علوم ورزشی تاثیر کمبود ویتامین D بر عملکرد ورزشی ورزشکاران چیست؟


آنچه در این مقاله می خوانید

سوپرمن ، قوی ترین مرد در دنیای فانتزی ، نیروی خود را از خورشید می گیرد. شما احتمالاً قهرمان نیستید ، اما این پدیده چندان خیالی نیست. خورشید ، به ویژه ویتامین D تولید شده ، برای قدرت ، استقامت ، انعطاف پذیری ، عملکرد ورزشی و طول عمر ضروری است. ورزشکاران و مربیان امروز این را می دانند ، بنابراین اکثر تیم های ورزشی بر اهمیت و ارزش ویتامین D تمرکز می کنند تا به بازیکنان در عملکرد بهتر و جلوگیری از آسیب ها کمک کنند.

از اوایل قرن بیستم ، از ورزشکاران و مربیان سال می شود که آیا اشعه ماوراء بنفش خورشید تأثیر مثبتی بر عملکرد ورزشی بازیکنان در زمین دارد؟ اکنون می دانیم که فواید نور خورشید ملموس و ملموس است و خود را به شکل ویتامین D نشان می دهد که برای سلامتی ضروری است.

افرادی که محل زندگی آنها بسیار بیشتر در معرض نور خورشید است ، اغلب دچار کمبود ویتامین D هستند زیرا ما بیشتر ویتامین D مورد نیاز خود را از نور خورشید دریافت می کنیم. به همین دلیل ، ورزشکاران ساکن در چنین مناطقی باید به میزان ویتامین D در وعده های غذایی خود توجه ویژه ای داشته باشند و در صورت لزوم مکمل مصرف کنند.

برای اکثر ورزشکارانی که نیاز به افزایش مهارت و چابکی دارند ، ویتامین D بیشتر می تواند قدرت ، سرعت و استقامت آنها را افزایش داده و خطر آسیب جدی را کاهش دهد. همچنین می تواند چربی سوزی را تسریع کرده و عملکرد سیستم ایمنی را بهبود بخشد. دو نتیجه که هر ورزشکار به دنبال آن است.

ویتامین D در دنیای ورزش

مطالعاتی که فواید و خطرات کمبود ویتامین D را آشکار می کند تقریبا جدید است. اما ورزشکاران و افرادی که با آنها کار می کنند ، اهمیت ویتامین D را برای چندین دهه می دانند. به عنوان مثال ، در دهه 1950 ، کشورهای بلوک شرق ورزشکاران خود را در معرض نور آفتاب قرار دادند زیرا معتقد بودند بین ویتامین D و عملکرد ورزشی ارتباط وجود دارد. آنها درست می گفتند و نتیجه ، به عنوان مثال ، بهبود 7.4 درصدی را در دویدن 100 متر نشان داد.

چرا این مفید بود؟

زیرا ویتامین D عملکرد ماهیچه ها و اسکلت را بهبود می بخشد. اگر ویتامین D کافی نباشد ، بدن قادر به عملکرد مطابق انتظار نخواهد بود و ورزشکاران نمی توانند آنطور که باید عمل کنند. ورزشکاران کشورهای بلوک شرق از نور کافی خورشید محروم بودند ، بنابراین سطح ویتامین D خود را با استفاده از لامپ های خورشیدی افزایش دادند و در نتیجه عملکرد ، بهبودی و طول عمر آنها بهبود چشمگیری یافت.

مطالعات دیگر نشان داده است که ویتامین D را با عملکرد ورزشی مرتبط می کند. به عنوان مثال ، مطالعه ای که در مجله پزشکی ورزشی آمریکا در سال 2015 منتشر شد ، ارتباط بین کمبود ویتامین D و آسیب های ورزشی و عملکرد ضعیف بازیکنان را نشان داد.

مربیان و ورزشکاران بیش از هر زمان دیگری به بررسی سطح ویتامین D و مواد معدنی بازیکنان علاقه دارند. ویتامین D نقش مهمی در صدها فرآیند بیولوژیکی در بدن دارد ، از جمله جذب کلسیم برای استحکام استخوان ها و تقویت سیستم ایمنی بدن. به عبارت دیگر ، ویتامین D کافی به ورزشکاران کمک می کند تا قوی و سالم بمانند و به ورزش های مورد علاقه خود ادامه دهند.

مزایای دریافت ویتامین D کافی

برای داشتن یک اندام ایده آل برای ورزشکار ، چیزی فراتر از تمرین ضروری است. بدن می خواهد بتواند تمرینات را تحمل کند و با حداکثر کارایی کار کند. ویتامین D برای رسیدن به این مرحله از بهینه سازی ساختار بدن گرفته تا افزایش قدرت ، استقامت و انعطاف پذیری بدنی مورد نیاز است.

یکی از مزایای کلیدی ویتامین D توانایی آن در بهبود مقاومت به انسولین است ، که ثابت شده است از دیابت و تعادل هورمونی جلوگیری و کنترل می کند. برای تنظیم هورمونی ، چربی سوزی ، تکثیر مولکولی و تقویت سیستم ایمنی بدن در کنترل التهاب مفید است. کنترل التهاب به بهبود بدن کمک می کند و از شیوع بیماری های خود ایمنی جلوگیری می کند.

ویتامین D علاوه بر کمک به حفظ ساختار بدن ، قدرت و استقامت ورزشکار را افزایش می دهد ، از دست دادن پروتئین در ماهیچه ها می کاهد و اندازه و قدرت فیبرهای عضلانی سریع را افزایش می دهد. ویتامین D با بهبود سنتز پروتئین ، نفوذ چربی به عضلات را کاهش می دهد. نفوذ چربی ماهیچه ای به اصطلاح چربی بالا در عضله می تواند قدرت و اثر بخشی عملکرد ماهیچه ها را تضعیف کند.

مصرف کافی ویتامین D می تواند آسیب بافت نرم را کاهش دهد

کمبود مزمن ویتامین D باعث اختلال در انقباض و شل شدن عضلات می شود. باید بدانید که بسیاری از صدمات به دلیل جذب ضعیف انرژی رخ می دهد. برای اینکه نیرو به درستی در زمین بازی جذب شود ، برخی از ماهیچه ها باید منقبض شوند و ماهیچه های مخالف آنها شل شوند. با افزایش قدرت ، سرعت و حساسیت عضلات ، ویتامین D به عاملی برای کاهش آسیب بافت نرم تبدیل می شود.


باید بخواند:

بهترین زمان مصرف ویتامین ها چه زمانی است؟

ویتامین D: کلید موفقیت

از آنجا که بدن همه افراد متفاوت است ، هنوز اطلاعات دقیقی در مورد میزان دقیق و سطح طبیعی ویتامین D وجود ندارد. محدوده 25 هیدروکسی ویتامین D از 30 نانوگرم در میلی لیتر تا 100 نانوگرم در میلی لیتر است ، اما بسیاری از کارشناسان معتقدند که 50 نانوگرم بر میلی لیتر باید کمترین محدوده طبیعی در نظر گرفته شود.

از این گذشته ، برخی از ورزشکاران دارای سطح پایینی از ویتامین D هستند که هیچ استانداردی را برآورده نمی کند و حتی نمی دانند که این کمبود چقدر بر عملکرد آنها تأثیر می گذارد. یکی از ورزشکارانی که من با او تمرین کردم بیماری کرون طولانی مدت داشت و عوارض التهابی نیز داشت. بدون یافتن درمانی ما با آزمایش خون شروع کردیم و نتایج نشان داد که سطح بدن وی ویتامین D بسیار پایینی دارد. زیر 10 نانوگرم در میلی لیتر!

در سال بعد ، او ورزش هوازی خود را افزایش داد ، رژیم بدون گلوتن را آغاز کرد و با مصرف مکمل ها توانست سطح ویتامین D خود را به حالت عادی بازگرداند. او نه تنها موفق به تغییر شکل بدن خود شد ، او به ندرت علائم بیماری را تجربه کرد و مصرف هرگونه داروی مربوط به بیماری خود ایمنی خود را متوقف کرد.

وضعیت ویتامین D خود را بررسی کنید.

در صورت رسیدن سطح این ویتامین مهم به سطح مطلوب ، مطمئناً هر ورزشکاری با کمبود ویتامین D در عملکرد ، چابکی و سلامت کلیه پیشرفت های چشمگیری را تجربه خواهد کرد. همچنین می توانید با نکات زیر به این نتیجه برسید:

سطح ویتامین D خود را تعیین کنید. قبل از افزایش ویتامین D ، باید آزمایش خون انجام دهید. این آزمایش بیش از یک عدد را به شما نشان می دهد ، ممکن است نشان دهد که کمبود ویتامین D باعث ضعف یا ناهنجاری استخوان می شود یا مشکلی در غدد پاراتیروئید وجود دارد که فعالیت ویتامین D را کنترل می کند. برای بهبود عملکرد ورزشی ، علاوه بر افزایش مصرف ویتامین D ، باید به دنبال چند شکلی در نحوه جذب ویتامین D در بدن خود باشید.

بهترین منابع ویتامین D

ویتامین D ، مانند بیشتر مواد مغذی مورد نیاز ، در بسیاری از غذاهای سالم یافت می شود. اطمینان حاصل کنید که غذاهای غنی از این ویتامین مانند ماهی ، جایگزین های شیر غنی شده یا غیر لبنی ، گوشت گاو ارگانیک و سبزیجات را شامل می شود. با این حال ، شما نباید فقط به منابع غذایی تکیه کنید تا ویتامین D کافی برای بدن خود دریافت کنید. اگر به اندازه کافی نور خورشید دریافت نمی کنید ، ممکن است همچنان در خطر کمبود این ویتامین باشید.

ویتامین D خورشید

ویتامین D را نور خورشید ویتامین D می نامند زیرا بدن شما بعد از قرار گرفتن بدن در معرض این نور ، ویتامین D تولید می کند. برای شروع ، این یک راه عالی برای از بین بردن آفتاب سوختگی به مدت 20 تا 30 دقیقه حداقل دو بار در هفته است. البته بستگی به محل زندگی شما ، سن شما و سطح فعلی ویتامین D شما نیز دارد. اگر در مکانی زندگی می کنید که نور خورشید به ندرت روشن می شود ، ممکن است به مداخلات دهانی نیاز داشته باشید که شامل مصرف مکمل ویتامین D می شود.

اگر از بدن خود و نیازهای آن مطلع باشیم ، می دانیم که مواردی مانند سطح ویتامین D بسیار مهم هستند. ورزشکاران برای عملکرد بدنی خوب به مواد مغذی نیاز دارند و کسانی که روی ورزشکاران سرمایه گذاری می کنند می دانند که کمبود این مواد مغذی می تواند برای سرمایه آنها خطری ایجاد کند. بنابراین ، دریافت مقدار کافی ویتامین D را هم برای پیشرفت ورزش مورد علاقه خود و هم برای طول عمر و کارآیی حرفه خود در اولویت قرار دهید و همیشه فراز و نشیب ها را زیر نظر داشته باشید.

ویرایش و ترجمه ellevarzesh.com

منبع: شکستن ماهیچه


دیدگاهتان را بنویسید