روش های کنترل قند خون ترفندهای کنترل قند خون برای کاهش قند خون


در اینجا چند راه برای کنترل قند خون آورده شده است که تکمیل آنها کمتر از ۱۵ دقیقه طول می کشد. اما به شما این امکان را می دهد که با وجود دیابت، سلامت کلی خود را با انرژی بیشتری حفظ و ارتقا دهید.

روش های کنترل قند خون

تشخیص دیابت و خودمراقبتی این افراد نقش بسیار مهمی در پیشگیری از عوارض گاه غیر قابل برگشت دیابت دارد. با اتخاذ تغییراتی در سبک زندگی که زمان زیادی را نمی گیرد، می توانید برای یک برنامه طولانی مدت برای کنترل قند خون آماده شوید. روش های کنترل قند خون در مجله دلتا بخوانید.

هر هفته تمرینات قدرتی انجام دهید

ورزش های هوازی منظم مانند پیاده روی در کنترل اضافه وزن و چاقی در بیماران دیابتی موثر است اما انجام تمرینات قدرتی برای حفظ توده عضلانی باعث کاهش مقاومت به انسولین در بیماران دیابتی می شود و در این هفته انجام آن دو تا سه بار ضروری به نظر می رسد.

راه های کنترل قند خون چیست؟

بررسی سلامت پا

دیابت می تواند به رگ های خونی آسیب برساند. این آسیب باعث تاخیر در بهبود زخم های بدن و در نهایت قطع عضو به خصوص در پاها می شود. در صورت عدم درمان، زخم های باز می تواند منجر به عفونت های جدی در بیماران دیابتی شود. به همین دلیل افراد دیابتی باید هر روز سلامت پاهای خود را بررسی کنند و در صورت بروز هرگونه بریدگی یا کبودی، اقدامات لازم را برای بهبود آن انجام دهند.

استرس را از بین ببرید

استرس و دیابت ارتباط مستقیمی با هم دارند. بنابراین، زمانی که تحت استرس فیزیکی، ذهنی و عاطفی هستید، بدن شما شروع به پمپاژ کورتیزول می کند و در نهایت سطح قند خون را افزایش می دهد. مدیریت استرس باید به طور موثر انجام شود و می تواند کمتر از ۱۰ دقیقه طول بکشد. استفاده از تکنیک های تمدد اعصاب و تمرینات تنفسی، تکنیک های تنفس عمیق و … در رفع استرس و کنترل قند خون موثر است.

پیاده روی کوتاه

فعالیت‌های هوازی مانند پیاده‌روی یکی از موثرترین راه‌ها برای کاهش قند خون است و تحقیقات نشان می‌دهد که سه پیاده‌روی ۱۵ دقیقه‌ای در روز، به‌ویژه بعد از غذا، در کنترل قند خون بسیار موثر است.

پیاده روی کوتاه یکی از راه های کنترل قند خون است

خوردن سالاد برای شام

انتخاب یک سالاد ساده برای شام در عصر و مصرف بیشتر و کمتر سبزیجات پر کالری می تواند به کاهش اضافه وزن در افراد دیابتی کمک کند. استفاده از سرکه همراه با سالاد مفید است. زیرا طبق تحقیقات منجر به کاهش قند خون می شود و بر قند خون ناشتا در افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ تاثیر مثبت دارد.

یک دفتر خاطرات غذایی داشته باشید

از دست دادن حتی ۱۰ پوند می تواند مدیریت و کنترل قند خون را بهبود بخشد. تحقیقات نشان می دهد که داشتن یک دفترچه روزانه غذایی می تواند کنترل وزن را موفق تر کند. ثبت هر وعده غذایی و نوشتن موادی که مصرف می کنید یکی از بهترین و رایگان ترین راه ها برای ردیابی کالری دریافتی در افراد مبتلا به دیابت است.

کالری شماری در دیابت

یک ناهار بسته بندی شده آماده کنید

البته رفتن به رستوران و مصرف فست فود راهی سریع برای رفع گرسنگی است. همچنین مقدار زیادی سدیم و کالری همراه با کربوهیدرات های تصفیه شده وارد بدن می کند. در عوض، بسته بندی یک ناهار سالم با محصولات تازه و غلات کامل می تواند مدیریت قند خون را برای افراد مبتلا به دیابت بسیار آسان تر کند.

قند خون را به طور منظم چک کنید

توصیه های زیادی برای این کار وجود دارد و افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ باید حداقل یک بار در روز قند خون خود را چک کنند. بهترین زمان برای این کار صبح یا زمانی است که از خواب بیدار می شوید. می توانید در مورد اینکه آیا باید قند خون خود را قبل و بعد از غذا چک کنید یا خیر، با پزشک خود مشورت کنید.

قند خون را مرتب چک کنید

نکات مطالعه: مقاله رفع یبوست با چای را بخوانید.

برنامه را دانلود کنید