علوم ورزشی چگونه می دانیم که به پودر پروتئین نیاز داریم؟


آنچه در این مقاله می خوانید

این روزها ، هر ورزشکاری در مورد مصرف مکمل های ورزشی ، چه در رسانه ها و چه در باشگاه های بدنسازی ، شنیده است. پودر پروتئین یکی از مکمل هایی است که در بین مردم به عنوان مکمل غذایی شناخته می شود و بنابراین به راحتی در دسترس است. اما آیا پودر پروتئین فقط برای بدنسازان مصرف می شود یا سایر ورزشکاران نیز می توانند از آن استفاده کنند؟ برای پاسخ به این سوالات با مجله علوم ورزشی همراه باشید.

پودر پروتئین چیست؟

انواع مختلفی از پودرهای پروتئینی بر اساس ترکیبات اصلی آنها وجود دارد ، مانند پروتئین آب پنیر ، پروتئین سویا و کازئین. پروتئین آب پنیر بیشترین مصرف را دارد زیرا حاوی 9 اسید آمینه ضروری است و می توان آن را یک پروتئین کامل در نظر گرفت.

دلیل مصرف پودر پروتئین تأمین پروتئین مورد نیاز بدن برای متابولیسم و ​​همچنین ورزش است. در بیشتر موارد ، این نیاز با خوردن غذاهای غنی از پروتئین برآورده می شود.

با این حال ، در برخی موارد ، ممکن است این امکان پذیر نباشد یا فرد بخواهد از کل منبع پروتئین استفاده کند و بنابراین به پودر پروتئین روی می آورد.

چرا و چه زمانی باید پودر پروتئین مصرف کنیم؟

همانطور که بزرگ می شوید

با رشد بدن یک نوجوان ، او به پروتئین بیشتری نیاز دارد و اگر ورزش می کند ، به پروتئین بیشتری نیاز دارد تا هم متابولیسم و ​​هم ورزش خود را برآورده کند. می تواند یکی از این دلایل باشد.

وقتی تازه شروع به ورزش می کنید

به طور طبیعی ، بدن شما در چنین مواردی به پروتئین بیشتری احتیاج دارد ، این بدان معنا نیست که شما باید بلافاصله به پودر پروتئین بروید ، اما این بدان معناست که میزان پروتئین دریافتی شماست.

هنگام ورزش پودر پروتئین مصرف کنید

اگر چند روز در هفته ورزش می کنید ، بدن شما به پروتئین بیشتری احتیاج دارد.

هنگامی که تحت درمان آسیب قرار می گیرید

ورزشکارانی که دچار آسیب های ورزشی هستند برای درمان آسیب به پروتئین بیشتری نیاز دارند.

اگر گیاه خوار هستید

گیاهخواران ؛ آنها از منابع مهم پروتئین مانند گوشت ، مرغ ، ماهی و گاهی لبنیات و تخم مرغ استفاده نمی کنند. بنابراین ، اگر آنها به طور کامل از منابع پروتئین گیاهی استفاده نمی کنند ، باید پودر پروتئین بیشتری مصرف کنند.

اکثر آمریکایی ها 15 درصد از کالری روزانه خود را از پروتئین دریافت می کنند. همچنین ، بدن فقط به 10 تا 14 گرم پروتئین اضافی در روز نیاز دارد تا یک پوند ماهیچه معادل 453 گرم بسازد. این بدان معناست که اگر از مکمل پروتئین با دوز بالا استفاده می کنید ، نباید در مصرف آن زیاده روی کنید ، زیرا مصرف بیش از حد آن می تواند برای کلیه ها و کبد مضر باشد.

چگونه می دانید که به مکمل پروتئین نیاز دارید؟

اگر میزان پروتئین مورد نیاز بدن خود را محاسبه کرده اید و به دلیل ورزش نیاز به مصرف مکمل دارید ، باید بدانید که به موارد زیر نیاز دارید: خستگی غیر طبیعی ، به ویژه احساس ضعف در هنگام ورزش ، یا بهبودی طولانی مدت پس از جراحی یا آسیب.

محاسبه نیاز پروتئین – چقدر پروتئین در روز باید مصرف کنیم؟

موارد زیر توصیه ای از کالج پزشکی ورزشی آمریکا و آکادمی تغذیه و رژیم درمانی است.

  • برای بزرگسالان؛ هر کیلوگرم وزن بدن 8/است. در طول روز به پروتئین نیاز دارد.
  • ورزشکارانی که برای اوقات فراغت ورزش می کنند ، 1/1 تا 1/4 گرم پروتئین.
  • ورزشکاران رقابتی به 1/2 تا 1/4 گرم پروتئین نیاز دارند.
  • 1.5 تا 2 گرم پروتئین در هر کیلوگرم وزن بدن در روز برای بدنسازان
  • نمونهبه عنوان مثال ، یک بدنساز با وزن 75 کیلوگرم به 112 تا 150 گرم پروتئین در روز نیاز دارد.

نکته ای برای ورزشکاران جوان

همانطور که توضیح می دهیم ، پروتئین برای ورزشکاران مهم است ، توصیه های زیر توسط آکادمی تغذیه و رژیم برای نوجوانان توصیه می شود. آنها به ازای هر پوند وزن 453 گرم به 0.4 تا 0.5 گرم پروتئین در روز نیاز دارند. برای ورزشکاران نوجوان ، این مقدار بیشتر است ، یعنی 0.5 تا 0.8 گرم در روز.

مصرف بیش از حد بدن می تواند باعث کم آبی بدن یا آسیب به کلیه ها و کبد شود. بهتر است نوجوانان مقدار پروتئین مورد نیاز خود را از غذا دریافت کنند. در نهایت ، به یاد داشته باشید که در صورت داشتن رژیم غذایی سالم و طبیعی که نیازهای بدن شما را برآورده کند ، نیازی به پودر پروتئین ندارید.

ویرایش و ترجمه ellevarzesh.com


دیدگاهتان را بنویسید