علوم ورزشی برای شکم شش تکه چه بخوریم؟


حتی اگر هر روز به باشگاه بروید اما از نظر تغذیه به آنچه می خورید توجه نکنید ، برای یک بسته شش تایی نتایج خاصی نخواهید گرفت ، زیرا تمرینات قدرتی و هوازی در کنار تغذیه مناسب ترین ها هستند. به در این مقاله ، مجله علوم ورزشی برخی مواد مغذی مفید برای یک بسته شش تایی را به شما معرفی می کند.

ماست یونانی

ماست یونانی علاوه بر این که سرشار از پروتئین است و برای عضله سازی مفید است ، سرشار از کلسیم و پروبیوتیک است که به شش بسته کمک می کند. نتایج یک مطالعه منتشر شده در مجله اروپایی کلینیک ها نشان می دهد کسانی که روزانه از نوشیدنی تخمیر شده حاوی پروبیوتیک استفاده می کنند مقدار قابل توجهی چربی شکم را از دست می دهند. هنگام خرید ماست یونانی ، به برچسب بدون بو و بدون قند روی آن توجه کنید.

مکمل پروتئین آب پنیر (آب پنیر)

این منبع پروتئینی حاوی آمینو اسیدهای زنجیره ای شاخه ای است که از آسیب ماهیچه ای جلوگیری کرده و رشد ماهیچه ها را افزایش داده و از بافت ماهیچه ای محافظت می کند. همچنین ، در تحقیقی که در مجله FASEB منتشر شد ، رژیم گیرندگان با مصرف پروتئین در رژیم غذایی خود چربی بیشتری سوزاندند. بافت عضلانی را از دست ندهید. اگر پروتئین شیر برای شما مشکل ساز است و به دلیل حساسیت نمی توانید آن را مصرف کنید ، این پروتئین مشکلی برای تهوع ، نفخ و حتی کسانی که به لاکتوز حساسیت دارند ایجاد نمی کند.

غلات کامل برای شکم شش تکه

کربوهیدراتهای پیچیده ، به ویژه غلات کامل ، انرژی را در حین ورزش تأمین می کنند و می توانند به شما در کسب تناسب اندام و شکم شش تکه کمک کنند. علاوه بر این ، فیبر موجود در غلات کامل می تواند سطح هورمون هایی را که شما را سیر نگه می دارد ، افزایش داده و از پرخوری جلوگیری کرده و در عین حال چربی شکم را کاهش دهد. مطالعات همچنین نشان می دهد افرادی که از غلات کامل در رژیم غذایی خود استفاده می کنند ، چربی بیشتری را در قسمت میانی بدن از دست می دهند.

مارچوبه

مارچوبه سرشار از فیبر پری بیوتیک است که برای مبارزه با نفخ مفید است (پری بیوتیک ها کربوهیدراتهای غیر قابل هضم هستند که در غذاها یافت می شوند و برای تحریک رشد باکتری های پروبیوتیک در بدن ضروری هستند). مارچوبه همچنین دارای خاصیت مدر است ، به این معنی که حجم ادرار را افزایش می دهد و به دفع سموم از کلیه ها کمک می کند.

البته مصرف آن به افراد مبتلا به نارسایی کلیه توصیه نمی شود. مارچوبه همچنین دارای خواص آنتی اکسیدانی است که به قوی نگه داشتن ماهیچه ها و جلوگیری از التهاب مرتبط با افزایش وزن کمک می کند. به طور کلی ، خوردن سبزیجات برای کاهش چربی شکم مفید است و مارچوبه یکی از مواردی است که می تواند به شما در رسیدن به شکم شش تایی کمک کند.

سیب زمینی شیرین

سیب زمینی شیرین از آن جهت اهمیت دارد که دیر هضم می شود و همین امر باعث می شود مدت بیشتری سیر بمانید. همچنین حاوی فیبر و مواد مغذی است که در کاهش چربی مثر است. مانند کاروتنوئیدها ، آنتی اکسیدان های قوی هستند که با تثبیت قند خون از مقاومت به انسولین جلوگیری کرده یا آن را کاهش می دهند.

بادام

بادام حاوی پروتئین و فیبر است و کربوهیدرات کمی دارد ، علاوه بر این به دلیل داشتن فیبر ، از یبوست و نفخ جلوگیری کرده و در عین حال سیری و ثبات قند خون را افزایش می دهد. مطالعه ای که در سال 2015 در مجله انجمن قلب آمریکا منتشر شد نشان داد که خوردن 30 تا 35 بادام در روز به افرادی که رژیم لاغری دارند کمک می کند چربی شکم خود را از دست بدهند.

چای سبز و شش برش شکمی

خواص چربی سوز چای سبز به کافئین و آنتی اکسیدان های موجود در آن مربوط می شود. در حالی که این دو ممکن است به کاهش چربی شکم کمک کند ، انجام آنها با ورزش ممکن است بهتر عمل کند. قدرت چربی سوزی چای سبز به دلیل داشتن آنتی اکسیدان EGCG است.

این آنتی اکسیدان با سوزاندن کالری اضافی و استفاده از چربی ذخیره شده به عنوان انرژی ، دمای بدن را افزایش می دهد یا گرمای بیشتری تولید می کند. یک مطالعه نشان داد که افراد چاق ممکن است از چای سبز همراه با ورزش های هوازی برای افزایش قدرت استقامتی خود استفاده کنند زیرا میزان اکسیژن مصرفی را افزایش می دهد.

غذاهایی که برای معده شش بسته ای نباید خورد

از خوردن غذاهای حاوی چربی ترانس خودداری کنید. همچنین نباید غذاهای فرآوری شده بخورید ، بهتر است غذاهایی را که از غلات تصفیه شده استفاده نمی کنید ، بخورید زیرا کربوهیدرات آنها به راحتی هضم شده و قند خون را به راحتی بالا می برد ، که با ترشح انسولین می تواند به ذخیره چربی کمک کند. اگر از الکل استفاده می کنید ، حتماً آن را ترک کنید.

ویرایش و ترجمه ellevarzesh.com


دیدگاهتان را بنویسید