علت خارش اسکار بارداری چیست و چگونه از آن پیشگیری کنیم؟ – نیکان سه فایل


راه های درمان خارش پوست در بارداری خارش شکم در بارداری خارش شکم در بارداری

خارش پوست شکم در دوران بارداری

علل و روش های تسکین و درمان خارش پوست در دوران بارداری

بزرگ شدن ناگهانی شکم در دوران بارداری می تواند باعث کشیدگی شدید پوست و ایجاد ترک در پوست در دوران بارداری شود که می تواند منجر به خارش شود.

خارش پوست در دوران بارداری این تجربه ای است که اکثر زنان باردار تجربه می کنند. علت اصلی خارش پوست در دوران بارداری بزرگ شدن شکم و کشیده شدن پوست شکم است که در بیش از نیمی از زنان باعث پارگی پوست یا بارداری می شود.

تغییرات شدید هورمونی در دوران بارداری و نفخ یا چاقی می تواند باعث بثورات پوستی و خارش شود.

معمولا در اواخر بارداری با بزرگ شدن شکم و افزایش وزن ناگهانی، پوست کشیده می شود و در دوران بارداری دچار خارش می شوید.

خارش اسکار بارداری این عمدتا به دلیل سفت شدن بیش از حد پوست در اطراف شکم است.

هورمون های بارداری نیز در این زمینه تا حدودی موثر هستند. با افزایش سطح استروژن در خون، برخی از زنان دچار قرمزی و خارش در کف و کف پا می شوند که با تولد نوزاد برطرف می شود.

خشکی پوست، اگزما یا آلرژی غذایی در دوران بارداری نیز می تواند باعث خارش شدید شود. برای از بین بردن این خارش ها از دوش آب گرم با ید خودداری کنید تا از خشکی و خارش پوست جلوگیری کنید.

خارش اسکار بارداری، اسکار بارداری، از بین بردن اسکار بارداری

جلوگیری از خارش اسکارهای بارداری

پیشگیری از خارش ریپ جنین

برای جلوگیری از خارش در دوران بارداری، می توانید دو بار در روز از کرم ها و لوسیون های بدن روی شکم استفاده کرده و ماساژ دهید.

نرم و چرب نگه داشتن پوست شکم می تواند خارش را با استفاده از روغن های گیاهی مانند روغن زیتون، روغن بچه و غیره کاهش دهد.

از حمام کردن در آب داغ و ماندن طولانی مدت در حمام خودداری کنید تا چربی طبیعی پوست کمتر از بین برود.

از شستن پوست با یک پاک کننده قوی خودداری کنید و سعی کنید از یک پاک کننده ملایم برای شستن پوست در حمام استفاده کنید.

پیشگیری از خارش حلقه بارداری، علل ریپ بارداری، پیشگیری از پارگی بارداری

به دلیل خارش بارداری

علت پارگی بارداری

هیچ کس نمی داند چرا اکثر زنان سقط جنین می کنند، اما دیگران این کار را نمی کنند.

تغییرات شدید هورمونی و بزرگ شدن ناگهانی شکم از مهم ترین علل این عارضه است.

برخی از خانم ها بارداری را در ماه های آخر بارداری تجربه می کنند که جنین به سرعت در حال رشد است و پوست شکم بیرون کشیده می شود که اغلب با خارش همراه است.

فشارهای بارداری گاهی به دلیل افزایش وزن در ران ها و بازوها علاوه بر شکم ایجاد می شود.

ترک های پوست در ابتدا به رنگ صورتی یا قرمز روشن ظاهر می شوند که ممکن است در این مرحله با خارش همراه باشد و پس از مدتی و تثبیت، سفید شده و برای همیشه به همان صورت باقی می مانند.

از آنجایی که ظرفیت پوست محدود است و زمان کافی برای بازسازی وجود ندارد، با رشد جنین، علاوه بر لایه بیرونی پوست، لایه‌های زیرین نیز تحت تاثیر کشش قرار می‌گیرند و ترک‌هایی در آن‌ها ایجاد می‌شود و برخی نیز دچار ترک می‌شوند. کشش لایه سطحی و لایه میانی.

پیشگیری از پارگی بارداری

بهترین راه برای جلوگیری از خارش بارداری، تقویت پوست با کمک کلاژن سازی، آبرسانی عمیق و تغذیه با استفاده از روغن ها و لوسیون ها برای آبرسانی سطحی است.دلیل آن جلوگیری از ایجاد ترک و به حداقل رساندن آن است.

اما زمانی که در دوران بارداری ترک هایی روی پوست ایجاد می شود، ابتدا فرآیند کشیدن پوست و سپس ترمیم و ترمیم پوست آسیب دیده با خارش همراه خواهد بود.

ورزش منظم: ورزش منظم جریان خون را در پوست افزایش می دهد و از اضافه وزن در دوران بارداری جلوگیری می کند و به کاهش خطر پارگی پوست در دوران بارداری کمک می کند. وقتی سریع وزن اضافه می کنید، خطوط روی پوست ظاهر می شوند. اگر با ورزش و پیروی از دستورات پزشک به تدریج وزن اضافه کنید، کمتر دچار بثورات پوستی و خارش معده خواهید شد.

لایه برداری پوست: با استفاده از لیفت خشک یا کیسه یا برس، جریان خون را در پوست افزایش دهید تا خطر پارگی پوست را کاهش دهید.

تغذیه سالم: تامین مواد مغذی برای پوست از طریق رژیم غذایی، خاصیت ارتجاعی پوست را افزایش می دهد و از ایجاد جوش های پوستی جلوگیری می کند.

از مرطوب کننده استفاده کنید: پوست شکم، بینی و ران ها را همیشه مرطوب نگه دارید، مخصوصا بعد از حمام، حتما از لوسیون بدن استفاده کنید و روزی دو بار از لوسیون بدن روی شکم، بینی و ران ها استفاده کنید، امتحان کنید.

غذاهای زیر را در رژیم غذایی خود بگنجانید.

– غذاهای غنی از آنتی اکسیدان برای تغذیه بهتر پوست: اسفناج، زغال اخته، توت فرنگی و سایر میوه ها و سبزیجات.

غذاهای غنی از ویتامین E برای محافظت از سلول های پوست: آجیل، آجیل، آووکادو، بروکلی

– غذاهای غنی از ویتامین A برای کمک به ترمیم پوست: هویج، سیب زمینی شیرین، انبه، فلفل دلمه ای، کدو حلوایی.

– غذاهای امگا ۳ برای سلامت سلول های پوست: ماهی، روغن ماهی، تخم مرغ

نوشیدن مقدار زیادی آب

مجموعه: قسمت زناشویی بیتوته