علوم ورزشی افزایش تستوسترون ؛ 13 ماده غذایی که تستوسترون را افزایش می دهند


آنچه در این مقاله می خوانید

تستوسترون یکی از مهمترین هورمونهای استروئیدی در بدن است ، تولید این هورمون در دوران بلوغ افزایش می یابد و عامل اصلی تغییرات فیزیکی در این دوران است. به طور متوسط ​​، بدن هر مرد 20 برابر بیشتر از بدن هر زن تستوسترون تولید می کند. با این حال ، در برخی موارد ، کاهش تستوسترون می تواند برای مردان مشکل ساز باشد.در این مقاله ، ما بهترین غذاها برای افزایش تستوسترون را معرفی می کنیم.

تستوسترون چیست؟

همانطور که گفته شد ، تستوسترون یک هورمون مهم در بدن شما است که ساختار اصلی آن کلسترول است و دارای اثرات آندروژنیک (جنسی) و آنابولیک (سازنده و رشد کننده) است. علاوه بر ترمیم بافت های بدن ، اثرات دیگری نیز بر روی آنها دارد. نقش مهمی در عضله سازی ، سلامت قلب و عروق ، تعادل در سیستم کلی هورمون ها ، وضعیت روانی خوب و تنظیم متابولیسم در بدن ایفا می کند. شما می توانید با خوردن غذاهای مخصوصی که سطح هورمون T را تثبیت می کند ، سطح طبیعی این هورمون را در بدن خود حفظ کنید.

یکی از فرضیه های اصلی این است که تستوسترون می تواند به طور مستقیم سنتز پروتئین را تحریک کند یا به عبارتی بافت ماهیچه ای تولید کند و این امر با اتصال به هسته سلول های ماهیچه ای اتفاق می افتد. در حقیقت ، تحقیقات نشان داده است که وقتی مانع اتصال تستوسترون به هسته سلول می شوید (با مسدود کردن گیرنده) ، در واقع رشد عضلات را پس از ورزش سرکوب می کنید. یکی دیگر از عملکردهای مهم تستوسترون افزایش فاکتورهای رشد مختلف از جمله IGF-7 در عضلات است. تستوسترون می تواند هورمون کورتیزول (هورمونی که باعث تجزیه ماهیچه ها می شود و دقیقاً برخلاف میل بدنسازان عمل می کند) را سرکوب کند.

نکته مهم برای افزایش تستوسترون

یکی از موارد اصلی که باید در رژیم غذایی شما وجود داشته باشد. مقدار چربی های سالم این مهم است که بدانید همه چربی ها بد نیستند و نقش ساختاری تستوسترون به دلیل چربی است. هورمونهای استروئیدی مانند تستوسترون از اسیدهای چرب به عنوان اجزای اصلی خود استفاده می کنند. در اینجا 12 ماده غذایی وجود دارد که باعث افزایش تستوسترون می شوند.

بهترین غذاها برای افزایش تستوسترون

1. تخم مرغ

تخم مرغ سرشار از کلسترول طبیعی و منبع مواد مغذی است. این درست نیست که چربی تخم مرغ برای سلامتی شما مضر است. مطالعات نشان داده است که کلسترول موجود در تخم مرغ باعث افزایش کلسترول بد نمی شود و علت فشار خون بالا نیست.

در واقع ، نوعی کلسترول در تخمک وجود دارد که به عنوان پیش ساز هورمون عمل می کند ، یعنی بلوک های سازنده برای تشکیل و تولید هورمون تستوسترون. تخم مرغ همچنین منبع عالی پروتئین است که حاوی تمام اسیدهای آمینه ضروری برای بدن است.

2. صدف

لیستی از همه غذاهای توصیه شده برای افزایش تستوسترون بدون صدف کامل نخواهد بود. صدف یکی از محبوب ترین غذاهای طبیعی است که به افزایش تستوسترون کمک می کند. مدت هاست گزارش شده است که این نوع غذا غذایی برای افزایش قدرت جنسی و محرک ها است ، به ویژه اگر این ماده نرم و چسبناک هر روز مصرف شود.

آنچه صدف را به تقویت کننده عالی برای هورمون T تبدیل می کند ، محتوای روی آنها است. سایر مواد معدنی و ویتامین های تقویت کننده T موادی مانند ویتامین D ، مس ، سیلیکون و منیزیم هستند. همه این مواد مغذی و ویتامین ها را می توانید در صدف پیدا کنید.

3. روغن زیتون / روغن نارگیل

تستوسترون را با 12 ماده غذایی مفید تقویت کنید

بسیاری از افرادی که در دریای مدیترانه زندگی می کنند روزانه از روغن نارگیل در آشپزی خود استفاده می کنند. مردانی که در این مناطق زندگی می کنند دارای چندین فرزند هستند ، اگرچه سن آنها زیاد نیست.

روغن زیتون سرشار از چربی های اشباع نشده است که مصرف طولانی مدت آن مردانگی را بسیار افزایش می دهد و بندرت اثر آن را برعکس می کند. یک مطالعه اخیر نشان داد که مصرف روغن زیتون در رژیم غذایی اصلی به مدت حدود دو هفته باعث افزایش تستوسترون تا 17 درصد می شود.

روغن زیتون این تاثیرات فوق العاده از افزایش هورمون T را به روش های مختلف نشان می دهد. این روغن حاوی مواد ضد التهابی است و جذب بیشتر سلول را برای ورود تستوسترون آماده می کند. این روغن همچنین به طور معجزه آسایی به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل می کند و از سلول ها در برابر آسیب رادیکال های آزاد محافظت می کند.

روغن نارگیل یکی دیگر از چربی های سالم است که باید بیشتر از آن استفاده کنید. این روغن اشباع شده است ، اما نگران نباشید ، بسیاری از مطالعات نشان می دهند که این روغن در بیماری های قلبی عروقی دخیل نیست. در واقع ، این نوع چربی اشباع شده در افزایش تستوسترون و بهبود سلامت کلی م effectiveثر است. از دیگر مزایای روغن نارگیل می توان به افزایش متابولیسم (چربی سوزی) ، افزایش هورمون های تیروئید و افزایش قابل توجه عملکرد اشاره کرد.

4. کره

کره طبیعی سطح هورمون T را افزایش می دهد. برخلاف تصور بسیاری در مورد کره ، همین امر در مورد روغن نارگیل صادق است و به بدن آسیب نمی رساند. کره و کره فرآوری شده به دلیل مقدار زیاد روغن های گیاهی اکسید شده امگا 6 ، تنظیم هورمون های بدن را مختل می کند.

کره چربی های اشباع شده ای را در اختیار بدن قرار می دهد که برای ساخت هورمون های استروئیدی مانند تستوسترون مفید است. سایر مواد مغذی سالم که می توانید از کره طبیعی دریافت کنید شامل ویتامین های محلول در چربی مانند K2 ، E ، D و A است. همیشه کره طبیعی از حیوانات اهلی و گیاهخوار مصرف کنید.

5. قهوه

تستوسترون را با 12 ماده غذایی مفید تقویت کنید

طبق تحقیقات ، خوردن یک تا دو فنجان قهوه قوی در روز می تواند تستوسترون را افزایش دهد. این مقدار معادل 200 تا 400 میلی گرم کافئین است. مصرف بیش از حد این مقدار می تواند باعث افزایش هورمون استرس یا کورتیزول شود که بیشتر از آنکه فایده داشته باشد به شما آسیب می رساند.

این مازاد بدن را به سمت کاتابولیسم سوق می دهد و از رشد ماهیچه ها جلوگیری می کند. برای استفاده از مزایای مکمل تستوسترون ، مصرف قهوه خود را با 1-2 فنجان در روز مطابقت دهید. افزودن کمی کره به جای شیر به یک فنجان قهوه صبحگاهی بیشترین هورمون های T را در اختیار شما قرار می دهد ، همچنین قهوه را خوش طعم تر می کند و آن را به یک ترکیب دهانی عالی تبدیل می کند.

6. بادام (منبع سلنیوم)

چوب مغز یک منبع طبیعی عالی از ماده معدنی سلنیوم است که در افزایش تستوسترون نقش دارد. مطالعات نشان داده است که مصرف منظم سلنیوم می تواند به طور م theثر میزان هورمون T را در خون افزایش دهد و به عنوان دارویی برای درمان ناباروری شناخته شده است.

محتوای سلنیوم بالا در بادام برزیلی مسئول تأثیرات مثبت بر سطح هورمون T است. خوردن 100 گرم در هر وعده می تواند 39.27 از مقدار توصیه شده سلنیوم (حدود 1917 میکروگرم سلنیوم) را برای بدن فراهم کند.آجیل برزیلی همچنین حاوی مقداری چربی خوب است.

100 گرم در وعده غذایی حاوی 15 گرم اسیدهای چرب اشباع ، 25 گرم اسیدهای چرب اشباع نشده و 19 گرم اسیدهای چرب حلقه ای اشباع نشده حلقه ای مصرف کنید. توصیه می کنیم روزانه 3 تا 6 عدد بادام به عنوان مکمل سلنیوم بخورید.

7. کرفس

تستوسترون را با 12 ماده غذایی مفید تقویت کنید

کرفس یک غذای جذاب و قدرتمند است که حتی بو کشیدن آن باعث افزایش تستوسترون می شود. کرفس حاوی دو استرول گیاهی مهم به نام های آندرستونول و آندرستونون است. نام آنها نشان دهنده تأثیرات مثبت آنها بر عملکرد و ترشح هورمون استروژن است.

کرفس حاوی فلاونوئیدهایی است که به عنوان عوامل ضد استروژن در بدن عمل می کنند. فلاونوئیدی که این نقش را در بدن ایفا می کند لوتئولین نام دارد. فلاونوئید دیگری که تقویت کننده طبیعی هورمون T است ، apigenin نام دارد. بهترین نتایج و اثرات مفید مصرف کرفس زمانی رخ می دهد که آن را به صورت خام مصرف کنید. یک تکه از ساقه را بردارید و از غذا لذت ببرید.

8. کلم بروکلی (DIM)

کلم بروکلی و سایر سبزیجات به شکل کلم حاوی ترکیبی به نام دی ایندول متیل هستند. DIM متابولیسم استروژن را تنظیم می کند ، که سطح استروژن را مهار می کند ، در نتیجه تولید تستوسترون را افزایش می دهد. سطح بالای استروژن مانع از تولید تستوسترون می شود و آزادانه در جریان خون آزاد می شود.

9. انگور

انگور سرشار از آنتی اکسیدان های طبیعی است و منبع رسوراترول است. این ماده به دلیل اثرات مثبت و مفید آن بر سیستم قلبی عروقی شناخته شده است.
همچنین به افزایش ترشح هورمون ها و بهبود روند تولید اسپرم در بدن کمک می کند. این جزء آنتی اکسیدان ها است و از سلول ها در برابر سموم و رادیکال های آزاد محافظت می کند.

10. انار و تستوسترون را افزایش دهیدتستوسترون را با 12 غذای مفید تقویت کنید

این میوه تازه و خوشمزه ، که خوردن آن بسیار دلپذیر است ، سرشار از آنتی اکسیدان هایی است که سلامت باروری مردان را بهبود می بخشد. این میوه سیستم گردش خون در بدن را بهبود می بخشد و همچنین جریان خون را در بقیه دستگاه تولید مثل مردان افزایش می دهد.

یک مطالعه نشان داد که نوشیدن آب انار هورمون T را تا 24 increased افزایش می دهد (در صورت مصرف بیش از 2 هفته). این مطالعه همچنین نشان داد که فشار خون سیستولیک و دیاستولیک هم کاهش می یابد. مطالعات طولانی مدت تأیید می کند که مصرف آب انار می تواند تشکیل پلاک های خون (مواد فیبری یا چربی که عروق را مسدود می کند) را در شریان ها کاهش دهد.

این خطر 35 درصد کاهش یافته است. این به وضوح اثرات مثبت آب انار را بر سیستم گردش خون نشان می دهد. یکی از غذاهایی که باید به عنوان یک مرد به رژیم غذایی خود اضافه کنید ، انار است.

11. لوبیا (الدوپا)

L-dopa ماده ای است که در لوبیا سبز یافت می شود (L-dopa یک آمینو اسید است که در بدن انسان ، حیوانات و برخی گیاهان ساخته می شود ، L-dopa پیش ساز هورمون هایی مانند دوپامین و نورآدرنالین است.) لوبیا سبز ماده این ممکن است در واقع به L-dopa توانایی تأثیر بر هورمون T را بدهد.

عملکرد L-dopa با افزایش میزان دوپامین در مغز ، مانند هورمون رشد انسانی ، مشخص می شود. دوپامین بیشتر ، هورمون T بیشتر و هورمون رشد بیشتر باعث رشد ماهیچه ها می شود. این مکانیسم به گونه ای است که L-dopa روی GnRH (تحریک و تحریک هورمون گنادوتروپین) عمل می کند ، که بر عملکرد بیضه ها تأثیر می گذارد. GnRH سلولهای داخل بیضه را فعال می کند که باعث تولید هورمون می شود.

شیر کم چرب با ویتامین D

همانطور که می دانید ، شیر منبع خوبی از کلسیم و پروتئین است ، بنابراین توصیه می شود برای تقویت استخوان ها شیر بنوشید ، بنابراین سعی کنید شیر غنی شده با ویتامین D7 بنوشید.

13. گرده کاج سبز

تستوسترون خالص را می توان در گرده کاج سبز یافت. نه فقط یک ترکیب مصنوعی ، بله درست شنیده اید ، یک ترکیب واقعی! هر گرم گرده حاوی 80 نانوگرم (گرم) تستوسترون است. به همین دلیل ، کاج قوی ترین آندروژن طبیعی نامیده می شود.

گرده کاج همچنین حاوی سایر مواد مغذی است. 30 ماده معدنی مختلف و 15 ویتامین ، همراه با 22 اسید آمینه ضروری و حداقل 100 آنزیم مختلف. همه اینها در بهبود سلامتی و افزایش بیشتر هورمون T م effectiveثر هستند. حتماً گرده کاج را به شکل قرص های زیر زبانی مصرف کنید که به جذب بیشتر تستوسترون کمک می کند.

نکته آخر

اگر واقعاً می خواهید به اثرات مفید عضلانی دست پیدا کنید ، باید سطح طبیعی و سالم هورمون T خود را حفظ کنید. در حالی که بدن به اندازه کافی تستوسترون تولید می کند ، خوردن غذاهای آنابولیک که تولید آن را افزایش می دهد به شما کمک می کند تا حجم بیشتری از عضلات را در طول تمرین بدست آورید.

ویرایش و ترجمه ellevarzesh.com


دیدگاهتان را بنویسید