رژیم درمانی دکتر انوشه متخصص تغذیه مناسب افراد شاغل


بسیاری از افراد شاغل در طول ساعات کاری به رژیم غذایی خود توجه نمی کنند. در بیشتر موارد ، یکی از وعده های غذایی حذف می شود یا غذا در زمان های غیر معمول خورده می شود. به عنوان مثال ، صبحانه در زمان غیر معمول با همکاران خورده می شود یا ناهار کنار گذاشته می شود. پس از اتمام کار در دفتر و هنگامی که فرد به خانه برمی گردد ، عصرانه ناهار خود را می خورد. غذای اضافی در یک وعده غذایی اتفاق می افتد و همچنین شما وعده غذایی نمی خورید و غذا دریافت نمی کنید. یک میان وعده می تواند منجر به پرخوری در عصر یا شب شود. عدم تحرک پس از بازگشت به خانه و نداشتن زمان کافی برای هضم غذای خورده شده باعث چاقی و سایر عوارض می شود.

تحقیقات نشان داده است که افراد شاغل زمان کمتری برای غذا دارند. بسیاری از کارکنان و مدیران غذا را فراموش می کنند یا زمان کافی برای خوردن ندارند. هر کس باید متناسب با کار خود رژیم غذایی مناسبی داشته باشد و مهمترین چیز این است که به طور منظم غذا بخوریم و از اختلالات خوردن اجتناب کنیم. البته افراد کم تحرک و کسانی که پشت میز می نشینند ، زیرا کالری کمتری مصرف می کنند ، باید میزان انرژی مصرفی روزانه خود را کاهش دهند. آنها همچنین باید از غذاهای پرکالری ، چرب و شیرین که به وفور در ادارات و شرکت ها مصرف می شود ، پرهیز کنند. از میوه ها و سبزیجات بیشتر خودداری و مصرف کنید. در حالی که به بدن کمک می کند کالری کمتری بسوزاند ، تحرک دستگاه گوارش را بهبود می بخشد و از یبوست به دلیل نشستن زیاد و یک شیوه زندگی بی تحرک جلوگیری می کند. نوشیدن آب کافی و ورزش روزانه نیز برای کارکنان بسیار مهم است.

کسانی که کار بدنی انجام می دهند و فعالیت بدنی بیشتری دارند باید بسته به نوع فعالیت خود کالری بیشتری دریافت کنند و بهتر است این میزان کالری متعادل و توسط همه گروه های غذایی باشد تا بتواند انرژی کافی ، مواد مغذی ، ویتامین ها و مواد معدنی کافی را داشته باشد. به برای تأمین جسم. مصرف لبنیات و دریافت مقدار کافی ویتامین D برای سلامت و سلامت استخوان ها بسیار مهم است.

در کسانی که کار شبانه و شیفت شب انجام می دهند ، تعادل رژیم غذایی به دلیل اختلال در ساعت بیولوژیکی مختل می شود. اگر این افراد نتوانند وعده غذایی معمول را با سه وعده غذایی حفظ کنند ، باید وعده های غذایی را به زمان های C ، B و A تقسیم کرده و بر اساس آن نظم جدیدی ایجاد کنند.

کارکنان باید به طور کلی از غذاهای چرب و شیرین پرهیز کنند ، میوه و سبزیجات بیشتری بخورند و به آرامی غذا بخورند تا از سوء هاضمه جلوگیری شود و از خوردن تصادفی خودداری کنند و حداقل 30 دقیقه وقت صرف غذا کنند.

دیدگاهتان را بنویسید