روش های کنترل خشم و عصبانیت چگونه خشم خود را کنترل کنیم


خشم برای همه اتفاق می افتد، اما برای برخی افراد شدیدتر است. به حدی که باعث ایجاد مزاحمت برای اطرافیان می شود. در چنین شرایطی راه پیش روی این افراد چیست؟

راه های کنترل خشم

با شریکمان دعوا می کنیم و ناگهان عصبانی می شویم و فریاد می زنیم. ما چیزهایی به همسرمان می گوییم که بعدا نمی توانیم از آنها دفاع کنیم. همه اینها به این معنی است که وقتی عصبانی می شویم نمی توانیم خودمان را کنترل کنیم و این ریشه بسیاری از مشکلات ماست. در این مقاله از مجله دلتا عنوان کردن راه های کنترل خشم ما پرداخت می کنیم

راه های کنترل خشم

راه هایی برای کنترل این حالت وجود دارد که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.

قبل از حرف زدن فکر کن

گاهی اوقات چیزهایی را به راحتی می گوییم و زود از گفتن آنها پشیمان می شویم. نمی دانیم چه کسی ما را وادار به گفتن این سخنان کرده است. همانطور که می گوییم، ما به طور تصادفی “آمپر” اضافه کردیم. اگر به خود قول بدهیم که قبل از واکنش فکر کنیم، فکر کنیم و به خودمان زمان دهیم، اوضاع را پیچیده‌تر از آنچه که هست نمی‌کنیم.

راه های کنترل خشم

ناراحتی خود را با آرامش بیان کنید

هر زمان که به اندازه کافی آرام هستید و احساسات خود را ابراز می کنید و ناراحتی خود را بدون توهین به کسی ابراز می کنید، بهتر است با دیگران در مورد آنچه شما را آزار می دهد صحبت کنید.

تمرین کوتاه در تکنیک های کنترل خشم

فعالیت بدنی می تواند به کاهش استرس شما کمک کند. اگر احساس می کنید عصبانیت شما در حال افزایش است، با پیاده روی سریع یا دویدن به خودتان کمک کنید.

راه حل های ممکن را شناسایی کنید

بیشتر ما همیشه روی چیزی که از آن عصبانی هستیم تمرکز می کنیم. در عوض، برای مدتی روی حل مشکل تمرکز کنید. آیا از اتاق نامرتب فرزندتان ناراحت و عصبانی هستید؟ آیا باید هر شب برای شام منتظر همسرتان باشید؟ به خود یادآوری کنید که عصبانیت فقط اوضاع را بدتر می کند. راه حلی پیدا کن.

در مورد جملاتی که با “من” شروع می شوند بیشتر فکر کنید.

از عباراتی که با “من” شروع می شوند برای توضیح مشکل خود استفاده کنید. این محترمانه ترین رفتاری است که می توانید به خود نشان دهید. به جای این که بگویید «تو هیچ وقت کارهای خانه را انجام نمی دهی»، از این جمله ناراحتم که بدون کنار گذاشتن ظروف میز را ترک کردید، استفاده کنید. چگونه برای ایجاد روابط بهتر با دیگران به دیگران اعتماد کنیم؟ بازدید کنید

راه های کنترل خشم

برای رهایی از استرس از طنز استفاده کنید

هنگام برخورد با چیزی که شما را عصبانی می کند از شوخ طبعی استفاده کنید. با این حال، باید مراقب باشید که از طعنه زدن که می تواند به احساسات دیگران آسیب برساند و وضعیت را بدتر کند، خودداری کنید. یک شوخی در حین کج خلقی فضای متشنج را تا حد زیادی در هم می شکند.

تمرین مهارت های آرام سازی از تکنیک های مدیریت خشم

وقتی احساس غرق شدن می کنیم، بیایید شروع کنیم به یادگیری مهارت های آرامش بخشی برای خودمان. تمرین تنفس عمیق، گوش دادن به موسیقی، نوشتن و انجام یوگا چیزهای مثبتی برای جلوگیری از عصبانیت شدید هستند.

کمی از بحث فاصله بگیرید

به یک مکان ساکت بروید، چشمان خود را ببندید و به چیزهایی فکر کنید که شما را خوشحال می کند. شرح مفصل آنچه را که دوست دارید مرور کنید. کوهی که به دنبالش هستید چه شکلی است؟ پرندگان چه شکلی هستند؟ این تمرین می تواند به شما کمک کند در میان خشم خود آرامش پیدا کنید.

در تکنیک های کنترل خشم از دوستان کمک بگیرید

گاهی لازم است با دوستانمان صحبت کنیم و از آنها کمک بخواهیم. هیچ اشکالی ندارد که احساسات خود را بیان کنیم و با کسی در مورد وضعیت خود صحبت کنیم. عصبانیت چیزی را درست نمی کند. می دانیم که باید به زودی به خودمان کمک کنیم. بیایید با مشکلات خود مشورت کنیم و باور کنیم.

از یک متخصص کمک بگیرید

یادگیری کنترل خشم برای برخی افراد کار آسانی نیست، اما برای همه چالش برانگیز است. در مورد افرادی که نمی توانند خشم خود را کنترل کنند، کمک گرفتن از یک متخصص امری بدیهی و ضروری است.

راه های کنترل خشم

مطالعات پیشنهادی: مواد ازدواج با مرد کوچکتر از زن خوب است یا بد؟ خواندن به

برنامه را دانلود کنید