علوم ورزشی چرا 80 درصد تغذیه و 20 درصد ورزش برای کاهش وزن و تناسب اندام است؟


شما این ضرب المثل را شنیده اید که می گوید “شما نمی توانید با ورزش اثرات سوء تغذیه را از بین ببرید” و این آخرین کلمه در مورد حفظ سلامت بدن شما است. تغذیه و ورزش بخش مهمی از کاهش وزن و تناسب اندام هستند. عادات غذایی تأثیر عمیق تر و شدیدتری بر ترکیب بدن و اهداف تناسب اندام شما نسبت به سایر عوامل تناسب اندام دارد. وقتی ورزش و تغذیه سالم با هم جمع شوند ، می توانید تغییرات مثبتی را در بدن خود ایجاد کنید. برای توضیح قانع کننده به مجله علوم ورزشی بپیوندید.

استراتژی رژیم غذایی خود را داشته باشید

ترکیب بدن با رژیم غذایی بدون ورزش قابل تغییر است ، اما ترکیب این دو چیزی است که شما را سالم نگه می دارد. 80٪ تغذیه 20٪ ورزش فرمولی است که به وضوح اهمیت تغذیه را نشان می دهد. تمرینات بدون رژیم غذایی سالم ممکن است اتلاف وقت کامل نباشد ، اما درست مانند شنا در خلاف جریان ، هیچ پیشرفتی در ساختار و ترکیب بدن ایجاد نمی شود.

سالهاست همه ما افرادی را دیده ایم که در روزهای هفته به طور منظم به باشگاه می روند و از نظر کاهش وزن و تناسب اندام نمی توانند نتیجه بگیرند. دلیل این بی فایده بودن ساده است؛ زیرا آنها از هیچ استراتژی رژیم پیروی نمی کنند و این مانع از رسیدن آنها به اهداف می شود.

تغذیه کلید تنظیم عملکرد بدن است. هنگامی که شما به درستی غذا نمی خورید ، ماهیچه ها رشد نمی کنند ، نمی توانید با ورزش کردن ساعت ها که تغذیه سالم نیست ، چربی بدن را از بین ببرید. اگر رژیم غذایی ناسالم باشد ، در نهایت می تواند باعث اختلال در عملکرد هورمون های بدن شده و پیامدهای منفی داشته باشد.

سوالات متداول

سوالات متداولی که در زمینه تناسب اندام ایجاد می شود و اهداف را بررسی می کند عبارتند از: “چند درصد از هدف من با ورزش و چه درصد از طریق رژیم غذایی به دست می آید؟” پاسخ ها معمولاً “هر دوی اینها مهم هستند ، اما درصد آنها قابل تعیین نیست” یا عبارت معروف “صددرصد ورزش و صددرصد تغذیه” است.

پاسخهای مبهم مانند این شما را به جایی که می خواهید نمی رسانند ، مخصوصاً برای کسانی که در ابتدای راه تناسب اندام هستند و می خواهند بدن و بدن خود را بهبود بخشند. بهترین پاسخ این است که تغذیه بیشترین تأثیر را بر تغییرات جسمانی دارد ، بنابراین بسیار بیشتر از ورزش ، در واقع درصد های دیگر را می بلعد!

منطق ورزش و تغذیه

اکنون به درصد ها می پردازیم و دلیل ورزش و تغذیه را بررسی می کنیم. یک ورزشکار معمولی ممکن است 3 تا 4 جلسه تمرین با وزنه و 3 تا 4 جلسه تمرین هوازی در هفته و در مجموع 8 جلسه در هفته انجام دهد. این تعداد جلسه در هر هفته به او این فرصت را می دهد که 8 بار تغییر مثبتی در بدن خود ایجاد کند. البته با ورزش

همان شخص 3 وعده غذایی سالم و شاید 2 میان وعده در روز می خورد. محاسبات سریع نشان می دهد که 21 تا 35 بار در هفته ، هر چند با تغذیه ، این فرصت را دارد که مستقیماً تغییرات مثبت ایجاد کند و چربی بسوزاند و ماهیچه بسازد.

تو چیزی هستی که می خوری!

مثال بالا نشان داد که تغذیه در واقع در ایجاد فرصت هایی برای تحول فیزیکی برنده است. اگر اعداد را برای این رقابت باز کنیم ، شانس تغییر ساختار بدن 21 تا 35 بار در هفته از طریق رژیم غذایی تقریباً 80 درصد است.

این موقعیت 20 for برای نتایج ورزشی باقی می گذارد. ارزیابی رابطه منطقی بین ورزش و تغذیه دقیقاً اعدادی است که در ابتدا بیان شده است. این بدان معناست که اگر می خواهید ظاهری مناسب داشته باشید ، باید 80 درصد تمرکز خود را روی تغذیه متمرکز کنید. این درست است که آنها می گویند شما همان چیزی هستید که می خورید.

از قانون 80 and و 20 پیروی کنید

آیا داستانهای جالب افرادی را شنیده اید که کاهش وزن باورنکردنی را تجربه کرده اند؟ تغذیه مناسب و تغذیه سالم در رأس موفقیت آنها قرار دارد و قبل از شروع یک برنامه ورزشی خاص ، تغییراتی در عادات آشپزی و استراتژی های غذایی خود ایجاد کرده اند. این آغاز راه موفقیت آنها است و اضافه شدن تمرینات بدنسازی به آنها در این راه مجهز و تقویت شده است.

این ایده خوبی است که فکر کنیم فقط با ورزش می توانیم تغییرات فیزیکی مثبتی ایجاد کنیم ، اما این خیلی دور از واقعیت است. پیروی از قانون 80 تا 20 تفاوت ایجاد می کند و درک و دانستن آنچه می خورید نقش مهمی در ظاهر و اندام شما دارد. چه کاهش وزن باشد یا عضله سازی ، باید بدانید که هر هدفی تغذیه خودش است ، شما باید یک هدف تغذیه منظم و درست داشته باشید.

نظر شما در این باره چیست؟ آیا معتقدید تغذیه نقش بیشتری در کاهش وزن و تناسب اندام نسبت به ورزش دارد؟

ویرایش و ترجمه ellevarzesh.com

منبع: بسیار خوب


دیدگاهتان را بنویسید