علوم ورزشی چگونه می توان بهترین رژیم غذایی را برای انواع بدن انتخاب کرد؟


شما ممکن است کم و بیش با انواع بدن آشنا باشید و بدانید که چگونه و کجا بدن شما چربی را ذخیره می کند می تواند تأثیر زیادی بر سلامت شما و البته وزن شما داشته باشد. قبلاً “چرا مهم است که بدن در کجا چربی ذخیره می کند؟” در مقاله ای با عنوان در این مقاله به شما خواهیم گفت که با توجه به نوع اندام خود چه بخورید و از چه چیزی باید خلاص شوید.

چرا باید نوع بدن خود را بدانید؟

تیپ بدنی این روزها بیشتر به ظاهر اهمیت می دهد تا به سلامتی ، به خصوص وقتی که به لباس هایی که می آید توجه کنیم! اما وقتی صحبت از سلامتی می شود ، نوع بدن شما می تواند در مورد خطرات احتمالی برای سلامتی و توانایی های شما چیزهای زیادی بگوید.

نکته اصلی این است که بدن شما چگونه و چگونه چربی را ذخیره می کند. برخی از چربی ها بیشتر از سایرین برای سلامتی مضر هستند و ممکن است به روش های مختلف رژیم غذایی متفاوت پاسخ دهند.

به عنوان مثال ، مطالعات نشان داده است که افرادی که شکم بیشتری دارند به رژیم های کم کربوهیدرات بهتر پاسخ می دهند ، در حالی که افرادی که دارای لگن و ران بیشتر هستند به رژیم های کم چرب بهتر پاسخ می دهند و این تازه آغاز کار است! متخصصان تغذیه می توانند به شما کمک کنند بفهمید نوع بدن شما چیست و باید چه کار کنید.


پیشنهاد مطالعه: چه نوع اندامی دارید؟ اکتومورف ، مزومورف یا اندومورف؟


اندام های سیبی شکل

اندام سیبی شکل دقیقاً همانطور که از نامش پیداست است. بالاتنه وسیع ، شانه های وسیع و بازوها ، باسن و پاهای کوچکتر ، یعنی بالاتنه معمولاً بزرگتر از پایین تنه است.

اگر مانند یک سیب وزن خود را افزایش دهید ، احتمالاً تمام آن وزن اضافی مستقیماً به معده شما می رسد. حمل چربی شکمی به معنای داشتن چربی بیشتر در اطراف اندام های داخلی است که خطر بیماری های قلبی ، دیابت و سندرم متابولیک را افزایش می دهد.

سیب چه بخورد؟

بر خوردن چربی های سالم تمرکز کنید و ضرب المثل قدیمی را که خوردن چربی شما را چاق می کند فراموش کنید: چربی های غیر اشباع تک و چربی های امگا 3 به شما کمک می کند احساس سیری کنید و کمتر غذا بخورید.

چربی های سالم به تراشیدن شکم و کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی و دیابت کمک می کند. چربی تأثیر کمی بر سطح انسولین دارد ، بنابراین قند خون شما پایین می آید. در نتیجه هوس کمتر و انرژی بیشتری دارید. آووکادو ، ماهی قزل آلا ، گردو ، دانه های چیا و کره آجیل نمونه های خوبی هستند.

کدام سیب ها را نباید خورد

خوردن چربی های سالم تنها نیمی از مبارزه برای کشیدن شکم است. اندام های شکل سیب نیز باید مصرف کربوهیدرات ها ، به ویژه کربوهیدرات های ساده مانند قند و تنقلات قندی را کاهش دهند.

رژیم غذایی مناسب می تواند رژیم غذایی پایدار باشد و برای بسیاری از افراد به معنی خوردن مقداری کربوهیدرات است. سعی کنید میزان کربوهیدرات خود را به 40 درصد از کل کالری خود محدود کنید.

اندام گلابی شکل

در زیر انواع بدن گلابی با شانه های باریک ، کمر نازک ، باسن و ران پهن آمده است. آنها می دانند. خوشبختانه باسن و ران یکی از بهترین و سالم ترین مکان ها برای ذخیره چربی است و ثابت شده است که با طول عمر بیشتر مرتبط است.

متأسفانه ، پیدا کردن شلوار جین مناسب و اندازه این اندام بسیار مشکل است. چربی اضافی می تواند بر مفاصل ، قلب و مغز بدون در نظر گرفتن محل ذخیره آن فشار وارد کند.

گلابی چی بخوریم؟

تمرکز اصلی اندام گلابی باید بر ایجاد عضله بدون چربی و حفظ وزن سالم باشد. بهترین راه برای رسیدن به این هدف ، خوردن مقدار زیادی پروتئین کم چرب ، سبزیجات برگ دار و چربی های سالم است.

اینها سه جزء اصلی هر رژیم غذایی سالم هستند ، اما ترکیبی از این سه است که به اندام های گلابی شکل کمک می کند تا در هنگام عضله سازی چربی بسوزانند. به عبارت دیگر ، سالاد بیشتری با گوشت بدون چربی بخورید!

کدام گلابی را نباید بخورد

همه ما می دانیم که شکر برای سلامتی مفید نیست. محدود کردن مصرف قند به این معنا نیست که هرگز نمی توانید کیک تولد بخورید.

در عوض ، افکار خود را به سمت چیزهای خوب زندگی ، مانند غذاهای سرشار از قند ، سوق دهید. چیزهایی مانند سس پاستا ، سس گوجه فرنگی ، نان ، بلغور جو دوسر فوری و کره بادام زمینی دارای قندهای پنهان هستند.

شکر در بسیاری از غذاهای فرآوری شده یافت می شود. برای سهولت در انجام تکالیف خود ، این قانون را به خاطر بسپارید: از خوردن غذاهایی که بیش از 3 گرم قند دارند (در برچسب نشان داده شده است) خودداری کنید.


نکته مطالعه: بهترین تمرینات را برای فرم بدن خود بیاموزید


اندام ساعت شنی

ما دو نوع تیپ یا فرم بدن را معرفی کردیم ، سوم اندام های ساعت شنی ، وزن بیشتری بین بالاتنه و پایین تنه و کمر باریک تر است.

چنین اندام هایی معمولاً چربی را به طور مساوی در سراسر بدن ذخیره می کنند. زنان معمولاً دوست دارند چنین بدنی داشته باشند زیرا دارای انحناهای جذابی است ، اما این فرم بدن می تواند چند کیلو وزن اضافه کند بدون اینکه شخص متوجه شود زیرا این وزن اضافی به طور مساوی در سراسر بدن توزیع می شود. اضافه وزن می تواند به سلامتی شما آسیب برساند.

ساعت شنی چه بخورد؟

همچنین ، اگر فرم بدنی ساعت شنی دارید ، باید عاقلانه غذا بخورید تا از افزایش وزن غیرقابل تشخیص جلوگیری کنید! به جای خوردن یک کیسه چیپس ، به هوس خود با کربوهیدراتهای پیچیده و با کیفیت پاسخ دهید.

سعی کنید سبزیجات را به عنوان میان وعده بخورید. سبزیجات نه تنها برای شما مفید هستند ، بلکه به شما این امکان را می دهند که مقدار زیادی غذا بخورید بدون اینکه کالری زیادی دریافت کنید و همچنین شما را سیر و سیر می کند. میان وعده های مناسب برای ساعت شنی هویج و گوآکامول ، کرفس و کره بادام ، آووکادو روی نان تست ، خیار و حمص است.

چه چیزی را نباید بخوریم

عدم جذابیت بدن شما ممکن است به دلیل سطح بالای هورمون های زنانه مانند استروژن و پروژسترون باشد. این هورمون ها فواید زیادی دارند ، اما استروژن هورمونی است که چربی را ذخیره می کند و می تواند باعث افزایش وزن شود.

اگر ریتم طبیعی هورمون های شما مختل شود – یکی از دلایل آن استرس است – ممکن است اشتها و هوس شما برای شیرینی نیز افزایش یابد. سعی کنید مصرف غذاهای زیر را کاهش دهید: شیرینی ، آب نبات ، بستنی و سایر غذاهای پرچرب و پرچرب.

اندام مستطیلی یا شکل خط کش

اگر شما به طور طبیعی لاغر هستید و انحنای جزئی در بدن خود دارید ، احتمالاً یک فرمانروا هستید! شما از نظر ذخیره چربی بهترین نوع بدن را در بین انواع بدن دارید.

خط کش ها اغلب باید سخت کار کنند تا وزن خود را افزایش دهند. اما این دلیل نمی شود که از نظر تغذیه کاملاً رایگان باشید. بسیاری از افراد با اندام های مستطیلی یا خط کش شکل فکر می کنند چون لاغر هستند ، می توانند هرچه می خواهند بخورند و ورزش نکنند. اما حتی اگر ظاهر اضافه وزن ندارید ، ممکن است درصدی از چربی در بدن شما وجود داشته باشد که شما را مستعد بسیاری از بیماری ها می کند.

حاکمان چه بخورند

حاکمان باید به اندازه کافی غذا بخورند ، نه زیاد و نه کم. رژیم متعادل شامل کربوهیدرات ، چربی و پروتئین برای چنین اندام هایی بهترین است.

همچنین برای افرادی که دارای اندام مستطیل شکل هستند بسیار مهم است. تمرکز سالم بر تغذیه و ورزش می تواند از سلامت این اندام ها محافظت کرده و خطر بیماری را به حداقل برساند.

بسیاری از افراد دارای اندام های اندامی شکل ممکن است به ورزشهای استقامتی مانند دوچرخه سواری و دویدن علاقه مند باشند ، بنابراین برای دریافت سوخت مناسب برای این فعالیت ها باید کربوهیدرات زیادی مصرف کنند. غذاهای مناسب اندام هایی با قوانین: همه غذاهای فرآوری نشده و غذاهای طبیعی!

آنچه پادشاهان نباید بخورند

پادشاهان باید در مورد محدود کردن گروه غذایی خود احتیاط کنند ، زیرا آنها معمولاً کم وزن هستند تا اضافه وزن. اگر اندامی به شکل خط کش دارید و اضافه وزن ندارید ، باید درست غذا بخورید و از دیگران تقلید نکنید. اگر سعی می کنید عضله بسازید ، از پودر پروتئین ، پنیر یا گوشت زیاد نخورید. امروزه مردم پروتئین زیادی مصرف می کنند. اگر بدن یک فرد عادی به ازای هر کیلوگرم وزن بدن به حدود 1 گرم پروتئین نیاز دارد.

اندام بستنی قیفی شکل

اگر سینه ها ، گردن و شانه های شما بزرگ است اما با پایین آمدن نازک تر و نازک تر می شوید ، اگر نوع پنجم تیپ بدنی شامل شما می شود ، شما یک قیف بستنی هستید! شاید عضله سازی برای شما راحت تر باشد ، به ویژه در قسمت بالای بدن. اما مانند سیب ، شما در معرض ذخیره چربی در اطراف شکم خود هستید.

بستنی قیفی چی بخوریم؟

مقدار زیادی کربوهیدرات بخورید ، اما فقط غلات کامل و کربوهیدراتهای پیچیده. این غذاها به شما انرژی طولانی مدت می دهند و دارای فیبر سیری هستند که شما را در بین وعده های اصلی سیر نگه می دارد.

مطالعات نشان داده است که این نوع فیبر می تواند خطر بسیاری از سرطان ها را کاهش دهد. کابینت آشپزخانه خود را با کینوا ، جو ، برنج قهوه ای ، عدس و لوبیا و سیب زمینی شیرین پر کنید.

چه چیزی بستنی قیفی نخورید

کسانی که بدن بستنی قیفی شکل دارند باید میزان مصرف چربی خود را کنترل کنند. البته ما خوردن میان وعده های فرآوری شده بدون چربی را توصیه نمی کنیم ، اما باید به نوع چربی انتخابی خود توجه کنید.

شما آزاد هستید که چربی های سالم بخورید ، اما از چربی های تری گلیسیرید با زنجیره متوسط ​​یا اسیدهای چرب اشباع نشده اجتناب کنید زیرا این چربی ها می توانند تأثیر معکوس بر بدن شما داشته باشند. کمتر از روغن نارگیل ، پنیر ، کره ، روغن کانولا ، روغن های گیاهی و روغن دانه استفاده کنید.

ویرایش و ترجمه ellevarzesh.com

منبع: rd


دیدگاهتان را بنویسید