علوم ورزشی با بهترین نوشیدنی ورزشی بعد از تمرین آشنا شوید


آنچه در این مقاله می خوانید

آب حتی در بهترین شرایط می تواند ناامید کننده باشد! با این حال ، هیدراتاسیون پس از تمرین یک امر ضروری است ، به خصوص اگر می خواهید به ریکاوری خوب و استقامت خوب برسید. انتخاب بهترین نوشیدنی ورزشی یک کار عاقلانه است. خوشبختانه آب تنها چیزی نیست که می توانید برای جبران مایعات بدن از دست رفته استفاده کنید. شما انتخاب های بیشتری نسبت به آب یا نوشیدنی های ورزشی دارید.

در اینجا پنج نمونه از بهترین نوشیدنی های ورزشی برای بهینه سازی هیدراته بدن وجود دارد که می تواند به اندازه آب بدن شما را هیدراته کند ، که برخی از آنها ممکن است شما را شگفت زده کند.

نوشیدنی ورزشی شکلات کربوهیدرات

یک خبر خوب برای دوستداران شکلات ؛ شیر شکلات دو برابر کربوهیدرات به تنهایی حاوی کربوهیدرات است و این یک انتخاب عالی برای بازیابی بعد از تمرین است. کربوهیدرات های بعد از تمرین با بازسازی گلیکوژن از دست رفته در حین ورزش ، عضلات را بازسازی می کند. ترکیب کربوهیدرات ها با پروتئین بهترین راه برای درمان ماهیچه های خسته است.

از دست دادن بیش از حد الکترولیت ها از طریق تعریق می تواند علائمی مانند خستگی ، گرفتگی عضلات و گیجی روانی ایجاد کند. شیر شکلاتی می تواند در این مورد به شما کمک کند. محتوای بالای آب می تواند بدن شما را هیدراته کرده و مواد مغذی از دست رفته مانند پتاسیم ، کلسیم و منیزیم را دوباره پر کند. مطالعات نشان داده است که شیر شکلات می تواند برای دوچرخه سواران ، ورزشکاران استقامتی و دوندگان مفید باشد.

مطالعه ای در سال 2010 نشان داد که شیر شکلات در دوچرخه سواری موثرتر از نوشیدنی های کربوهیدرات ایزوکلریک است. یک مطالعه در سال 2011 همچنین نشان داد که ورزش در مقابله با کم آبی بدن ناشی از ورزش در کودکان م thanثرتر از آب است.

آب نارگیل

همه ما از فواید بیشمار آب نارگیل ، از جمله سطوح بالای مواد مغذی و آنتی اکسیدان های آن مطلع هستیم. بنابراین تعجبی ندارد که آب نارگیل یکی از بهترین نوشیدنی های ورزشی بعد از تمرین است. آب نارگیل حاوی مقادیر زیادی الکترولیت مانند پتاسیم و منیزیم ، مانند گاتوریدها و سایر نوشیدنی های ورزشی محبوب است.

یک مطالعه در سال 2012 نشان داد که نوشیدن آب نارگیل به اندازه آب و نوشیدنی های ورزشی برای بهبودی بعد از تمرین مفید است. اما یافته ها همچنین نشان می دهد که آب نارگیل و کنسانتره آب نارگیل می تواند باعث نفخ و ناراحتی معده شود.

آب نارگیل همچنین حاوی سدیم کمتری نسبت به نوشیدنی های ورزشی است. سدیم برای بدن پس از یک تمرین سخت ضروری است. ورزشکاران استقامتی ممکن است نوشیدنی دیگری را انتخاب کنند ، اما نشان داده شده است که آب نارگیل انتخابی عالی برای تمرینات سبک تر است.

نوشیدنی ورزشی برای تسکین دردهای عضلانی

با 5 بهترین نوشیدنی ورزشی بعد از تمرین آشنا شوید

آنچه برای از بین بردن ماهیچه های خسته و دردناک نیاز دارید احتمالاً در یخچال شماست. آب گیلاس ، سرشار از آنتی اکسیدان ها ، به کاهش التهاب کمک می کند و برای بازیابی و عملکرد ماهیچه ها مفید است ، بنابراین یکی از بهترین نوشیدنی های ورزشی توصیه شده است.

یک مطالعه در سال 2010 دوندگان ماراتن را که قبل و بعد از دویدن آب گیلاس می نوشیدند آزمایش کرد و دریافت که این نوشیدنی باعث بهبود سریعتر می شود. این به این دلیل است که آنتی اکسیدان ها در بدن افزایش می یابد ، التهاب و پراکسیداسیون چربی کاهش می یابد.

یک مطالعه در سال 2006 نشان داد که آب گیلاس نه تنها آسیب عضلانی را کاهش می دهد ، بلکه از کاهش قدرت در مقایسه با دارونما جلوگیری می کند. در حالی که آب گیلاس هم برای ورزشکاران استقامتی و هم برای تمرینات روزانه مفید است ، مطمئن شوید که نسخه بدون قند را تهیه کرده و فقط یکبار از آن استفاده کنید.

نوشیدنی ورزشی برای آرامش با چای سیاه و سبز

یک فنجان چای هنگام استراحت فواید بیشتری از آنچه فکر می کنید دارد. تحقیقات نشان داده است که هم چای سبز و هم چای سیاه می توانند به اکسیداسیون چربی (فرآیندی که در آن چربی به مولکول های کوچکتر تجزیه می شود و ذخیره می شود و برای انرژی استفاده می شود) در حین ورزش و بازیابی هوازی کمک کنند.

چای ، مانند آب گیلاس ، سرشار از آنتی اکسیدان است و تحقیقات نشان داده است که به تسکین دردهای عضلانی و تسریع بهبودی کمک می کند. در تحقیقی در سال 2010 ، ورزشکاران مرد از نوشیدن چای پس از دویدن با سرعت بسیار سود بردند. آزمایش خون نشان داد که پس از مصرف چای غنی از آنتی اکسیدان ، سطح آنتی اکسیدان خون آنها بالا و سطح کورتیزول پایین بود. چای همچنین باعث کاهش درد ماهیچه ها بعد از ورزش می شود.

ویرایش و ترجمه ellevarzesh.com

منبع: خط سلامت


دیدگاهتان را بنویسید