علوم ورزشی بهترین زمان و روش برای مصرف BCAA همانطور که نمی دانستید!


آنچه در این مقاله می خوانید

مکمل های ورزشی ، به ویژه مکمل های BCAA ، یکی از پرکاربردترین محصولات هستند ، به ویژه در بین ورزشکاران حرفه ای یا گروهی از افرادی که مایل به افزایش موثر توده عضلانی هستند. اما مهمترین نکته ای که در مورد همه مکمل های ورزشی ، از جمله BCAA ، باید بدانید این است که چه زمانی و چگونه آنها را مصرف کنید.

واضح است که استفاده از مکمل های ورزشی با کیفیت و طبق برنامه به شما کمک می کند تا از مصرف آنها نتایج بهتری بگیرید. در غیر این صورت ، شما فقط باید ماهانه هزینه کنید تا این محصولات را خریداری کنید بدون اینکه تأثیر قابل توجهی بر عملکرد ورزشی خود یا افزایش توده عضلانی خود داشته باشید.

بنابراین ، با توجه به تعداد زیادی از ورزشکارانی که از مکمل های BCAA استفاده می کنند ، هدف ما این است که این موضوع را به روش خاصی در این مقاله مورد بررسی قرار دهیم. بنابراین ، اگر مصرف کننده این نوع مکمل های ورزشی هستید یا قصد استفاده از آن را در آینده دارید ، حتماً این مقاله را در بتادارو تا انتها بخوانید.

بهترین روش مصرف BCAA او چطور است؟

همانطور که می دانید ، مکمل های BCAA از ترکیب خوبی از سه آمینو اسید زنجیره ای ضروری ، لوسین ، ایزولوسین و والین ساخته شده اند و بر اساس مطالعات متعدد در مورد این نوع مکمل های ورزشی مشخص شده است که می توانند کاربردهای خود را داشته باشند. باعث کاهش احساس خستگی در حین و بعد از ورزش می شود ، دردهای عضلانی ناشی از ورزش را کاهش می دهد و همچنین باعث افزایش تولید پروتئین ماهیچه ها و در نتیجه رشد بهتر ماهیچه ها می شود.

اما اگر می خواهید با مصرف این نوع مکمل های ورزشی بهترین نتایج را بدست آورید ، باید نحوه مصرف BCAA را نیز بدانید. از جمله استفاده از دوز مجاز توصیه شده توسط سازنده بر اساس سن ، جنس ، وضعیت بدنی و وزن شما. این دوز ، که می توان با حل کردن پودر BCAA در نوشیدنی ها یا تهیه محلول با مصرف تعداد مشخصی از قرص ها به دست آورد ، بسیار مهم است و اگر بیشتر یا کمتر از مقدار توصیه شده باشد ، نتایج متفاوتی را به همراه خواهد داشت.

به طور کلی ، بهترین روش برای مصرف BCAA به شرح زیر است:

خانم ها

  • ورزشکاران: 12 گرم ، 4 تا 5 وعده در روز
  • غیر ورزشکار: 3 تا 5 گرم در روز برای 2 یا 3 وعده غذایی

آقایان

  • ورزشکاران: 15 تا 20 گرم در روز ، 5 تا 8 وعده
  • غیر ورزشکار: 5 تا 9 گرم در روز در 2 یا 3 وعده غذایی

همچنین ، در مورد بهترین روش و روش مصرف BCAA ، باید مراقب باشید که هرگز خودسرانه روش مصرف یا دوز توصیه شده را افزایش ندهید تا سریعتر به هدف نهایی خود برسید. از آنجا که این می تواند با عواقبی مانند هیپوگلیسمی ، افزایش سطح طبیعی آمونیاک پلاسما ، اختلال در فرآیندهای متابولیک و حتی مشکلات عملکرد طبیعی مغز همراه باشد.

آخرین چیزی که باید در مورد روش و روش مصرف BCAA برای رسیدن به نتیجه مطلوب بگوییم این است که باید سعی کنید مصرف این نوع مکمل های ورزشی را به یک عادت تبدیل کنید. این به این دلیل است که تحقیقات نشان داده است افرادی که برای اولین بار از BCAA استفاده می کنند باید حداقل تا 2 تا 3 هفته به طور مستقیم مکمل را ادامه دهند تا به نتایج مطلوب برسند. در صورت ادامه مصرف BCAA ، سایر افراد آسیب ماهیچه ای بسیار کمتری خواهند داشت. ادامه استفاده از BCAA به عنوان محلول ، به ویژه در حین فعالیت بدنی ، به هیدراته نگه داشتن بدن شما کمک می کند.

بهترین زمان برای مصرف BCAA کی است؟

بهترین زمان و روش برای مصرف BCAA

با توجه به اینکه بهترین زمان برای مصرف BCAA مانند مکمل های ورزشی بسته به هدفی که مصرف می کنید متفاوت است ، به عنوان یک روش کلی استفاده ، می توانید مکمل های BCAA را به شرح زیر مصرف کنید:

هدف: افزایش انرژی بدن برای ورزش

بهترین زمان استفاده: حدود 30 دقیقه قبل از شروع تمرین

هدف: بهبود رشد ماهیچه ها و بازیابی بدن

بهترین زمان استفاده: حداکثر 30 دقیقه بعد از تمرین

هدف: افزایش پروتئین عضلانی بین وعده های غذایی

بهترین زمان استفاده: 2 ساعت بعد از غذا

هدف: افزایش میزان لوسین غذا

بهترین زمان و روش مصرف BCAA: با حداقل 30 گرم وعده غذایی بدون پروتئین

در مورد بهترین زمان مصرف BCAA ، باید توجه داشت که اگرچه آزمایشات مختلفی تاکنون در مورد اثرات مصرف این مکمل در زمان های مختلف انجام شده است ، اما این نتایج نشان می دهد که این مکمل قبل ، در طول یا در طول مدت مصرف شده است. بعد از ورزش تا حد زیادی به شیوه زندگی فرد بستگی دارد.

برای مثال ، برخی افراد ترجیح می دهند صبح ها و در حالی که هنوز ناشتا هستند ورزش کنند ، در حالی که برخی دیگر شروع ورزش را به بعد از صبحانه موکول می کنند. بنابراین ، شما باید زمان ورزش را برای در نظر گرفتن بهترین زمان برای مصرف BCAA در نظر بگیرید.

همچنین ، به خاطر داشته باشید که مکمل های BCAA می توانند سطح آمینواسید خون را حدود 30 تا 45 دقیقه پس از مصرف افزایش دهند و شروع به تأثیر کنند. بنابراین اگر صبح با معده خالی ورزش می کنید ، بهتر است ابتدا مکمل BCAA مصرف کنید ، مدتی صبر کنید تا آمینو اسیدها در بدن آزاد شوند و سپس ورزش کنید.

اما اگر زمان فعالیت بدنی شما زمانی است که پروتئین از طریق رژیم غذایی از بدن شما خارج می شود ، می توانید BCAA را در طول یا بعد از تمرین خود مصرف کنید. به گفته محققان ، بهترین زمان برای مصرف BCAA قبل و در حین ورزش است که باعث افزایش استقامت ، انرژی و بازیابی عضلات در ورزشکاران ، به ویژه ورزشکاران استقامتی می شود.

آیا در روزهای تعطیل مصرف BCAA ضروری است؟

به طور خلاصه ، بله. BCAA نقش مهمی در ترمیم و بازیابی ماهیچه ها دارد ، بنابراین استراحت نیز برای تسریع بازیابی BCAA ضروری است.

راه حل

همانطور که در این مقاله ذکر شد ، استفاده از BCAA در زمان های مختلف می تواند نتایج متفاوتی را ایجاد کند. اما آنچه واضح است این است که تعیین بهترین زمان و روش مصرف BCAA بستگی زیادی به زندگی روزمره و برنامه تناسب اندام شما دارد و باید بر این اساس تعیین شود.

در پایان این مقاله ، باید بار دیگر تأکید کنیم که برای دستیابی به نتایج مطلوب و همچنین جلوگیری از مشکلات ناشی از استفاده بیش از حد از مکمل های ورزشی ، باید میزان استفاده از BCAA را با توجه به نیازهای جسمانی خود تعیین کنید. و وضعیت شخصی

منبع: betadarou.com


دیدگاهتان را بنویسید