علوم ورزشی چگونه می دانیم بدن ما دچار کمبود کربوهیدرات است؟


آنچه در این مقاله می خوانید

کربوهیدرات ها شهرت بدی دارند و سوء تفاهم هایی در مورد کربوهیدرات ها وجود دارد که کاملاً اشتباه است زیرا تصورات غلط زیادی در مورد آنها وجود دارد. در حالی که رژیم های کم کربوهیدرات ، مانند رژیم غذایی محبوب کتوژنیک ، به شما در کاهش وزن کمک می کند ، این بدان معنا نیست که خوردن کربوهیدرات ها شما را چاق می کند یا از کاهش وزن جلوگیری می کند و حتی کمبود کربوهیدرات نیز می تواند زیان آور. به

البته همه کربوهیدرات ها یکسان نیستند. کربوهیدرات های قندها و آردهای فرآوری شده می توانند سطح قند خون را افزایش داده و از کاهش وزن جلوگیری کنند. اما کربوهیدرات های پیچیده موجود در غلات سبوس دار و سبزیجات برای سلامتی و داشتن شکم بدون چربی ضروری هستند.

همچنین ، هنگامی که کربوهیدرات کافی (حدود 225 گرم در روز) نمی خورید ، احساس خوبی ندارید ، و این حتی برای کسانی که رژیم کتوژنیک دارند صادق است.

یکی از جدی ترین مشکلاتی که افراد در رژیم کتوژنیک با آن روبرو هستند ، کمبود فیبر است. بدون فیبر کافی با مشکلات زیادی روبرو خواهید شد. از مشکلات گوارشی گرفته تا اختلال در عملکرد روده و گرسنگی متوالی. خوب است بدانید کربوهیدرات ها تنها راه طبیعی برای دریافت فیبر هستند.

علائم کمبود کربوهیدرات در بدن

سرت خراب است

کربوهیدرات ها برای تولید گلوکز نیازی به پردازش اضافی ندارند ، بنابراین سطح قند خون را نسبتاً م equallyثر نگه می دارند. اما وقتی کربوهیدرات کافی (یا اصلا) نمی خورید ، سطح قند خون شما کاهش می یابد و باعث سردرد می شود.

اگرچه گاهی اوقات سردرد طبیعی است ، اما اگر هر روز بعد از شروع رژیم کم کربوهیدرات برای کاهش وزن دچار سردرد می شوید ، این نشانه این است که شما کربوهیدرات بسیار کمی مصرف می کنید. غذاهای حاوی کربوهیدرات مانند سیب ، گلابی و هویج را در رژیم غذایی خود بگنجانید تا هم کاهش وزن را حفظ کنید و هم از سردردهای ناشی از کمبود کربوهیدرات جلوگیری کنید.

کمبود کربوهیدرات و احساس سرما

اگرچه دماسنج نشان می دهد که اتاق نسبتاً گرم است ، اما ممکن است متوجه شوید که سرد شده اید و دندان های خود را در هم فشار داده اید. این نشانه این است که چیزی در بدن شما اشتباه است ، مگر زمانی که تب دارید. افرادی که رژیم های کم کربوهیدرات دارند مستعد کم کاری تیروئید هستند که تنظیم دمای داخلی بدن را برای آنها دشوار می کند.

دهان شما واقعاً بو می دهد

پس از شروع رژیم کم کربوهیدرات ، بدن برای دریافت انرژی به چربی ذخیره شده روی می آورد. در حالی که این ممکن است به شما در از بین بردن چربی شکم (حداقل در ابتدا!) کمک کند ، اما همچنین می تواند نفس شما را بو کند.

هنگامی که بدن دچار کمبود کربوهیدرات می شود ، برای سوخت به چربی و پروتئین تبدیل می شود و این امر از طریق فرآیندی به نام کتوز انجام می شود. متأسفانه استفاده از پروتئین و چربی برای سوخت رسانی به بدن می تواند دهان شما را متعفن کند.

در حالی که افزودن کربوهیدرات بیشتر به رژیم غذایی شما ممکن است تا حدی به کاهش این مشکل کمک کند ، دو برابر شدن آب نوشیدنی شما نیز م effectiveثر خواهد بود. کارشناسان می گویند این ترفند ساده در واقع یک راه حل فوری برای رفع بوی بد دهان است.

حرکات روده شما نامنظم است

وقتی ماکارونی ، نان و غلات را حذف می کنید ، در واقع فیبر را حذف می کنید ، که اگر از مواد غذایی دیگر مانند میوه ها و سبزیجات مواد مغذی دریافت نکنید ، می تواند مشکل ساز شود.

اگر فیبر کافی دریافت نکنید ، مشکلات روده ای مانند نفخ و یبوست خواهید داشت. روزانه 28 گرم فیبر از سبزیجات کم کربوهیدرات کم نشاسته مانند کلم بروکلی ، کلم پیچ ، اسفناج و مارچوبه برای رفع یبوست و حرکات منظم روده دریافت کنید.

کمبود کربوهیدرات و ناتوانی در ورزش

چگونه بفهمیم بدن ما دچار کمبود کربوهیدرات است؟

کربوهیدراتها اولین منبع انرژی بدن هستند ، بنابراین هنگامی که ذخایر کربوهیدرات در عضلات کم و ناکافی است ، می تواند شما را دچار بی حالی کند و نتواند به تمرین شدید خود ادامه دهد.

قبل از ورزش ، میزان کربوهیدرات مورد نیاز برای داشتن انرژی کافی برای ورزش و چربی سوزی را بررسی کنید. بعد از تمرین ، باید بدانید که چقدر کربوهیدرات برای جایگزینی انرژی از دست رفته نیاز دارید تا بتوانید روز بعد ورزش کنید. فقط باید در مورد کمک به دیگران تبعیض بیشتری قائل شوید.

دیگر وزن کم نمی کنید

هنگامی که برنامه کاهش وزن خود را در ابتدا شروع می کردید روند چربی سوزی شما بسیار خوب پیش می رفت اما اکنون اینطور نیست و شما کاهش وزن را متوقف کرده اید. چرا؟ رژیم کم کربوهیدرات می تواند چربی سوزی را متوقف کند زیرا اگر به طور ناگهانی کربوهیدرات را بیش از حد کاهش دهید ، کبد شما سعی می کند با تولید قند این کار را جبران کند. هنگامی که سطح قند خون افزایش می یابد ، لوزالمعده انسولین ، هورمون ذخیره چربی شما را آزاد می کند.

بنابراین به جای از دست دادن چربی ، آن را ذخیره می کنید. یعنی برعکس آنچه می خواهید باشد. بهترین راه برای مقابله با این امر انجام چرخه دوچرخه سواری کربوهیدرات است. این بدان معناست که یک روز در هفته بیشتر از حد معمول کربوهیدرات مصرف کنید. نیازی به خوردن دو برابر روزهای دیگر ندارید. اسموتی با پروتئین بالا نیز نیازهای شما را برطرف می کند.

همیشه باز

چگونه بفهمیم بدن ما دچار کمبود کربوهیدرات است؟

اکثر کربوهیدراتهای سالم معمولاً حاوی فیبر شکم هستند. بنابراین اگر این کربوهیدرات ها را با غذاهای سیر کننده دیگر جایگزین نکنید ، ممکن است متوجه شوید که معده شما دائماً در حال نفخ است.

افرادی که از رژیم غذایی کم کربوهیدرات پیروی می کنند به احتمال زیاد به یک دلیل ساده احساس گرسنگی می کنند. آنها کربوهیدرات ها را حذف کرده و چربی های سالم را جایگزین آنها کردند. رژیم کم کربوهیدرات و کم چرب بهترین دستور العمل برای گرسنگی دائمی است!

یکی از علائم کمبود کربوهیدرات در بدن مه مغزی است.

مانند بدن شما ، مغز شما از کربوهیدرات ها برای انرژی استفاده می کند. وقتی مغز نتواند سوخت مورد نیاز خود را تامین کند ، شما نمی توانید تمرکز کرده و خوب فکر کنید.

یک مطالعه کوچک نشان داد که زنانی که رژیم کم کربوهیدرات داشتند در آزمون های حافظه نمره کمتری نسبت به افرادی که رژیم غذایی کم کالری و متعادل داشتند دریافت کردند. اما وقتی گروه کم کربوهیدرات شروع به خوردن کردند ، مغز آنها بلافاصله به حالت عادی بازگشت.

شما بد اخلاق و گرم مزاج شدید

افرادی که از رژیم غذایی کم کربوهیدرات پیروی می کنند معنای گرسنگی یا خشم ناشی از گرسنگی را درک می کنند. به خصوص هنگامی که مصرف کربوهیدرات خود را در ابتدا محدود می کنید ، می تواند شما را واقعا عصبی و عصبی کند.

این به این دلیل است که شما کالری کافی دریافت نمی کنید و سطح قند خون شما پایین است. غذاهای نشاسته ای مانند کیک ، بیسکویت ، ماکارونی و پنیر نیز میان وعده های مناسبی هستند که اکثر مردم هنگام گرسنگی به آن می روند و این امر غیر معمول نیست که آنها از زمانی که نمی توانند ناامید و عصبی شوند.

یکی دیگر از دلایل خلق و خوی کم کربوهیدرات ، نیاز به کربوهیدرات ها برای تولید سروتونین است. سروتونین یکی از هورمون های خلق و خوی خوب است که در مغز ساخته می شود. به عبارت دیگر ، کربوهیدرات کمتر به معنای لبخند کمتر است! افزودن کربوهیدرات بیشتر به وعده غذایی می تواند روحیه و روحیه شما را بهبود بخشد.

ویرایش و ترجمه ellevarzesh.com


دیدگاهتان را بنویسید