علوم ورزشی چرا تغذیه مهمترین بخش سلامتی است؟


آنچه در این مقاله می خوانید

تغذیه نقش مهمی در ظاهر و احساس ما دارد. ورزش منظم مهم است ، اما طبق تحقیقات انجام شده ، تغذیه بیشترین تأثیر را بر تناسب اندام ما دارد ، به همین دلیل است که استفاده از غذا به عنوان دارو به یک موضوع و فرآیند محبوب برای بهبود سلامتی تبدیل شده است.

هدف اصلی تناسب اندام در حال حاضر تمرکز بر خوردن غذاهای سالم است. وقتی عادات غذایی سالم تبدیل به یک شیوه زندگی شود ، ما سالم تر و شادتر خواهیم بود. تغذیه مناسب و تغذیه مناسب به ما اجازه می دهد چربی بدن خود را از دست بدهیم ، وزن خود را کاهش دهیم ، اعتماد به نفس بیشتری داشته باشیم و خطر بیماری را کاهش دهیم.

مطالعات مکرر مصرف غذاهای سالم را به عنوان مهمترین بخش برنامه های تناسب اندام تشخیص داده اند. برخی از پزشکان عادات غذایی سالم و شیوه زندگی سالم را به عنوان راهی برای بهبود سلامت کلی با کاهش چاقی و بیماری های مرتبط توصیه می کنند.

غذا داروی ماست

غذاهای غنی از مواد مغذی یا ابرغذاها شامل پروتئین های بدون چربی ، کربوهیدرات های سالم و چربی های ضروری برای سلامتی ما است. سوپرفودها منبع غنی ویتامین ها ، مواد معدنی و آنتی اکسیدان ها هستند. آنتی اکسیدان ها التهاب را کاهش می دهند و در نتیجه به مبارزه با بیماری ها کمک می کنند. التهاب یکی از عوامل اصلی بسیاری از بیماری ها است. آنتی اکسیدان های قوی موجود در سبزیجات تازه به سم زدایی بدن و از بین بردن مواد شیمیایی خطرناک کمک می کند. برخی از غذاهای فوق العاده حاوی ترکیباتی هستند که متابولیسم ما را افزایش می دهند تا چربی ها به طور مثرتری سوزانده شوند.برای مثال فلفل قرمز حاوی مولکولی به نام کپسایسین است که چربی سوزی بدن را سرعت می بخشد.

غذاهای غنی از کورستین چه مزایایی دارند؟

کوئرستین یک آنتی اکسیدان قوی است که به طور طبیعی در طیف گسترده ای از غذاهای گیاهی یافت می شود. در واقع ، تحقیقات کوئرستین نشان می دهد که یکی از قوی ترین آنتی اکسیدان ها با مزایای سلامتی فراوان است. بسیاری از ورزشکاران از کوئرستین به عنوان مکمل برای کاهش التهاب ماهیچه ها در اثر تمرینات سنگین استفاده می کنند. بر اساس مطالعه ای که در مجله بین المللی پزشکی پیشگیرانه منتشر شده است ، مکمل کورستین عملکرد ورزشکاران را به میزان قابل توجهی افزایش داده ، میزان سوخت و ساز بدن و توده بدون چربی را در ورزشکاران افزایش می دهد.

غذاهای زیر منبع غنی از کورستین هستند:

  • سیب
  • پیاز کلم بروکلی
  • شاه توت

به طور طبیعی متابولیسم خود را افزایش دهید

بهترین چربی سوزها آب نیست ، بلکه غذاهایی است که حاوی ترکیبات خاصی هستند. طبق تحقیقات تغذیه ای ، میزان چربی سوزی طبیعی را می توان افزایش داد.

خوردن غذاهایی که روند چربی سوزی را تحریک کرده و بهبود می بخشد ، به کاهش موثر چربی کمک می کند. افزودن غذاهای تقویت کننده متابولیسم مکمل فوق العاده ای برای رژیم غذایی و برنامه ورزشی شما است.

غذاهای زیر متابولیسم ما را تسریع می کند:

  • فلفل تند (با ماده فعال کپسایسین)
  • چای سبز (با کافئین)
  • قهوه سیاه (با کافئین)
  • آب سرد (500 میلی لیتر آب در روز متابولیسم را 30 درصد افزایش می دهد)
  • غلات کامل (غنی شده با فیبر و آهن)
  • ماست (کلسیم و پروبیوتیک)
  • سیب (چون فیبر دارد)
  • آجیل و دانه ها (اجزای فعال اسیدهای چرب ضروری)
  • ماهی (با ترکیب موثر اسیدهای چرب امگا 3)

کره بادام زمینی یک غذای فوق العاده است

کره بادام زمینی یکی از اصلی ترین غذاهای فوق العاده برای ورزش است. کره بادام زمینی حاوی چربی های سالم است ، سرشار از مواد مغذی است و انرژی طولانی مدت را برای عملکرد مطلوب ورزشی فراهم می کند. توصیه می شود کره بادام زمینی طبیعی یا ارگانیک را برای اجتناب از مواد نگهدارنده یا قندهای اضافی انتخاب کنید. کره بادام زمینی حاوی مواد مغذی با کیفیت بالا است و منبع بلند مدت 90 کالری برای هر 2 قاشق چای خوری است.

همچنین حاوی 7 گرم پروتئین در هر اونس در مقایسه با سایر ترکیباتی که فقط 4 گرم پروتئین دارند ، می باشد. دریافت پروتئین کافی برای رشد عضلات ضروری است. کره بادام زمینی دارای کلسترول کم و چربی اشباع شده است و آن را به یک غذای سالم برای قلب تبدیل می کند. مطالعات نشان می دهد که مصرف 1.5 اونس کره بادام زمینی در روز می تواند خطر بیماری های قلبی را کاهش دهد. کره بادام زمینی سرشار از فیبر و منبع عالی پروتئین گیاهی است. کره بادام زمینی حاوی نیاسین ، فولات ، ویتامین E و سایر مواد مغذی و مواد معدنی ضروری است.

مواد غذایی برای تغذیه تناسب اندام

اصطلاح مناسب بودن غذا مترادف با غذاهای فوق العاده است. خوردن رژیم غذایی سرشار از غذاهای تناسب اندام برای سلامتی ما ضروری است. خوردن غذاهای سالم و آگاهی از آنها برای دستیابی به اندامی سالم و لاغر ضروری است.

در زیر لیستی از غذاهای مناسب برای تناسب اندام آمده است.

  • بلغور جو دوسر (سرشار از فیبر و بهبود هضم / افزایش متابولیسم)
  • تخم مرغ (منبع پروتئین ، عضله سازی)
  • سبزیجات (آنتی اکسیدان ها ، التهاب را کاهش می دهند)
  • سیب (حاوی آنتی اکسیدان ها و کاهش التهاب و افزایش متابولیسم)
  • گوشت و ماهی بدون چربی (اسیدهای آمینه ، منبع پروتئین ، عضله سازی)

آیا قهوه یک غذای سالم است؟

آیا باید قهوه بنوشیم؟ این یک سوال رایج است و اگرچه ممکن است بهترین نوشیدنی برای برخی افراد نباشد ، تحقیقات نشان می دهد که قهوه برای سلامتی و رفاه ما مفید است. قهوه حاوی آنتی اکسیدان و کافئین است. کافئین یک محرک طبیعی است که متابولیسم را تسریع می کند. اکثر مصرف کنندگان روز قبل از ورزش برای افزایش متابولیسم قهوه می نوشند. دوز کم تا متوسط ​​(1-2 فنجان) قهوه به طور قابل توجهی عملکرد ورزشی را بهبود می بخشد.

نوشیدن قهوه سیاه 30 دقیقه قبل از ورزش بهترین نتایج ارگونژیک را دارد. این باعث افزایش استقامت ما می شود و زمان تمرین و تمرین را طولانی می کند. همچنین گفته می شود که قهوه تمرکز ذهنی ما را بهبود می بخشد و سطح انرژی را بالا می برد. قهوه همچنین درد عضلانی ناشی از ورزش را کاهش می دهد.

قهوه حاوی آنتی اکسیدان های قوی است که بیماری ها و بیماری های مزمن را کاهش می دهد. طبق تحقیقات انجام شده ، قهوه برای افراد مبتلا به بیماری پارکینسون مفید است و سنگ صفرا را کاهش می دهد. از آنجا که قهوه محرک است ، در صورت داشتن فشار خون بالا ، بارداری ، شیردهی یا فشار خون بالا یا بیماری قلبی قبل از خوردن قهوه با پزشک خود مشورت کنید.

هر روز غذاهای فوق العاده بخورید

سوپرفودها نقش مهمی در دستیابی و حفظ بدن سالم دارند. متخصصان رژیم غذایی ممکن است انواع مختلفی از غذاهای عالی را در لیست خود داشته باشند ، اما معتقدند این غذاها ضروری هستند. خوردن انواع سوپرغذاها در هر روز به رفع نیازهای تغذیه ای بدن برای عملکرد مطلوب کمک می کند.

برای بهبود سلامت و تندرستی خود با غذاهای فوق العاده زیر شروع کنید:

  • جو دوسر (سرشار از فیبر ، هضم ، سلامت قلب را بهبود می بخشد)
  • بلوبری (آنتی اکسیدان ، کاهش التهاب ، برای درمان سرطان استفاده می شود)
  • سیب (آنتی اکسیدان ، کاهش التهاب ، کاهش وزن)
  • چای سبز (آنتی اکسیدان ها متابولیسم را تسریع می کنند ، باعث کاهش وزن می شوند)
  • دانه کتان (اسیدهای چرب ضروری ، متابولیسم را افزایش داده و التهاب را کاهش می دهد)
  • کلم بروکلی (آنتی اکسیدان ، ضد سرطان ، سم زدایی)
  • ماست (کلسیم ، پروبیوتیک ، بهبود هضم ، سلامت استخوان)
  • روغن زیتون (اسیدهای چرب اشباع نشده (MUFAs) / سلامت قلب)
  • لوبیا (غنی از فیبر ، آنتی اکسیدان ، عملکرد مغز را بهبود می بخشد)
  • دارچین (حاوی آنتی اکسیدان ها ، سم زدا ، گیاهان دارویی)

ویرایش و ترجمه ellevarzesh.com


دیدگاهتان را بنویسید