علوم ورزشی چرا شیر کاکائو (شکلات) بهترین نوشیدنی برای ورزش است؟


آنچه در این مقاله می خوانید

به نظر می رسد والدین ما درست می گویند ، شیر واقعاً برای بدن مفید است ، حداقل پس از تمرین. مطالعات نشان داده است که یک لیوان شیر کاکائوی شکلاتی کم چرب بعد از تمرین شدید بهترین نوشیدنی ورزشی با کربوهیدرات و پروتئین با کیفیت است. همچنین شیر شکلاتی واقعاً خوشمزه است. در سه مطالعه مشابه ، محققان تأثیر نوشیدن شیر کاکائو کم چرب پس از ورزش را با نوشیدن آب یا نوشیدنی های ورزشی مقایسه کردند. در ورزشکاران مقاومتی ، نتایج نشان داد که نوشیدن شیر شکلات می تواند منجر به موارد زیر شود:

عملکرد بهتر

دوچرخه سواران واجد شرایط قدرت بیشتری داشتند و سریعتر دوچرخه سواری می کردند. علاوه بر این ، پس از بهبودی با نوشیدن شیر شکلات ، زمان پدال زدن 6 دقیقه کوتاه شد.

تطبیق سریعتر با برنامه

در مقایسه با افرادی که از نوشیدنی های دیگر استفاده می کردند ، گروهی که شیر کاکائو مصرف می کردند ، دو برابر از نظر آمادگی هوازی و آمادگی جسمانی بهبود یافته بودند.

فرم بدن بهتر

کسانی که شیر شکلات می نوشند در حین ورزش عضله بیشتری پیدا کرده و چربی بیشتری از دست می دهند. پس از 4.5 هفته ، آنها یک کیلوگرم و 360 گرم ماهیچه بدون چربی بیشتری نسبت به گروه دیگر که نوشیدنی های دیگر مصرف کردند ، داشتند.

شیر کاکائو باعث افزایش انرژی می شود

هر وعده شیر کاکائو حاوی 20 تا 30 گرم کربوهیدرات است که برابر با مقدار کربوهیدرات موجود در نوشیدنی های انرژی زا است. کربوهیدرات های دریافتی بعد از هر تمرین ذخیره انرژی را دوباره پر می کند ، بنابراین نوشیدن شیر کاکائو بعد از ورزش از کاهش وزن بدن جلوگیری می کند. علاوه بر کربوهیدرات موجود در شکلات ، ماهیچه ها را نیز ترمیم می کند و از پروتئین محلول در شیر سود می برد.

چرا شیر کاکائو برای بازیابی بعد از تمرین مناسب است؟

در مقایسه با شیر خالص ، آب و نوشیدنی های ورزشی محبوب ، شیر شکلات کم چرب تقریباً دو برابر این نوشیدنی ها کربوهیدرات و پروتئین دارد. نسبت 4 به 1 کربوهیدرات به پروتئین برای بازیابی ماهیچه ها ایده آل است (برای از بین بردن قند اضافی مطمئن شوید که چربی کمی دارد).

مصرف 4 تا 1 مقدار کربوهیدرات و پروتئین در یک نوشیدنی پس از دویدن می تواند ذخایر گلیکوژن را دوباره پر کند و همچنین بهبود بدن را تسریع کند.

یک مطالعه اخیر دیگر نیز این ادعاها را تأیید کرد و دریافت که شیر شکلات کم چرب نسبت به یک نوشیدنی کربوهیدرات دار بهبود ماهیچه را فراهم می کند. خود شیر آب کافی برای تامین ورزشکاران پس از یک تمرین سخت دارد.

طرز تهیه شیر کاکائو برای ورزش

نصف قاشق چایخوری پودر کاکائو شیرین نشده را به یک لیوان شیر اضافه کنید. اگر طعم آن غیرقابل مقاومت است ، بهتر است فقط یک قاشق چای خوری شکر به آن اضافه کرده و میل کنید.

نکته آخر

مواد افزودنی مانند کلسیم ، سدیم و شکر به بدن در بازگرداندن آب و بازیابی انرژی کمک می کند.

ویرایش و ترجمه ellevarzesh.com


دیدگاهتان را بنویسید