجاد استرس به هیپوتالاموس می شود.

هیپوتالاموس مسئول ترموستات داخلی است و استرس ناشی از سطوح پایین هورمون باعث اختلالاتی می شود که باعث می شود هیپوتالاموس باور کند بدن بیش از حد گرم می شود و با ایجاد گرگرفتگی، تعریق و تعریق شبانه در تلاش برای خنک کردن بدن واکنش نشان می دهد.

سطوح انرژی در نوسان است

این نوسانات در استروژن و پروژسترون همچنین بر متابولیسم، عملکرد تیروئید و سیستم‌های انرژی تأثیر می‌گذارد که اغلب روزهای خستگی شدید و غیرقابل توضیحی را ایجاد می‌کند. این نوع خستگی با استراحت یا خواب برطرف نمی شود و باعث می شود که احساس کنید حتی کوچکترین کارها بیش از حد استرس زا و استرس زا هستند و باعث توقف زندگی روزمره شما می شوند!

عوامل زیادی در رابطه با رژیم غذایی و سبک زندگی وجود دارد مانند مصرف زیاد کافئین و الکل و کم تحرکی که می تواند این روزهای خستگی را بیشتر نمایان کند.

جایگزینی قهوه با چای گیاهی، کاهش قند و افزایش فعالیت یا شرکت در یک کلاس ورزشی منظم، همگی گام هایی در جهت درست هستند.

ویتامین های B برای نجات

اگر یک گروه از ویتامین‌ها وجود دارد که می‌تواند به شارژ و شروع مجدد انرژی شما کمک کند، آن ویتامین‌های B هستند! این ویتامین ها به عنوان کوفاکتور در واکنش های آنزیمی عمل می کنند که کربوهیدرات های غذای ما را به واحدهای انرژی به نام ATP تبدیل می کند که همه سلول های ما می توانند از آن استفاده کنند.

مشکل این است که بدن نمی تواند این ویتامین ها را ذخیره کند زیرا محلول در آب هستند بنابراین برای حفظ انرژی و متابولیسم خود نیاز به مصرف روزانه خوبی داریم!

ویتامین های B عمدتا در کربوهیدرات های پیچیده یا تصفیه نشده مانند برنج قهوه ای، نان قهوه ای، غلات کامل و حبوبات یافت می شوند. اگر تمایل به انتخاب کربوهیدرات های تصفیه شده مانند برنج سفید، ماکارونی سفید، نان سفید، کیک، بیسکویت، شیرینی و غلات صبحانه شیرین دارید، ممکن است تمام ویتامین های B مورد نیاز خود را در طول زندگی خود دریافت نکنید و در معرض خطر یائسگی قرار بگیرید. قسمت ها

ویتامین های لیپوزومی B

یکی از هوشمندانه‌ترین راه‌ها برای تقویت بدن شما، مصرف مکمل‌های حاوی فرم لیپیدی از ویتامین‌های B مانند ویتامین B کمپلکس آلترینت است.

این محصول زیست در دسترس به دلیل فرمولاسیون با کیفیت بالا، سیستم انتقال چربی پیشرفته و مواد مغذی حمایتی که با دقت انتخاب شده است، از بسیاری دیگر از محصولات استاندارد B کمپلکس پیشی می گیرد. کروم، سلنیوم و روی.

این عامل لیپیدی است که به تبدیل این ویتامین های ضروری به یک مکمل با جذب آسان و سریع کمک می کند که به سرعت و به طور موثر به سلول های خسته و پرکار بدن می رسد.

علاوه بر این، ویتامین های B برای خلق و خو، ذهن و حافظه سالم نیز مهم هستند و در دوران یائسگی نیز در معرض خطر هستند.

نوشته سوزی پری دبس

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/
رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر