علوم ورزشی آراشیدونیک اسید چیست؟ چرا برای عضله سازی مفید است؟


آنچه در این مقاله می خوانید

بدن شما می داند چگونه از التهاب ایجاد شده در حین ورزش برای ساختن ماهیچه های بیشتر استفاده کند. در این مقاله ، مکمل (اسید آراشیدونیک) را معرفی می کنیم که باعث افزایش سرعت عضله سازی و تحریک رشد ماهیچه ها در مراحل عضلانی ورزشکار می شود ، مانند روزهای اول تمرین.

در گذشته های دور بدنسازان و ورزشکاران استفاده از داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی (NSAIDs) را پیش نیاز تمرینات قدرتی می دانستند-داروهایی که امروزه با نام تجاری ایبوپروفن و ناپروکسن شناخته می شوند. با این حال ، با گذشت زمان و پیشرفت علم ، همه چیز در یک لحظه تغییر کرد. مطالعات متعدد نشان داده است که پاسخ بدن به تمرینات عضله سازی در افرادی که به طور مرتب داروهای ضدالتهاب مصرف می کنند ، کاهش می یابد.

نیاز به ماهیچه ها برای افزایش رشد ثابت شده است. بدون تحریک و التهاب عضلات ، توانایی بدن برای افزایش توده عضلانی کاهش می یابد. در حالی که برخی از ورزشکاران قدرتی و استقامتی هنوز به اشتباه به طور مرتب از داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی (NSAIDs) استفاده می کنند ، روزهای استفاده از این داروها به پایان رسیده است.

در اینجا این س isال مطرح می شود که آیا راه های طبیعی برای افزایش التهاب عضلانی که منجر به رشد بیشتر ماهیچه ها می شود وجود دارد یا استفاده از مکمل خاصی؟ پاسخ به این سوال برای ورزشکارانی که رشد عضلانی آنها متوقف شده یا به اصطلاح (مرحله عضلانی) مهم است ، بله ، پاسخ به اسید آراشیدونیک یا به طور خلاصه (ARA یا AA) ، یک اسید چرب که به عنوان یک افزودنی در دسترس است. به تحقیقات بازار نشان می دهد که این مکمل جایگاه ویژه ای در رژیم غذایی ورزشکاران آینده خواهد داشت.

اسید آراشیدونیک چیست؟

اسید آرکیدونیک یک اسید چرب ضروری است و مسئول التهاب در بافت ماهیچه ای است. این دی اکسید کربن امگا 6 در غشای سلول های ماهیچه ای (سارکوم) یافت می شود. هنگامی که بافت ماهیچه ای در اثر تمرینات وزنی و فشار آسیب می بیند ، آنزیم های خاصی در ناحیه آسیب دیده تجمع یافته و اسید آراشیدونیک را از غشای سلولی ترشح می کنند. سپس اسید آراکیدونیک تجزیه می شود و در تولید هورمون موضعی به نام پروستاگلاندین ، ​​که مستقیماً مسئول احساس درد و سوزش ماهیچه ها پس از ورزش شدید است ، مشارکت می کند.

مزایای عضله سازی آراشیدونیک اسید چیست؟

این ممکن است یک چیز منفی باشد ، اما از طرف دیگر ، این واسطه های التهابی بدن را تحریک می کنند تا روند بازسازی ماهیچه های آسیب دیده را تسریع کند. علاوه بر این ، آنها نقش مهمی در افزایش میزان هسته های سلولی در سلول های ماهیچه ای ما ایفا می کنند و در نتیجه سنتز پروتئین ماهیچه ها و هیپرتروفی افزایش می یابد. (* اسید آرکیدونیک به طور طبیعی در بافت ماهیچه ای ما وجود دارد و هنگامی که عضله در اثر کار یا تمرین با وزنه آسیب می بیند از غشای سلولی خارج می شود.)

هنگامی که اسید آراشیدونیک رایگان در بدن تجزیه می شود – بعد از ورزش احساس درد و سوزش می کنید. این باعث تحریک بدن برای شروع روند بازسازی ماهیچه های آسیب دیده می شود. مصرف مکمل می تواند این روند را تسریع کرده و حتی در صورت عدم آسیب عضلانی باعث رشد ماهیچه ها شود.

اگر از NSAID ها استفاده می کنید ، این روند بسیار کند خواهد بود ، اما حتی اگر از این داروها استفاده نکنید ، منابع آراشیدونیک اسید در غشای سلولی به سرعت از بین می روند. بدون اسید آراشیدونیک ، هیچ محرکی کوتاه مدت برای ایجاد عضله جدید وجود ندارد-به همین دلیل است که محققان سطوح پایین اسید آراشیدونیک در بافت ماهیچه ای را به عنوان یکی از دلایل اصلی توقف رشد ماهیچه ها ذکر می کنند.

بدون شک بسیاری از افرادی که در حال مطالعه این مقاله هستند با چنین پیشنهادی روبرو شده اند. افرادی که تازه شروع به تمرین با وزنه کرده اند یا پس از مدت زمان طولانی به باشگاه بازگشتند ، در چند روز اول پس از تمرین دچار سوزش و التهاب می شوند – اما با گذشت زمان بدن با سازگاری با محرک ها علائم کاهش می یابد. ارتباط مستقیمی با سطح اسید آراشیدونیک دارد. دلیل آن این است که هیچ التهابی بعد از ورزش به معنای عدم تحریک لازم برای بازسازی و ترمیم ماهیچه ها و ساختن ماهیچه های جدید نیست.


باید بخواند:

چرا آب چغندر تأثیرات مفیدی بر عملکرد ورزشی دارد؟

منابع غذایی اسید آراشیدونیک چیست؟

اسید آرکیدونیک یک اسید چرب ضروری نیست زیرا بدن می تواند با سنتز “لینولئیک اسید” در کبد آن را تولید کند. با این حال ، سرعت انجام این فرآیند توسط بدن برای ورزشکاران ناکارآمد است زیرا حتی با افزایش مصرف اسید لینولئیک از طریق مصرف چربی های مفید ، تغییری در سطح اسید آراشیدونیک غشای ماهیچه ای ایجاد نمی شود.

اگرچه اسید آراشیدونیک را می توان از منابع غذایی مانند مرغ ، گوشت ، ماهی و زرده تخم مرغ به دست آورد ، اما محققان مکمل را مفیدترین و م effectiveثرترین راه برای افزایش سطح آن در بدن می دانند.

در مطالعه ای در دانشگاه تامپا ، اثرات اسید آراشیدونیک در یک برنامه یکنواخت بر روی دو گروه در مدت 8 هفته اندازه گیری شد ، در حالی که گروه دیگر رشد ماهیچه های خود را با همان برنامه ورزشی اما با استفاده از مکمل اسید آراشیدونیک دنبال کردند.

چه کسی از اسید آراشیدونیک سود می برد؟

با توجه به موارد فوق ، به نظر می رسد که مکمل اسید آراشیدونیک برای هر سه نوع ورزشکار مناسب است.

  • 1. ورزشکارانی که یکنواختی را در تمرین تجربه می کنند و مانع رشد عضلات می شوند. (حتی با برنامه نویسی متغیر)
  • 2- ورزشکاران رشته های قدرتی مانند پاورلیفترها که حجم و شدت تمرینات خود را به منظور حفظ توانایی خود در روزهای منتهی به مسابقه کاهش می دهند اما به دلیل کاهش تمرین نمی خواهند حجم و حجم عضلانی خود را کاهش دهند. به
  • 3- ورزشکاران حرفه ای تلاش می کنند تا آنجا که ممکن است عملکرد و رشد عضلات خود را افزایش دهند.

افزایش توده عضلانی مانند روزهای اول

س questionالی که در اینجا مطرح می شود این است که آیا برای جلوگیری از گرفتگی عضلات ، اگر به طور دوره ای تمرینات وزنی را تغییر دهیم ، آیا هنوز نیاز به استفاده از اسید آراشیدونیک داریم؟ دوره بندی و اصلاح روال تمرین برای برنامه های تمرینی بلند مدت بسیار مهم است ، اما این بدان معنا نیست که شما می توانید روند رو به رشدی در رشد عضلات خود را تضمین کنید. اکثر ورزشکاران آموزش دیده و حرفه ای احساس می کنند رشد ماهیچه های آنها پس از مدتی کند می شود و بسیاری از آنها سعی می کنند با ترفندهایی این روند را تسریع کنند که در غلبه بر مکث تأثیر چندانی نخواهد داشت.

چقدر اسید آراشیدونیک مصرف می شود؟

دوز 1 تا 1.5 گرم در روز کافی است. استفاده از اسید آراشیدونیک همراه با BCAA و HMB بسیار مفید است. برخی مکمل های اسید آراشیدونیک حاوی امگا 3 هستند که م moreثرتر هستند.

ویرایش و ترجمه ellevarzesh.com


دیدگاهتان را بنویسید