رژیم ضد التهابی

آنچه می خورید را حس می کنید

چشم اکثر مردم با دیدن کلمه “رژیم غذایی” خیره می شود و صادقانه بگویم که این کلمه در همه جا وجود دارد. تقریباً هر مجله ای که در این راهرو قرار دارد، یک عنوان مرتبط با تغذیه دارد، و هر ماه برخی از معلمان تغذیه رژیم غذایی “جدید” را برای این سنین منتشر می کنند. این پرخوری بی‌سابقه باعث می‌شود که بسیاری از افراد اصلاً نسبت به رژیم‌های غذایی حساس شوند.

با بیمارانم سعی می کنم کلمه ۴ حرفی را از مکالمه خود دور نگه دارم و در عوض از آن به عنوان “برنامه تغذیه” یاد کنم. زیرا باور کنید یا نه، آنچه می خورید را حس می کنید! و اگر هدف اصلی شما فقط این است که احساس بهتری داشته باشید (و چرا نباید اینطور باشد)، پس باید به انواع غذاهایی که می خورید فکر کنید.

التهاب: روش بدن شما برای گفتن “بس کن!”

ضرب المثل قدیمی می گوید: “شما همان چیزی هستید که می خورید”، اما واقعاً و به احتمال زیاد، شما در واقع هر لقمه ای را که می خورید در هر قسمت از بدن خود احساس می کنید. برخی غذاها می توانند باعث ایجاد یک واکنش التهابی در بدن شما شوند که در همه جا ظاهر می شود اما قطعاً در مفاصل شما.

رژیم غذایی و آرتریت

آرتریت علت اصلی ناتوانی در ایالات متحده است. طبق برآوردهای سالانه، حدود ۴۶ میلیون بزرگسال ایالات متحده (تقریباً ۱ در ۵) آرتریت تشخیص داده شده توسط پزشک را گزارش می کنند. با افزایش سن جمعیت ایالات متحده، انتظار می رود این اعداد به شدت افزایش یابد. در واقع، پیش‌بینی می‌شود که تعداد بزرگسالان مبتلا به آرتریت تشخیص داده شده توسط پزشک تا سال ۲۰۳۰ به ۶۷ میلیون نفر افزایش یابد. علائم شایع شامل درد، درد، سفتی و تورم در داخل یا اطراف مفاصل است.

آرتریت همه چیز در مورد التهاب در بافت مفصل است. زندگی با آن می تواند بسیار چالش برانگیز باشد، و یافتن کوکتل مناسب از داروهای ضد التهاب نیز می تواند دشوار باشد. یکی از کارهایی که واقعاً می توانید برای کمک به مدیریت درد انجام دهید، حذف برخی از غذاهایی است که می توانند پاسخ التهابی بدن شما را افزایش دهند.

غذاهایی که می توانند آرتریت را بدتر کنند و باید به حداقل برسند عبارتند از:

• غذاهای سرشار از چربی اشباع شده مانند محصولات لبنی، گوشت قرمز و غذاهای پخته شده

• قهوه

• غذاهای قندی

• غلات تصفیه شده مانند ماکارونی، برنج سفید و نان سفید

• غذای تصفیه شده یا فرآوری شده (اگر در جعبه یا قوطی باشد، تصفیه شده است)

• الکل

غذاهایی که به کاهش التهاب در بدن کمک می کنند عبارتند از:

• سبزیجات و میوه های خاص

• غلات کامل مانند برنج قهوه ای و بلغور گندم

• منابع اسیدهای چرب امگا ۳ مانند ماهی های چرب مانند ماهی آزاد، مکمل های روغن ماهی و گردو

• منابع پروتئین بدون چربی مانند مرغ، بوقلمون یا لوبیا

• چای سبز

رژیم غذایی و آرتروز

استئوآرتریت تخریب تدریجی سطوح مفصلی است که در اثر استفاده بیش از حد و ترمیم ناکافی ایجاد می شود. با گذشت زمان، غضروف به حدی ساییده می شود که نازک می شود. علائم شامل درد، سفتی و تورم در نواحی کلیدی مفصل مانند لگن، زانو و دست است.

اگرچه استئوآرتریت یک بیماری التهابی نیست، یک برنامه غذایی خوب کلیدی برای جلوگیری از این وضعیت دردناک است.

حفظ وزن نه تنها برای عزت نفس و سلامت شما مفید است، بلکه برای مفاصل شما نیز مفید است! تحقیقات بالینی نشان داده است افرادی که ۲۰ درصد یا بیشتر از وزن طبیعی بدنشان بیشتر است، مشکلات بیشتری با آرتروز دارند. مفاصل تحمل کننده وزن بیشتر تحت تأثیر وزن اضافی قرار می گیرند، به ویژه زانوها، باسن، مچ پا و ستون فقرات. متأسفانه، زمانی که درد مفاصل شروع می شود، منجر به یک زندگی بی تحرک می شود که به معنای افزایش وزن بیشتر است که فشار بیشتری بر مفاصل وارد می کند. این یک حلقه عذاب است. یک برنامه تغذیه کاهش وزن ممکن است در این شرایط مناسب باشد.

وقتی تغذیه نمی تواند همه چیز را حل کند

همانطور که قبلا ذکر شد، برخی از اشکال آرتریت لزوماً به غذاها یا داروهای ضد التهاب پاسخ نمی دهند. در حالی که تناسب اندام می تواند به حفظ وزن از مفاصل شما کمک کند، گاهی اوقات آنها فقط فرسوده می شوند و شما نیاز به تقویت اضافی از بیرون دارید!

کمک بیرونی!

پرولوتراپی: این درمان منحصربفرد با وجود بیش از ۵۰ سال قدمت، اخیراً به دلیل موفقیت آمیز بودن مورد توجه بیشتری قرار گرفته است. پرولوتراپی به دو صورت عمل می کند:

• در کوتاه مدت: پرولوتراپی رباط های اطراف مفصل را سفت می کند که به تسکین فوری درد کمک می کند.

• طولانی مدت: پرولوتراپی رشد بافت در ناحیه آسیب دیده را تحریک می کند و در طول زمان آن را قوی تر و زنده تر می کند.

پرولوتراپی بدن را تحریک می کند تا به طور طبیعی کاری را که در هنگام آسیب انجام می دهد انجام دهد: رشد بافت رباط یا تاندون سالم، قوی، انعطاف پذیر. متأسفانه بدن ما همیشه آنطور که باید پاسخ نمی دهد و برای انجام کار به محرک های اضافی نیاز دارد. پرولوتراپی آن انگیزه یا تشویق اضافی در سطح سلولی است.

درمان پی آر پی: درمان تزریق پلاسمای غنی از پلاکت، اگرچه جدید نیست، اخیراً به عنوان تکنیکی مناسب برای تسکین درد و دستیابی به نتایج بهتر در بهبود تاندون‌ها و رباط‌های آسیب‌دیده و تحت فشار بیش از حد مورد توجه قرار گرفته است. یک پزشک حاذق و آموزش دیده پلاکت ها (عوامل رشد) خود را از خون شما به ناحیه آسیب دیده تزریق می کند که روند بهبودی را تحریک می کند و به نوبه خود باعث کاهش درد در آن ناحیه می شود.

شما آنچه را که می خورید احساس می کنید و با خوردن غذاهای کمتر و غنی شده از نظر مغذی قطعا خود را در مسیری قرار خواهید داد که احساس بسیار بسیار بهتری داشته باشید.

آیا از درد مزمن مفاصل و تاندون رنج می برید و دوست دارید در مورد پرولوتراپی و تزریق PRP بیشتر بدانید؟

https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر

رژیم لاغری سریع