رژیم ماست برای کاهش وزن ؛ 3 تأثیر ماست بر رژیم کاهش وزن


رژیم غذایی ما یکی از راه ها است. کاهش وزن علاوه بر کاهش وزن ، که فواید سلامتی چند وجود دارد. ماست به عنوان یک محصول لبنی ، برای یک نفر غذای آشغال، صبحانه یا غذا با ادویه در سراسر جهان محبوب است.

برای ماست سلامت اسکلتی بدن و دستگاه گوارش مفید است ، و برخی افراد ادعا می کنند که بر کاهش وزن نیز تأثیر می گذارد. حتی چند رژیم غذایی وجود دارد که از ماست استفاده می کنند و ادعا می کنند منجر به کاهش وزن می شوند.

شگفت آور است که بدانید چنین رژیم هایی هنوز مورد توجه هستند. در ادامه این مقاله ، ما همه چیز لازم در مورد رژیم غذایی و تاثیر آن بر کاهش وزن را به شما خواهیم گفت.

ارزش غذایی ماست در رژیم کاهش وزن

ارزش غذایی (در 100 گرم) ماست کم چرب ماست پر چرب
کالری 63 کالری 61 کالری
روغن 1.55 گرم 3.25 گرم
کربوهیدرات 7.04 گرم 4.66 گرم
پروتئین 5.25 گرم 3.47 گرم

تاثیرات مختلف ماست بر کاهش وزن

در رژیم ماست ، منوی غذا با توجه به میزان مصرف ماست تنظیم می شود. چندین نظریه وجود دارد که از تأثیر ماست بر کاهش وزن حمایت می کند.

1. تأثیر کلسیم بر کاهش وزن

یکی از مواد مغذی ماست که در رژیم ماست مورد بحث قرار گرفته است ، کلسیم است. ماست ما منبع عالی کلسیم هر لیوان 23 درصد از نیاز روزانه بدن به کلسیم را تامین می کند.

کلسیم یک ماده معدنی عالی است برای سلامت استخوان ضروری است تاثیر آن بر کاهش وزن همیشه مورد تحقیق قرار گرفته است. طبق مطالعات انجام شده ، کلسیم زیاد در خون باعث کاهش رشد سلول های چربی می شود. مطالعات روی حیوانات نشان می دهد که کاهش توده چربی بدن و کاهش وزن با مصرف مکمل های کلسیم ایجاد می شود. (منبع)

تاثیر ماست بر کاهش وزن

در مطالعات انجام شده بر روی 4733 نفر ، مکمل کلسیم منجر به افزایش وزن کمتر در افراد در سنین مختلف با توده بدن متعادل شد. در این مطالعه ، افرادی که مکمل کلسیم مصرف کردند ، 1 کیلوگرم وزن کمتری نسبت به سایر افراد داشتند.

زنان یائسه در رژیم غذایی ما با مصرف کلسیم ، کاهش وزن و سوزاندن چربی در کودکان به دیابت نوع 2 مبتلا می شوند. با این حال ، تحقیقات بیشتری در مورد تأثیر کلسیم موجود در ماست بر کاهش وزن مورد نیاز است.

2. تأثیر پروتئین رژیم غذایی ماست بر کاهش وزن

ماست منبع خوبی از پروتئین است. مصرف پروتئین در کاهش وزن و لاغری تاثیرات زیادی دارد.

تنظیم هورمون های گرسنگی

خوردن پروتئین بیشتر سطح هورمون های سرکوب کننده اشتها را افزایش می دهد. همچنین سطح گرلین (هورمون اشتها) را کاهش می دهد.

متابولیسم را تسریع کنید

در رژیم ماست ، بدن پروتئین بیشتری دریافت می کند. در نتیجه مکمل های پروتئینی بیشتری مصرف کنید متابولیسم اشانجامد. رژیم های سرشار از پروتئین مانند ماست متابولیسم بدن را افزایش داده و به بدن کمک می کند تا کالری بیشتری بسوزاند.

احساس شکم پر و پر

شاید یکی از دلایلی که رژیم ماست ما بسیار خوب است این است که حاوی پروتئین است. چون پروتئین احساس شکم پر و پر او همچنین رهبری خواهد کرد. در نتیجه از پرخوری و حتی پرخوری به دلیل گرسنگی جلوگیری می کند.

در محافظت از ماهیچه ها در طول روند کاهش وزن م effectiveثر است.

در طول رژیم کم کالری و کم چرب ، مصرف زیاد پروتئین به حفظ بافت ماهیچه ای و کاهش چربی کمک می کند. به خصوص اگر تمرینات با وزنه در طول این رژیم انجام شود.

رژیم کاهش وزن ما

در 245 گرم ماست معمولی 8 گرم پروتئین و در ماست یونانی 22 گرم پروتئین وجود دارد. با این حال ، نه تنها محصولات لبنی حاوی پروتئین ، بلکه منابع غذایی مانند گوشت قرمز ، مرغ ، ماهی و سویا نیز باید در رژیم غذایی متنوعی گنجانده شوند.

3. پروبیوتیک ها در ماست

ماست منبع عالی پروبیوتیک است که باید در بدن به عنوان باکتری مفید برای سلامت روده وجود داشته باشد.

در حالی که تحقیقات کمی در مورد استفاده و کاهش وزن پروبیوتیک ها انجام شده است ، مطالعات اولیه بر روی پروبیوتیک های حاوی باکتری لاکتوباسیلوس ، که در ماست به وفور یافت می شود ، نشان داده است که آنها در کاهش وزن و کاهش چربی شکم موثر هستند.

در یک مطالعه 43 روزه ، 28 فرد بزرگسال دارای اضافه وزن روزانه 100 گرم ماست کامل مصرف کردند ، ماست بدون چربی بیشتر از ماست پروبیوتیک. این بدان معناست که رژیم ماست ما پروبیوتیک های بیشتری در اختیار بدن قرار می دهد.

  • ماست منبع خوبی از کلسیم ، پروتئین و پروبیوتیک است. پروتئین آن به روند کاهش وزن کمک می کند ، اما تحقیقات بیشتری در مورد تأثیر کلسیم و پروبیوتیک ها بر کاهش وزن مورد نیاز است.

آیا رژیم ماست در کاهش وزن موثر است؟

بر اساس مطالعات انجام شده ، افرادی که در رژیم غذایی روزانه خود ماست مصرف می کنند ، بیشتر احتمال دارد. اضافه وزن و چاقی کمتر وجود دارد.

بر اساس یک مطالعه ، کسانی که حداقل سه بار در هفته ماست می خوردند ، وزن کمتری نسبت به افرادی که هفته ای یک بار ماست می خوردند ، اضافه کردند.

با وجود این تحقیقات ، هیچ دلیلی برای پیروی از رژیم ماست برای کاهش وزن وجود ندارد. با این حال ، اثرات سلامتی ماست در روند کاهش وزن را نمی توان نادیده گرفت. در طول بهتر فرایند کاهش وزن با این حال ، نباید از آن به عنوان تنها غذای کاهش وزن در رژیم غذایی استفاده کرد.

چقدر ماست باید در رژیم غذایی باشد؟

با وجود فواید زیاد ماست ، باید از رژیم غذایی کاهش وزن به جای غذاهای مضر استفاده کرد تا از پرخوری و پرخوری جلوگیری شود. اما برخی از محصولات ماست کاملاً سالم نیستند.

برخی از انواع ماست از مارک های مختلف ممکن است حاوی شکر ، چربی اشباع و چربی های مضر باشد. اینها می توانند شما را در معرض بیماری های قلبی ، دیابت نوع 2 و افزایش وزن قرار دهند.

بنابراین ، بهتر است ماست را در رژیم غذایی به میزان متعادل اضافه کنید. قبل از خرید حتما به برچسب روی بسته توجه کنید تا میزان قند ، سدیم ، چربی و کلسترول را بدانید. ترجیحاً یکی از این اجزا را با حداقل یا صفر انتخاب کنید.

نقاط پایانی

رژیم ماست به تنهایی نمی تواند یک روند کاهش وزن باشد. اما برای نتایج بهتر می توانید از ماست در رژیم کاهش وزن خود استفاده کنید. از ماست برای تهیه اسموتی های لاغری و رژیم غذایی و به عنوان یک میان وعده عالی برای جلوگیری از خوردن غذاهای مضر در هنگام دریافت مواد مغذی آنها استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید