رژیم خام گیاهخواری چگونه است؟ | رژیم خام گیاهخواری به مدت 15 روز


رژیم خام گیاهخواری در قرن نوزدهم بین بسیاری از مردم رایج شد و در زیر مورد بحث قرار گرفته است.

همه چیز در مورد رژیم خام گیاهخواری برای پاکسازی بدن

گیاهخواری خام رژیم جدیدی نیست ، اما در سال های اخیر محبوبیت زیادی پیدا کرده است. این برنامه رژیم غذایی که شامل قوانین این برنامه و همچنین یک برنامه غذایی خام است ، مزایای زیادی برای بدن دارد. شاید بتوان رژیم مدیترانه ای را اینگونه تصور کرد.

برخی این رژیم را برای کمک به محیط زیست و حفاظت از کره زمین انتخاب می کنند ، در حالی که برخی دیگر بر روی مزایای این رژیم تمرکز می کنند. این مزایا شامل کاهش وزن ، بهبود عملکرد قلب ، کاهش خطر ابتلا به دیابت و پاکسازی بدن است. در این مقاله با ویژگی ها ، مزایا و معایب این برنامه آشنا می شویم.برای برنامه رژیم لاغری کلیک کنید.

قوانین این رژیم غذایی

این شاخه ای از برنامه گیاهخواری است و طبق اسناد تاریخی ، از اواسط قرن نوزدهم مورد استفاده قرار گرفته است. مصرف انواع مواد غذایی با منشاء حیوانی را ممنوع می کند.

علاوه بر این ، در این برنامه غذایی ، مصرف گیاهان پخته شده ، سبزیجات و میوه ها با دمای بالای 48 درجه سانتیگراد ممنوع است. این تمرین بر اساس خوردن مقدار زیادی میوه ، سبزیجات ، آجیل ، دانه های مغذی و حبوبات است. این برنامه آشپزی از سایر روش های تهیه غذا مانند آب میوه گیری ، مخلوط کردن ، خیساندن و خشک کردن میوه ها استفاده می کند.

افرادی که از این رژیم پیروی می کنند معتقدند که غذاهای پخته دارای خواص کمتری نسبت به شکل خام آنها هستند. به همین دلیل است که مردم اغلب این برنامه را برای استفاده از مزایای رژیم غذایی سالم تر انتخاب می کنند. استفاده از مکمل های غذایی در این برنامه چندان رایج نیست.

مطالعه: استویا در رژیم کتوژنیک

فواید

این برنامه فواید زیادی برای بدن دارد. این رژیم غذایی با کاهش فشار خون می تواند خطر بیماری های قلبی و سکته را کاهش دهد.

مطالعات دانشمندان نشان داده است افرادی که از رژیم گیاهخواری پیروی می کنند 75 درصد کمتر در معرض ابتلا به فشار خون بالا و 42 درصد کمتر از سکته قلبی هستند. این رژیم همچنین خطر ابتلا به دیابت و مشکلات گوارشی را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد.

با وجود تمام مزایای فوق ، بهتر است از برنامه خام گیاهخواری زیر نظر پزشک متخصص پیروی کنید. عدم تعادل در مصرف مواد مغذی و ویتامین های لازم برای بدن می تواند تعادل آنها را مختل کرده و منجر به عوارض جدی مانند کم خونی ، پوکی استخوان و ضعف عضلانی شود. در صورت عدم رعایت برنامه استاندارد ، کمبود غذا نیز می تواند باعث ناباروری و پریودهای نامنظم شود.برنامه غذایی مناسب به شما کمک می کند تا غذاهای مفید را جذب کرده و به تناسب اندام برسید.

غذای خام گیاهی

غذاهایی که مجاز هستید در برنامه خام گیاهخواری بخورید:
• میوه های خشک ، تازه و آب میوه های طبیعی
• سبزیجات تازه و خشک
• دانه ها و مغزهای خام
• حبوبات نپخته

همچنین:

• شیر سبزیجات خام (رژیم کاهش وزن شیر)
• کره سبزیجات خام
• روغن های گیاهی
• گیاهان دریایی

شیرین کننده های گیاهی مانند پودر نارگیل خام یا عصاره افرا
ادویه ، از جمله سرکه و سس سویا
غذاهایی که در برنامه خام گیاهخواری نمی توانید بخورید:
• میوه ها ، سبزیجات ، حبوبات و دانه های پخته شده

دانه ها و آجیل بو داده
• نمک
• شکر و آرد
• آب میوه های صنعتی
• قهوه و چای

• الکل
غذاهای فرآوری شده و تنقلات مانند چیپس و دسر

بیشتر بدانید: لاغری ران و پاها

صبحانه خام گیاهخواری

صبحانه خام گیاهخواری

صبحانه در این برنامه ممکن است شامل موارد زیر باشد:
• کیک شکلاتی خام توت سیاه
• اسموتی انرژی شکلاتی
• اسموتی دانه چیا و میوه شکلاتی
• نوشیدنی زمستانی

• اسموتی میوه سبز
• پنکیک موز تازه با کره بادام
• اسموتی سبز اسپیرولینا
گیاهخواری خام و پاکسازی بدن
ناهار خام گیاهخواری

ناهار خام گیاهخواری ممکن است شامل موارد زیر باشد:

سالاد آواکادو
• پرتقال تازه با قارچ
• سوپ گلابی تازه ، نعناع و آووکادو
• سالاد رنگین کمان

• سوپ سبزیجات خام کره ای با قارچ طعم دار
• پستو ریحان و ماکارونی بادمجان

شام خام گیاهخواری

شام این برنامه ممکن است شامل موارد زیر باشد:
• رشته فرنگی بادمجان خام با سس گوجه فرنگی و ریحان
آنچوی گیاهی با سس پنیر ، سالسا و آجیل
• لازانیا بادمجان و گوجه فرنگی خام با سس پنیر و فندق
• لازانیا خام با سبزیجات طعم دار ، پستو و سس گوجه فرنگی

سم زدایی 40 روزه: رژیم سم زدایی چیست؟

با گیاهخواری خام چقدر وزن کم می کنیم؟

رژیم خام گیاهخواری در کاهش وزن و تثبیت بسیار قوی بوده است. مطالعات نشان داده است که این برنامه می تواند ذخایر چربی بدن را حدود 7 تا 9.4 درصد کاهش دهد. مطالعه اخیر روی گروهی از گیاهخواران خام 10 تا 12 کیلوگرم کاهش وزن را در 3.5 سال گزارش کرد.

در موارد زیر:

کاهش وزن 8 کیلوگرمی نیز در طول دوره هفت روزه برنامه مشاهده شد. این مطالعات همچنین نشان می دهد افرادی که بیشترین خام را در برنامه روزانه خود مصرف می کنند دارای شاخص توده بدنی پایین تری هستند. البته باید توجه داشت که میزان کاهش وزن در طول این برنامه به عوامل مختلفی از جمله فعالیت بدنی ، پارامترهای ژنتیکی و میزان متابولیسم بدن بستگی دارد.

انواع رژیم های خام گیاهخواری برای کاهش سریع وزن

انواع رژیم های خام گیاهخواری برای کاهش سریع وزن

این برنامه به معنای پیروی از عادات غذایی خاص در یک دوره زمانی است.برنامه های خام گیاهخواری معمولاً به دوره های هفت روزه ، 15 روزه ، 21 روزه و چهل روزه تقسیم می شوند. در هر یک از این دوره ها ، مردم از غذاهای با منشاء حیوانی اجتناب می کنند و در صورت امکان از غذاهای پخته خودداری می کنند.

اجتناب از پرخوری در هنگام استراحت می تواند نتیجه را بهبود بخشد و کاهش وزن را متعادل کند. از آنجا که کمبود مواد مغذی و ویتامین یک خطر معمول برای گیاهخواران است ، برنامه های خام گیاهخواری معمولاً باید زیر نظر یک متخصص دنبال شود. تحت نظارت متخصص تغذیه ، این کمبودها برطرف شده و عوارض جانبی برنامه کاهش می یابد.

اگر به این برنامه علاقه دارید اما هرگز سابقه غذای خام نداشته اید ، بهتر است دوره های کوتاه مدت را زیر نظر متخصص شروع کنید و به تدریج دوره های کاهش وزن خود را گسترش دهید.

غذای خام به مدت 40 روز

40 روز رژیم خام

راههای زیادی برای دسترسی به غذای خام و پیروی از این برنامه در چهل روز وجود دارد. سه روش اصلی عبارتند از:

40 روز غذای خام – 50٪ غذای خام: پیروی از برنامه غذایی خام در ابتدا برای بسیاری از افراد دشوار است. یک راه آسان برای شروع این برنامه این است که 50 درصد حجم غذای روزانه خود را به غذاهای خامه ای تبدیل کنید. در این استراتژی ، می توانید همه محصولات حیوانی را از برنامه خود حذف کرده و 50 درصد از مصرف روزانه غذای خود را به مواد اولیه اختصاص دهید.

برای تبدیل رژیم غذایی خود به 100 رژیم خام گیاهخواری ، بهتر است با مراحل کوچکتر شروع کنید تا بدن خود را به رژیم جدید عادت دهید و از شوک یا مشکلات گوارشی جلوگیری کنید. روش 50-50 را می توان به دو طریق اجرا کرد: 50٪ خام گیاهخواری و 50٪ غذای فرآوری شده.

این استراتژی توصیه نمی شود زیرا مواد فرآوری شده مانند چیپس و دسرها ارزش غذایی زیادی ندارند اما کالری زیادی به بدن شما می افزایند. این می تواند روند کاهش وزن را پیچیده کند. روش دوم 50 درصد گیاه خواری خام و 50 درصد مصرف غذای سالم پخته شده است. استراتژی دوم انتخاب سالم تری است که از این برنامه پیروی کنید و به تدریج عادات غذایی خود را تغییر دهید.

در موارد زیر:

این برنامه 40 روزه – 80 food غذای خام: این استراتژی می تواند گام دوم در تبدیل عادات غذایی به گیاهخواری خام باشد. بدیهی است که پیروی از این روش می تواند فواید زیادی برای بدن داشته و سرعت کاهش وزن را تسریع کند ، اما بهتر است به 20 درصد باقیمانده این برنامه توجه شود.

انتخاب غذاهای سالم پخته شده در این بخش مهم است زیرا می تواند سیستم ایمنی بدن شما را تقویت کرده و از ورود کالری و سموم اضافی به بدن جلوگیری کند.

برنامه غذای خام 40 روزه – 100٪ غذای خام: در این روش ، تمام غذاهای پخته شده از رژیم غذایی حذف می شوند. اگر پیروی از چنین رژیمی برای 40 روز برای شما دشوار است ، می توانید از دوره های رژیم کوتاهتر یا روشهای 50-50 و 20-20-80 استفاده کنید تا بدن خود را به عدم خوردن غذاهای پخته عادت دهید.

در زیر ما 100 درصد غذای خام 100 روزه را بررسی می کنیم:

روز 1 – صبحانه: اسموتی سبز ؛ ناهار: سالاد و یک فنجان سوپ خام ؛ شام: یک همبرگر سبزیجات خام پیچیده در کاهو ؛ دسر: پودینگ خام چیا

روز دوم – صبحانه: بلغور جو دوسر خام ؛ ناهار: سبزیجات و میوه ها با سس ؛ شام: پاستا و سالاد آلفردو خام ؛ دسر: چیز کیک خام است

روز 3 – صبحانه: گرانولای خام ؛ ناهار: سوپ خام و ساندویچ ؛ شام: سالاد بزرگ ؛ دسر: کیک خام

روز 4 – صبحانه: اسموتی سبز ؛ ناهار: ماکارونی با سس پستو خام ؛ شام: ماکارونی خام با پنیر و سالاد ؛ دسر: سالاد میوه

روز 5 – صبحانه: اسموتی میوه ای ؛ ناهار: سالاد بزرگ با سوپ خام ؛ کتلت و سالاد سبزیجات خام ؛ دسر: اسموتی توت فرنگی

روز 6 – صبحانه: بلغور جو دوسر خام ؛ ناهار: سالاد بزرگ ؛ شام: ساندویچ تاکو ؛ دسر: کیک خام

روز 7 – صبحانه: سالاد صبحانه ؛ ناهار: کتلت سبزیجات خام با سالاد ؛ شام: ماکارونی خام با سس آلفردو ؛ دسر: پودینگ خام چیا

روز 8 – صبحانه: اسموتی سبز ؛ ناهار: سبزیجات با سس مخصوص ؛ شام: لازانیا خام ؛ دسر: سالاد میوه

روز 9 – صبحانه: پنکیک خام ؛ ناهار: ماکارونی خام با سس پستو ؛ شام: ماکارونی خام با پنیر و سالاد ؛ دسر: کیک شکلاتی خام

روز دهم – صبحانه: املت خام ؛ ناهار: سالاد ؛ شام: پیتزای خام ؛ دسر: چیز کیک خام است
گیاهخواری خام و پاکسازی بدن

غذای خام به مدت 15 روز

15 روز رژیم خام

یک برنامه غذایی 15 روزه خام می تواند در مدت کوتاهی اثرات مثبت زیادی بر بدن شما بگذارد. این برنامه می تواند سیستم ایمنی بدن شما را تقویت کند ، خواب شما را تنظیم کند ، سموم را از بدن خارج کرده و بین 3 تا 6 کیلوگرم وزن کم کند. شما می توانید این برنامه را به عنوان 50-50 ، 20-80 یا 100 food غذای خام دنبال کنید.

21 روز گیاهخوار خام

یکی از استراتژی های رایج در کاهش وزن و پاکسازی بدن ، رعایت یک برنامه 21 روزه و یک دوره استراحت 7 روزه است. این دوره از این برنامه ، مانند نمونه هایی که تاکنون بررسی شده است ، می تواند در مدت زمان کوتاهی تأثیرات مثبت زیادی بر بدن شما بگذارد.

در یک دوره 21 روزه ، می توانید سموم را از بدن خود خارج کرده ، احساس سبکی و نشاط کنید و حدود 4-6 کیلو وزن کم کنید. شما همچنین می توانید این دوره گیاه خواری خام را با 100 or یا غذای پخته طبق آنچه در قسمت های قبل ذکر شد دنبال کنید.

خلاصه مقاله

این برنامه یک برنامه آشپزی نوظهور نیست ، اما در سالهای اخیر بسیار مورد توجه قرار گرفته است. در یک دوره از این برنامه ، مردم از مصرف غذاهای با منشاء حیوانی و همچنین غذاهای پخته خودداری می کنند. این عمل بر اساس مصرف سبزیجات ، میوه ها و حبوبات خام است. این رژیم غذایی می تواند به کاهش سریع وزن ، دفع سموم از بدن ، بهبود سیستم قلبی عروقی ، تقویت سیستم گوارش و کاهش خطر ابتلا به دیابت کمک کند.

دیدگاهتان را بنویسید