علوم ورزشی قبل از مصرف مکمل های بدنسازی چه باید بدانید؟


آیا از بدنسازی یا مکمل های غذایی استفاده می کنید؟ اگر چنین است ، حتما این مقاله را بخوانید. مطالعات نشان می دهد که 68 درصد از بزرگسالان مکمل و نیمی از بزرگسالان به طور منظم مکمل های گیاهی مصرف می کنند. ما افرادی هستیم که دوست داریم با مصرف مکمل ها از مزایایی که به ما وعده داده شده استفاده کنیم ، اما آیا قبل از انتخاب و مصرف آنها اطلاعات لازم را داریم؟

بسیاری از افرادی که از مکمل های بدنسازی استفاده می کنند به شدت جذب محصولات تجاری می شوند و وقت خود را صرف تحقیق درباره محصول و سازنده نمی کنند. این افراد ممکن است تبلیغاتی را در تلویزیون یا جاهای دیگر ببینند و طبق وعده های داده شده خرید کنند.

اما حقیقت این است که دیدگاه شما در مورد مکمل ها باید دقیقاً مشابه دیدگاه شما در مورد داروها باشد. شما همیشه باید دقیقاً بدانید که چرا از مکمل استفاده می کنید ، عوارض جانبی آن چیست و از همه مهمتر اینکه آیا بی خطر است. در این مقاله ما حقایقی را که باید قبل از خرید مکمل بدانید به شما می گوییم.

مکمل ها ممکن است با داروها تداخل داشته باشند

بسیاری از مکمل ها حاوی ترکیباتی هستند که از رژیم غذایی خود دریافت می کنیم. بنابراین ، شما ممکن است فکر کنید که کمتر احتمال دارد بر داروهای مصرفی شما تأثیر بگذارد. اما باید بدانید که مکمل های بدنسازی می توانند با داروها ، سایر مکمل ها و حتی غذایی که می خورید تداخل ایجاد کنند. اگرچه نادر است ، مواردی از نارسایی کلیه و کبد مرتبط با مکمل وجود داشته است.

چگونه می توانید از این خطر جلوگیری کنید؟

اگر مکمل مصرف می کنید ، می توانید Medscape Drug Interaction Checker را در گوگل سرچ کرده و نام هر مکملی را که می خواهید بنویسید. این منبع بسیار ساده به شما اطلاعات مورد نیاز در مورد مکمل شما را می دهد و شما را در مورد مداخلات احتمالی هشدار می دهد. حتی هنگام مصرف مولتی ویتامین ، باید در این مورد با پزشک خود مشورت کنید!


توصیه مطالعه: کدام مکمل های ورزشی مجاز به مصرف همزمان نیستند؟


اکثر مکمل ها تحت نظارت سازمان غذا و دارو تولید نمی شوند.

داروها چندین بار برای تأیید اثربخشی و ایمنی آنها مورد آزمایش قرار می گیرند ، اما گاهی اوقات پس از ورود دارو و مصرف دارو ، عوارض جانبی غیر قابل پیش بینی رخ می دهد.

با این حال ، از آنجا که مکمل ها به عنوان غذا در نظر گرفته می شوند نه دارو ، هیچ گونه آزمایشی قبل از ورود آنها به بازار انجام نمی شود. به همین دلیل ، کپسول های روغن ماهی و کپسول های پروبیوتیک که از بازار خریداری می کنید ، به احتمال زیاد آزمایش نشده اند و تنها در صورت واکنش یا عوارض جانبی ناشی از مصرف آنها قابل آزمایش و جمع آوری هستند. از بازار .. علاوه بر این ، بسیاری از مواد موجود در مکمل ها و مولتی ویتامین ها از کشورهای دیگر ، به ویژه چین ، که دارای استانداردهای متفاوتی است ، وارد می شود.


پیشنهاد مطالعه: چگونه می دانیم که مکمل غذایی که مصرف می کنیم سالم و استاندارد است؟


مکمل ها ممکن است حاوی عناصری باشند که انتظارش را نداشتید.

مکمل دریافتی شامل چه عناصری است و آیا راهی وجود دارد که بدانید؟ آزمایشگاه های مصرف کننده گاهی مکمل ها را تجزیه و تحلیل می کنند تا ببینند آیا آنها واقعاً حاوی مواد ذکر شده در برچسب محصول هستند یا خیر و تأیید سلامت آنها.

متأسفانه ، اغلب مکمل ها حاوی مقادیر کمی آلاینده مانند فلزات سنگین و حاوی عناصر بدون برچسب هستند. برخی از محبوب ترین مکمل ها در این زمینه کاهش وزن ، تقویت مردان و مکمل های بدنسازی هستند. بدتر از آن ، مطالعات نشان داده است که مکمل های بدنسازی و داروهای گیاهی برای کاهش وزن حاوی استروئیدها هستند.

مکمل ها ممکن است حاوی عناصری نباشند که می گویند.

آلودگی مکمل های بدنسازی یک مشکل است ، اما هیچ تضمینی وجود ندارد که آنها حاوی موارد ذکر شده در برچسب محصول باشند. دادستان نیویورک از کارآگاهان خصوصی خواست مکمل های مختلف بدنسازی از تولیدکنندگان معتبر را مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار دهند.

آنها از تکنیک خاصی به نام بارکد DNA برای تعیین ترکیبات و خلوص محصولات استفاده کردند. تجزیه و تحلیل نشان داد که تقریباً 80 مکمل ها حاوی آنچه روی برچسب ذکر شده است ، نیستند و برخی حاوی مواد پرکننده و آلاینده هستند! برخی از این آلاینده ها شامل گیاهان آپارتمانی ، گندم و برنج است و آنچه نگران کننده است این است که آلرژی به گندم و گیاهان شایع است و مردم نمی دانند با مکمل مصرفی در معرض چه چیزی قرار می گیرند.

به طرز شگفت انگیزی ، 5 مورد از 24 محصول گیاهی که توسط محققان خصوصی آزمایش شده اند حاوی آنچه روی برچسب ذکر شده است نبود. اینها پرفروش ترین مکمل ها هستند و این هزینه وحشتناکی برای صنعت مکمل است!

برخی از نکات ارائه شده ممکن است خریداری شده باشد!

وقتی به مصرف مکمل های بدنسازی فکر می کنید چه می کنید؟ آیا در حال خرید مکمل های بدنسازی هستید و آخرین نظرات و توصیه ها را می خوانید؟ برخی از فروشندگان مکمل به مردم پول می دهند تا نظرات و توصیه های مثبتی در مورد محصولات خود ارائه دهند. اگر نظرات زیادی دیدید و در مدت کوتاهی ترک شد ، بسیار توصیه می شود! همچنین ، توصیه های ساختگی اغلب کوتاه و کم جزئیات نسبت به توصیه های درست و مناسب است. بنابراین ، انتخاب خود را بر اساس این نظرات قرار ندهید.

“بیشتر” لزوما به معنای بهتر نیست

این اعتقاد وجود دارد که اگر چیزی خوب باشد ، بیشتر بهتر است. اما حداقل در مورد مکمل ها ، خوب است بدانید که برخی ویتامین ها و مواد معدنی می توانند مشکلات شدیدی را در بدن ایجاد کنند.

به عنوان مثال ، مصرف زیاد مکمل های معدنی مانند منیزیم می تواند جذب سایر مواد معدنی با ساختارهای مشابه مانند آهن ، مس و روی را کاهش دهد. مصرف زیاد ویتامین A منجر به پوکی استخوان می شود و در صورت کمبود آهن بدن ، مکمل آهن خطر بیماری قلبی را افزایش می دهد. آهن در دوزهای پایین یک آنتی اکسیدان است ، اما در دوزهای بالا به یک پروکسیدان آسیب رسان بافت تبدیل می شود. تا آنجا که ممکن است ، باید مواد مغذی لازم را از غذاهای سالم و منابع طبیعی به صورت متعادل دریافت کنید.

نظر شما در این باره چیست؟ چه نکات دیگری را باید در نظر بگیریم؟

ویرایش و ترجمه ellevarzesh.com

منبع: cathe


دیدگاهتان را بنویسید