علوم ورزشی علائم مصرف زیاد پروتئین چیست؟


آنچه در این مقاله می خوانید

پروتئین یک ماده مغذی مهم در رژیم غذایی است. بسیاری از ما برای کاهش وزن از رژیم های کم کربوهیدرات و پروتئین بالا پیروی می کنیم. پروتئین ها رضایت بخش هستند و این باعث می شود بعد از خوردن آنها احساس خوبی داشته باشیم و بدنمان را برای جلسه تمرین بعدی تغذیه کنیم. آیا تا به حال فکر کرده اید که چقدر پروتئین برای شما کافی است و علائم مصرف زیاد پروتئین چیست؟

یک نسخه هرگز نمی تواند برای همه بسته بندی شود. مصرف پروتئین به عوامل مختلفی بستگی دارد. سن ، جنس ، وزن ، سطح فعالیت و هدف ورزش مهمترین این عوامل است. در این مطالعه ، میزان توصیه شده توسط دانشمندان برای زنان 46 گرم در روز و برای مردان 56 گرم در روز است. با این حال ، ورزشکاران ، بزرگسالان در حال رشد ، بیماران آسیب دیده و زنان باردار باید 25 درصد پروتئین بیشتری مصرف کنند.

اما اکثر مردم بیش از 100 گرم پروتئین در رژیم غذایی روزانه خود مصرف می کنند. ما میزان مصرف پروتئین را در این مقاله (بهترین زمان و میزان مصرف پروتئین) توضیح داده ایم ، بنابراین در این مقاله از مجله Science Science با ما همراه باشید تا با علائم نشان دهنده مصرف بالای پروتئین بیشتر آشنا شوید.

علائم مصرف زیاد پروتئین

1- وزن شما در حال افزایش است

اگر مصرف پروتئین خود را افزایش دهید اما مصرف سایر غذاها را کاهش ندهید ، وزن خود را افزایش می دهید. از سوی دیگر ، اگر شیوه زندگی و شغل شما به گونه ای باشد که مجبور باشید ساعت های طولانی بنشینید ، مصرف بیش از حد پروتئین یا پرخوری در غذاهای دیگر باعث افزایش وزن می شود. لازم به ذکر است که مصرف بیش از حد پروتئین نه تنها غیر ضروری نیست ، مازاد آن حتی به شکل چربی ذخیره می شود! البته باید بدانید که اگر ورزش نمی کنید ، پروتئین اضافی به چربی تبدیل می شود.

2- بدن شما دچار کم آبی شده است

پروتئین اضافی در بدن از طریق کلیه ها و ادرار دفع می شود. محصول متابولیسم پروتئین در بدن نیتروژن است که نقش مهمی در کم آبی و از دست دادن آب بدن دارد. در نتیجه ، کلیه ها از آب بدن برای حذف نیتروژن از پروتئین اضافی دفع شده در ادرار استفاده می کنند. حتی وقتی کربوهیدرات کمتری می خورید ، بدن شما کمتر در مصرف آب صرفه جویی می کند.تصور کنید اگر پروتئین بیشتری بخورید چه اتفاقی می افتد.

3- مشکلات گوارشی و گوارشی با مصرف زیاد پروتئین

آیا تا به حال حالت تهوع ، یبوست یا سوء هاضمه را تجربه کرده اید؟ یکی از دلایل این امر ممکن است میزان پروتئین اضافی در بدن باشد. وقتی از رژیم غذایی مرغ ، ماهی ، گوشت ، پنیر و حبوبات به همراه فیبر بسیار کم استفاده می کنید ، بدن شما مجبور است از آب برای دفع نیتروژن و آماده سازی بدن خود استفاده کند.

اگر یبوست دارید ، تغییر اساسی در رژیم غذایی شما ضروری و م effectiveثر خواهد بود. پروتئین اضافی به آنزیم های گوارشی آسیب می رساند و به آنها فشار وارد می کند. این یکی از مهمترین علل نادیده گرفتن یبوست است.

4- به سختی نفس می کشید و سردرد دارید

در رژیم های کم کربوهیدرات ، پروتئین زیاد و چربی بالا بدن در حالت رکود به سر می برد. بدن به جای کربوهیدرات از چربی برای سوخت استفاده می کند. تنگی نفس و سردرد از عوارض کتوز هستند. بزرگترین مشکل رژیم های پر پروتئین ، فقدان فیبر ، آنتی اکسیدان ها و ویتامین ها است که همه در میوه ها و سبزیجات یافت می شوند. شما می توانید مقداری از پروتئین مورد نیاز خود را از منابع پروتئین گیاهی دریافت کنید. حبوبات بهترین گزینه هستند. به عنوان مثال ، میزان پروتئین در هر وعده حبوبات به شرح زیر است:

  • لوبیا (1 وعده): 15 گرم پروتئین
  • سویا (1 فنجان پخته): 29 گرم پروتئین
  • عدس (1/2 فنجان): 9 گرم
  • برنج قهوه ای (1 فنجان پخته): 5 گرم

به خاطر داشته باشید که پروتئین های گیاهی نیز تمام اسیدهای آمینه مورد نیاز بدن را تامین نمی کنند. بدن برای التیام زخم ها ، بافت های آسیب دیده و موارد دیگر به پروتئین کامل موجود در منابع حیوانی نیاز دارد. در نتیجه ، مصرف پروتئین های معیوب ، که بیشتر منشأ گیاهی دارند ، می تواند باعث آسیب بیشتر شود.

با این حال ، اگر یاد بگیریم که مواد لازم را از منابع مختلف بدست آوریم ، با چنین مشکلاتی روبرو نخواهیم شد. مثل همیشه ، کلید تعادل اینجاست. مصرف کافی سبزیجات ، پروتئین های حیوانی و گیاهی و ویتامین ها بهترین رژیم غذایی برای بدن است و اسیدهای آمینه ضروری را تأمین می کند.

ویرایش و ترجمه ellevarzesh.com

منبع: livestrong


دیدگاهتان را بنویسید