علوم ورزشی چرا مصرف منیزیم نقش مهمی در بازیابی عضلات دارد؟


آنچه در این مقاله می خوانید

بازسازی ذخایر الکترولیت های از دست رفته پس از ورزش شدید بسیار حیاتی است و منیزیم نقش مهمی در سلامت کلی بدن و بازیابی ماهیچه ها دارد. محققان ورزشی در مطالعات مختلف دونده های ماراتن را دنبال کرده اند و دریافتند که این ماده معدنی بعد از پتاسیم ، مهمترین الکترولیت از دست رفته بدن در حین ورزش است. در این مقاله ما در مورد اهمیت منیزیم در بازیابی عضلات صحبت خواهیم کرد. با ما بمان.

موز نه تنها یک ماده غذایی غنی از انرژی است ، بلکه منبع غنی از منیزیم و پتاسیم است. این یک ماده معدنی حیاتی است که برای مکانیسم آرام سازی عضلات مورد نیاز است. بدون این ماده معدنی ، ماهیچه ها در حالت انقباض دائمی باقی می مانند.

وزوز گوش یا کاهش شنوایی ، گرفتگی عضلات ، افسردگی ، عملکرد غیرطبیعی قلب و سنگ کلیه از علل کمبود منیزیم در بدن هستند. عوامل مختلف تنش عضلانی و کمبود مواد مغذی ، از جمله الکترولیت ها در حین ورزش ، نشان می دهد که بازسازی ذخایر این ماده معدنی برای بازیابی موثر عضلات ضروری است.

منیزیم یک ماده معدنی قوی ضدالتهابی و ضدالتهابی است که فراتر از عملکرد ماهیچه ها برای محافظت در برابر بیماری هایی مانند آلزایمر و آرتریت تجویز می شود. همچنین برای سلامت کلی بدن که به جذب و جذب کلسیم در استخوان ها کمک می کند ، ضروری است و برای عملکرد بهتر عصب ضروری است. در صورت عدم دریافت کافی این ماده ، سطح کلسیم در خون بدن افزایش می یابد که می تواند منجر به مشکلات قلبی و سیستم اسکلتی شود. کمبود طولانی مدت این ماده معدنی باعث پوکی استخوان به ویژه در زنان می شود.

مصرف روزانه منیزیم در سنین مختلف توصیه می شود

علائم کمبود منیزیم

کمبود متوسط ​​این ماده در بدن ممکن است به دلیل مصرف غذاهای فرآوری شده یا محصولات فرعی مدرن کشاورزی رخ دهد. 60 درصد کشورهای غربی و 30 درصد کشورهای اروپایی کمبود مواد معدنی دارند و کمتر از مقدار توصیه شده روزانه منیزیم مصرف می کنند.

علائم کمبود سطح پایین شامل گرفتگی عضلات ، تشنج و مشکلات عضلانی مانند تتانی ، درد طولانی مدت است که بهبود نمی یابد و در نهایت یک مشکل عمده در دوران نقاهت است. کمبود متوسط ​​می تواند باعث خواب ضعیف ، اضطراب و ناتوانی در آرامش شود. جامع ترین و دقیق ترین روش برای تشخیص کمبود متوسط ​​معمولاً آزمایش سلولی است که در آن 3 درصد منیزیم بدن در سرم خون ذخیره می شود.

غذاهای غنی از منیزیم

غذاهای غنی از منیزیم شامل سبزیجات برگ سبز مانند اسفناج ، موز ، آجیل و دانه ها ، میگو ، نان های سبوس دار ، شیر سویا ، برنج قهوه ای ، برگ زردآلو ، ماهی ، حبوبات ، ماست طبیعی و شکلات تلخ و موارد دیگر است. افرادی که دچار سوءتغذیه هستند یا مشکلات گوارشی دارند باید با مکمل های قوی آن را جبران کنند. مکمل های مختلفی در بازار با دوزهای مختلف وجود دارد. قبل از استفاده ، باید در مورد میزان مصرف با پزشک خود مشورت کنید.

همانطور که ورزش می تواند باعث نقصان الکترولیت و مواد معدنی در بدن شود ، بازسازی این ماده از دست رفته در حین ورزش می تواند به بهبود ماهیچه ها کمک کرده و درد و جراحت را پس از ورزش شدید خنثی کند.

نوشیدنی های ورزشی برای پر کردن الکترولیت های از دست رفته در حین ورزش ساخته می شوند و آبهای معدنی حاوی این ماده معدنی مهم هستند. در حالی که منابع غذایی برای برآوردن نیازهای روزانه شما عالی هستند ، گزینه های دیگری نیز وجود دارد که جذب منیزیم ماهیچه ها را به حداکثر می رساند.

منیزیم را از طریق پوست برای بازیابی عضلات تامین کنید

یکی از گزینه های بدست آوردن این ماده در حین ورزش و فعالیت های ورزشی استفاده از روش جذب از طریق پوست بدن است. درمان های پوستی مانند حمام نمک ، لوسیون و اسپری اجازه می دهد تا این ماده معدنی مستقیماً از طریق پوست به عضلات جذب شود. این روش کاربردی و سریع است ، مخصوصاً برای افرادی که کمبودهای طولانی مدت دارند.

حمام نمک

استحمام با نمک حاوی منیزیم باعث بهبود عضلات در دو مرحله می شود ، اول ، گرما درمانی و دوم ، بازسازی منابع از دست رفته در حین ورزش. نمک اپسوم یکی از مواد معدنی است که توسط ورزشکاران حرفه ای برای استحمام و تهیه این ماده معدنی استفاده می شود.

لوسیون و اسپری نجات

بسیاری از ورزشکاران اسپری ها و لوسیون های حاوی منیزیم را به تجهیزات بدنسازی خود برای جذب بهتر و سریعتر در جریان خون و مقابله با اثرات تنش و کشش عضلات بعد از تمرین اضافه کرده اند. اگرچه این روش تأثیر کمتری نسبت به حمام نمک دارد ، اما باعث می شود بدن این ماده را سریعتر جذب کرده و زمان کمتری را صرف کند.

مصرف مکمل ها به شکل قرص برای افرادی که تمرینات سنگین وزنی را تحمل می کنند ، مانند بدنسازان نیز مفید است. تمرینات شدید به ماهیچه ها فشار وارد می کند و با بازسازی ذخایر از دست رفته ، درد ، آسیب ، سفتی و فشار بر عضلات را خنثی می کند.

ویرایش و ترجمه توسط Elmavarzesh.com

منابع: webmd– درمانگاه آسیب های ورزشی


دیدگاهتان را بنویسید