رژیم غذایی برای کبد چرب | درمان خانگی کبد چرب


کبد چرب یکی از شایع ترین بیماری های قرن 21 است. شیوه زندگی معمول و رژیم غذایی ما باعث ایجاد چربی اضافی در کبد می شود. به همین دلیل ، ما در اکثر مردم جهان شاهد بیماری کبد چرب غیر الکلی و همچنین بیماری کبد چرب الکلی هستیم. کبد چرب یک بیماری خاموش و بسیار خطرناک است. با این حال ، به راحتی قابل درمان است زیرا عوارض جانبی خطرناکی دارد. برخی از افراد برای درمان کبد چرب به پزشک مراجعه می کنند. اما می توانید از رژیم غذایی ساده و م effectiveثر برای درمان بیماری کبد چرب نیز استفاده کنید. امروز ما در مورد بیماری کبد چرب صحبت خواهیم کرد.

رژیم غذایی برای کبد چرب

رژیم غذایی برای کبد چرب

همانطور که عادات بد و شیوه زندگی بد می تواند باعث کبد چرب شود ، ما نیز می توانیم با تغییر این عادات ، کبد چرب را بهبود بخشیم. همه ما آن چیزی هستیم که می خواهیم. اگر چربی بیش از حد دارید ، بیش از حد چربی مصرف می کنید. در عین حال ، افرادی که بدن سالم و متناسب دارند شیوه زندگی و عادات غذایی خود را نشان می دهند. جالب است بدانید که به گفته متخصصان تغذیه ، شما تنها با کاهش وزن 5 تا 10 درصد می توانید کبد چرب را به شدت بهبود بخشید. به عبارت دیگر ، می توان گفت رژیم کاهش وزن می تواند به کبد چرب نیز کمک کند. بنابراین ، رژیم کبد چرب می تواند بسیار شبیه رژیم کاهش وزن باشد. با این حال ، مواردی وجود دارد که باید در رژیم غذایی خود رعایت کنید تا به درمان سریعتر بیماری کبد چرب کمک کنید.

رژیم غذایی برای کبد چرب

از امگا 3 غافل نشوید

امگا 3 در واقع روغن جگر ماهی است. این ماده تأثیر زیادی بر عملکرد بدن دارد. با این حال ، در دسته روغنهای مفید قرار می گیرد. افراد مبتلا به کبد چرب احساس می کنند که باید از خوردن هرگونه چربی خودداری کنند. با این حال ، مصرف چربی های مفید مانند امگا 3 می تواند به درمان کبد چرب کمک کند. به گفته متخصصان تغذیه ، افراد مبتلا به بیماری کبد چرب باید حداقل 1 گرم مکمل امگا 3 در روز مصرف کنند. خوشبختانه ، مکمل های امگا 3 در داروخانه ها موجود است. با این حال ، می توانید از گردو ، شاهدانه ، دانه کتان و روغن زیتون به عنوان منابع امگا 3 استفاده کنید.

چربی های اشباع و ترانس را کاهش دهید

انواع مختلفی از روغن وجود دارد. برخی اشباع شده و برخی دیگر اشباع نشده. چربی های اشباع شده چربی های بد محسوب می شوند. این چربی ها کلسترول LDL را افزایش می دهند. این کلسترول در عروق قلب تجمع کرده و باعث حمله قلبی می شود. روغن های سرخ کردنی ، چربی ها و روغن هایی که در غذاها استفاده می کنید بخشی از چربی های اشباع و ترانس هستند. همچنین در مقادیر کمی در گوشت قرمز ، محصولات لبنی و برخی آجیل های چرب یافت می شود. می توانید چربی های ترانس را با چربی های ترانس جایگزین کنید. همچنین بهتر است از روغن زیتون و کنجد برای پخت و پز استفاده کنید. استفاده از روغن زیتون و کنجد را برای پخت و پز یا سرخ کردن فراموش نکنید. این روغن ها دارای چربی های مضر بسیار کمی هستند و می توانند تا حد زیادی در درمان کبد چرب شما موثر باشند.

رژیم غذایی برای کبد چرب

مصرف قند و فروکتوز را محدود کنید

برای درمان کبد چرب ، باید مصرف کربوهیدرات ، قند و به ویژه فروکتوز را محدود کنید. کربوهیدراتها نیز در کبد به قند تبدیل می شوند. اما مصرف مستقیم شکر تأثیر مخربی بر کبد شما خواهد داشت. انواع مختلفی از شکر در طبیعت وجود دارد. یکی از آنها فروکتوز است. شما می توانید انواع نوشابه ها ، دسرها ، نان ها ، غلات ، غذاهای منجمد ، چاشنی ها ، سس ها و آب میوه های بسته بندی شده را در مقدار زیادی از این قند در شهر ذرت پیدا کنید. فروکتوز برای کبد بسیار مضر است. به همین دلیل است که شما باید فروکتوز را در رژیم غذایی کبد چرب حذف کنید.

بنابراین ، دوستان و رفقای عزیز هراز ، نظر شما در مورد رژیم کبد چرب چیست؟ آیا فکر می کنید رژیم غذایی می تواند این بیماری را درمان کند؟ یا باید از مواد شیمیایی استفاده کنیم؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید. منتظر نظرات شما دوستان عزیز هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید